ستارگانی ایران را بشناسید

به گزارشافکارنیوز، روزنامه «گاردین» در گزارشی به بررسی وضعیت تیم‌های حاضر در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ پرداخت و در خصوص تیم ملی فوتبال ایران نوشت:
ستاره‌ها:

جواد نکونام: در صورتی که ایران در مسابقات جام ملت‌های ایران کارش را خوب انجام دهد، کاپیتان جواد نکونام، می‌تواند رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را پشت سر بگذارد. نکونام که اولین بازیکن ایرانی حاضر در لالیگا است با قراردادی به ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ برای بازگرداندن استقلال به قهرمانی در لیگ برتر به ایران برگشت و پس از آن دوباره به اوساسونا بازگشت.

اشکان دژاگه: این هافبک، به عنوان بازیکن سال فولام در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد و خط دفاعی تیم‌های حریف در انگلیس به خوبی از خطراتی که او می‌تواند در یک تیم ایجاد کند، باخبرند. وی در حال حاضر برای العربی قطر بازی می‌کند.

سردار آزمون: ستاره در حال پیشرفت در ترکیب تیم ملی ایران بدون شک آزمون ۲۰ ساله است. این مهاجم جوان که در تیم روبین کازان روسیه بازی می‌کند، در اوایل سال جاری از آرسنال پیشنهاد داشته است.

سرمربی:
کارلوس کی‌روش: مربی دفاعی سابق منچستریونایتد –زیرا هواداران پرتغال و رئال مادرید خوشحال خواهند بود که حضور او روی نیمکت مربیگری تیمشان را فراموش کنند - عملکرد تیم‌های کی‌روش یا خیلی سرسختانه و یا خیلی منسجم است و این بستگی به دیدگاه شما دارد. ایران در ۹۰ دقیقه در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل مانع از گلزنی آرژانتین شد.

سوابق:
تیم ملی سه دوره(۱۹۶۸،۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیا شد اما اولین قهرمانی این تیم با پیروزی مقابل میانمار، چین تایپه و هنک‌کنگ به این افتخار رسید و این کمی مانند راهیابی نیوزیلند به مسابقات از اقیانوسیه است.
قهرمان‌های سریالی: پرسپولیس. یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال آسیا است که از سال ۱۹۷۳ تاکنون ۹ قهرمانی به دست آورده و بالاتر از استقلال با هشت قهرمانی قرار گرفته است.

لحظات ورزشی ناب:
چه کسی میتواند ۲۹ نوامبر ۱۹۹۷، اشکهای جانی وارن و علی دایی را فراموش کند؟ در حالی که نسل طلایی استرالیا تنها ۱۵ دقیقه برای رسیدن به جامجهانی فاصله داشت که علی دایی توپی را برای خداداد عزیزی ارسال کرد تا مارک بوسنیچ را ناکام بگذارد و تمام ملت استرالیا را نابود کند.