زنگ خطر ایران برای آسیا

به گزارش افکارنیوز، استرالیا در گزارشی به معرفی شگفتی‌سازهای جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا پرداخته که نام تیم ملی فوتبال کشورمان و اشکان دژاگه هم در آن به چشم می‌خورد، این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های استرالیایی ایران را در بین چهار مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌ها می‌دانند.

در این گزارش آمده است:

به طور حتم ایران در بین چهار تیم آسیایی راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تأثیرگذارترین عملکرد را داشت. تیم ملی ایران در حال حاضر بر اساس رده‌بندی فیفا رتبه نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خود اختصاص داده است.

با توجه به حمایت پرشوری که پشت تیم ملی است، ایران در گروه خوبی قرار گرفته و باید با بحرین، قطر و امارات رقابت کند. آنها تاکنون سه بار به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند و با پیروزی در دیدارهای دوستانه برابر کره‌جنوبی و عراق پا به این مسابقات می‌گذارند.

آماده‌سازی تیم ایران برای این مسابقات اما ضعیف بوده و این به دلیل مشکلات مالی و آینده نامشخص کی‌روش برای ادامه فعالیت در این تیم بوده است. درست است که ایران قادر به برگزاری دیدارهای تدارکاتی زیاد و باکیفیتی نبوده اما آنها تیمی دارند که قادر به رقابت با بهترین‌های این تورنمنت است.

تیم ایران به خوبی سازمان‌یافته و به راحتی شکننده نیست. آنها متکی به بازیکنان مستعد از جمله علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هستند. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان هم از مردان اصلی ایران در خط میانی هستند که به این تیم قدرت و نظم خاصی می‌دهند. این تیم غرب آسیایی در جام جهانی از همه نظر آرژانتین را تحت‌ فشار قرار داد و اگر در استرالیا روی فرم باشند تهدیدی جدی برای رقبای‌شان به شمار می‌روند.

ستاره: اشکان دژاگه

دژاگه، بازیکن پیشین تیم‌های فولام، ولفسبورگ و هرتابرلین مهاجمی بزرگ‌شده آلمان با مهارت‌های فوق‌العاده است. اشکان ۲۸ ساله که توانایی بازی در چندین پست را دارد پس از اینکه ترجیح داد در رده ملی به جای آلمان برای ایران بازی کند تاکنون در ۱۹ بازی ملی چهار گل به ثمر رسانده است. دژاگه یکی از بازیکنانی است که در جام ملت‌ها باید بازی او را دید.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

مربیانی که به فوتبال آسیا (در رده ملی) آمدهاند تجربهای به اندازه دستیار قدیمی سرالکس فرگوسن را نداشتهاند. کیروش پس از معرفی نسل طلایی فوتبال در اوایل دهه ۹۰ میلادی پیش از دستیاری فرگوسن در منچستریونایتد و سرمربیگری تیم ملی پرتغال و رئالمادرید هدایت تیمهایی همچون آمریکا، ژاپن، امارات و آفریقای جنوبی را بر عهده داشته است. او از سال ۲۰۱۱ که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد عملکرد خوبی داشته است.