ضعف بزرگ تیم ملی

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی ایران امروز در دیداری تدارکاتی در استرالیا به مصاف تیم ملی عراق رفت و موفق شد این تیم را با تک گل آزمون شکست دهد. کارلوس کی‌روش که از این دیدار به چشم بازی‌ای برای شناخت بیشتر بازیکنانش و تاکتیک موردنظرش نگاه می‌کرد، بعد از جام جهانی فقط دو دیدار تدارکاتی رسمی برای تیمش هماهنگ شده که این آخری هم مقابل عراق و در آستانه این تورنمنت بوده است.

کره‌جنوبی و عراق دو کشوری بودند که کی‌روش توانسته در این دو بازی تیمش را محک بزند و در هر دو بازی هم تیم ملی با تک گل سردار آزمون به برتری رسیده است.

کی‌روش در اولین دیدار تدارکاتی رسمی مقابل کره‌جنوبی و در ایران از ابتدای بازی ترکیب اصلی‌ تیمش که در جام جهانی هم بیشتر نفراتش به میدان رفته بودند استفاده کرد و در اواسط نیمه دوم بازیکنان جوانش را وارد ترکیب کرد و در دیدار امروز مقابل عراق از ابتدا به شاگردان جوان و بی‌تجربه از نظر بازی ملی فرصت داد و در اواخر بازی ترکیب اصلی و نفرات باتجربه را وارد زمین کرد.

اگرچه به گواه کارشناسان با حضور نفراتی مثل اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد در اواخر بازی، نوع بازی ایران با تغییر اساسی روبرو شد و این تیم فرصتهای بیشتری برای گلزنی به دست آورد اما همچنان به نظر میرسد بهتر این بود که فدراسیون و مسوولان فوتبال ایران برای حضور در چنین رقابت حساسی در سطح قاره آسیا امکانات بهتری از نظر بازی تدارکاتی برای کارلوس کیروش برای شناخت بیشتر نفراتش مهیا میکردند.تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا با تیمهای امارات، قطر، بحرین همگروه است.