کی روش: ما شانس اصلی قهرمانی نیستیم

به گزارش افکارنیوز، دید و بازدید تیم‌ ملی ایران و بازیکنان تیم راگبی دریای عقاب‌ها در نهایت با مصاحبه کارلوس کروش با شبکه اختصاصی این باشگاه به پایان رسید. شما با اسکن کردن بارکد می‌توانید این فیلم را ببینید ولی از آنجا که مصاحبه کروش به زبان انگلیسی است، قسمت‌هایی از آن را برای شما ترجمه کردیم که می‌خوانید:

کارلوس، به استرالیا و جام ملت‌های آسیا خوش آمدی. در این کشور اوضاع را چطور می‌بینی؟
همه چیز خوب است و برای ما افتخاری است که در این کشور بسیار زیبا حضور پیدا کرده‌ایم.

تمرین‌های آماده‌سازی تیم‌تان به چه شکل پیش می‌رود؟
ما سعی کردیم با تمام محدودیت‌هایی که داشتیم، بهترین تلاش‌مان را به کار بگیریم. مشکل‌ها و برخی مسائل وجود داشتند که ما با آنها روبه‌رو بودیم اما سعی کردیم بهترین کارها را با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتیم، انجام دهیم. قصد داریم با دید دیگری به این مشکل‌ها نگاه کنیم و از آنها به عنوان انگیزه‌ای برای بهتر شدن تیم استفاده کنیم. این مشکلات موجب شده بازیکنان قدرتمندتر شوند و تمرکز بیشتری برای حضور بهتر در این تورنمنت داشته باشند.

شما از قبل جو کلی(سرمربی سی ایگلز) را می‌شناسی. رابطه‌ات با او چطور بود؟
ما همزمان در کشور انگلیس بودیم. کارهای زیادی انجام دادیم. از اینکه توانستم در فوتبال و مسائل آن حضور داشته باشم، خوشحالم. در مورد جو هم همین‌ طور فکر می‌کنم. شغل من به شکلی است که کارم را در زمین مسابقه انجام می‌دهم. جو اما کاری که در آن زمان داشت، بیشتر در خارج از زمین بود. اکنون این مسئله مهمی است که هم در داخل و هم در خارج از زمین، همه چیز خوب پیش برود. این کارها بدون تعامل با یکدیگر و بدون هیچ شکی انجام نمی‌شوند. او کارهای بزرگی در انگلیس انجام داد و تجربه زیادی با خود دارد که همه آنها را به استرالیا آورده است.(با خنده) من هم به خاطر جو یکی از هواداران سی ایگلز هستم.

جو پیشتر در فوتبال فعالیت می‌کرد اما اکنون در ورزش راگبی حضور دارد. نظر شما چیست؟
من ورزش راگبی را می‌شناسم. وقتی در پرتغال بودم، این کشور ۴ یا ۵ باشگاه راگبی داشت. مسابقه‌های راگبی زیادی از تلویزیون پخش می‌شد و آنها بازی‌ها را تحلیل می‌کردند. به همین خاطر شناختی از این ورزش دارم. تیم‌های خوبی در استرالیا، انگلیس، ولز و فرانسه وجود دارند. راگبی ورزش خوبی است. وقتی در آفریقای جنوبی هم بودم، بازیکنان بزرگی هم در آن کشور راگبی بازی می‌کردند. تورنمنت‌هایی در انگلیس هم برگزار می‌شود که معروف هستند و نیازی به توضیح در مورد آنها نیست. فکر می‌کنم راگبی ورزشی است که می‌تواند منابع الهام‌بخشی به تاکتیک‌هایی که من در تیمم دارم، داشته باشد و دانش آن را به تیمم منتقل کند.

به فوتبال برگردیم، شما هیچ ‌گاه در مسابقه‌های گروهی با استرالیا همگروه نبوده‌‌اید. اگر در دور بعد با آنها دیدار کنید، آیا برنامه‌ای برای متوقف کردن بازیکنی خاص دارید؟
استرالیا تیم خوبی است و بازیکنان زیادی در ترکیب خود دارد که در اروپا بازی می‌کنند. بازیکنان بین‌المللی و با تجربه. آنها در جام ‌جهانی‌ نمایش خوبی داشتند. بازی‌های آنها را دیدم. آنها تیمی هستند که در این تورنمنت به همراه ژاپن و کره‌جنوبی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستند. همان ‌طور که گفتم تیم ما هم بدون آوردن هیچ عذر و بهانه‌ای به اینجا آمده و می‌خواهد از تمامی مشکل‌هایی که در این مدت با آنها روبه‌رو بوده، به عنوان یک انگیزه استفاده کند. این ما را قدرتمندتر کرده است.

گفت‌و‌گوی کروش با شبکه SBS استرالیا
کارلوس کروش در گفت‌و‌گو با شبکه SBS استرالیا درخصوص تیم‌ملی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ صحبت‌هایی را مطرح کرد.
كروش در مورد شانس قهرماني ايران گفت: اين واقعبينانه نيست. انتظار داشتم بعد از مسابقات جامجهاني تيمي خوب، جنگنده، آماده و باثبات براي حضور در جام ملتهاي آسيا بسازم؛ با اين حال موانعي مانند تحريمهاي بينالمللي مشكلاتي را بر سر راه برنامههاي ما ايجاد كرد. چنين شرايطي براي تيمي كه در حال نتيجه گرفتن است و در صدر ردهبندي آسيا قرار دارد، مايه تأسف است. مدعي دانستن ايران براي قهرماني انتظار واقعبينانهاي نيست زيرا ميتوان ژاپن، كرهجنوبي و استراليا را بختهاي اول رسيدن به قهرماني در اين مسابقات دانست. محدوديتها و مسائلي كه در روند آمادهسازي ما وجود داشت از جمله لغو اردوهاي تمريني، بازيها و كمبود فرصت و محدوديتهاي مالي براي پرداخت هزينههاي سفر و اردوهاي تمريني را با آمدن به اينجا فراموش ميكنيم. با روح و قلبمان آمدهايم، همانطور كه در جامجهاني اين كار را انجام داديم. اعتماد دوطرفهاي ميان من و بازيكنانم وجود دارد. در كنار هم ميخواهيم از همه مشكلات و محدوديتهايي كه داشتيم به عنوان يك انگيزه استفاده كنيم تا با قدرت و تعهد بيشتر باور داشته باشيم كه ميتوانيم در كنار هم و با يكدلي در زمين بازي به اهدافمان برسيم. بايد با اتحاد و همدلي كمبود تمرينات در اردوي آمادهسازي را جبران كنيم و به دنبال تعادل در تيم باشيم. خوشبختانه بازيكنانم قبل از شروع اين مسابقات نيز چنين روحيهاي را داشتند.