۱۴۰ میلیارد اضافه برای واگذاری سرخابی ها

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی در مورد قیمت ۲۹۰ میلیاردی که برای هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته‌اند، گفت: قاعدتاً این موضوع را می‌توان در چند آیتم مورد بررسی قرار داد. یکی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود دارایی دو باشگاه است. اگر بخواهیم بحثورزشگاه درفشی‌فر و مرغوبکار را جدا بدانیم، مطمئناً همه چیز در مورد دارایی این دو باشگاه مشخص است. من نمی‌دانم بر چه اساسی روی استقلال و پرسپولیس چنین قیمتی گذاشته‌اند و باید جزئیات این موضوع اعلام شود.

وی در ادامه افزود: بحثدیگر برند باشگاه است که شامل برند معنوی و برند تجاری می‌شود. در بحثارزش‌های معنوی دو باشگاه، باید اشخاصی را که باعثپیشرفت و ایجاد این برند شده‌اند در نظر بگیرند که همان پیشکسوتان هستند. بحثدیگر هم درمورد اندوخته‌های باشگاه از لحاظ فوتبالی است که این موضوع هم در نوع خودش قابل بحثخواهد بود.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم به وضعیت بازیکنان و قراردادهای آنها مربوط می‌شود و باید بحثنیروی انسانی این دو تیم را از نظر کیفیت و موقعیت فنی بازیکنان در نظر گرفت. موضوع دیگر هم به بحثطلب‌ها و بدهی‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مربوط می‌شود که هیچ چیز در این زمینه به صورت روشن گفته نشده است. رقمی که روی استقلال و پرسپولیس گذاشته‌اند بالاتر از عرف است و این درحالی است که فوتبال ما درآمدزا نیست.

عابدینی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر پرسپولیس یا استقلال ۳۰ یا ۴۰ میلیارد هزینه کنند، درآمدی که به دست می‌آورند با مخارجی که صورت می‌گیرد همخوانی ندارد. حالا این را در نظر بگیرید که یک نفر می‌خواهد ۳۰۰ میلیارد برای پرسپولیس یا استقلال هزینه کند و این در حالی است که آن را می‌تواند در بانک بگذارد و حداقل با سود ۲۲ درصد می‌تواند در سال ۶۶ میلیارد از بانک وصول کند.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما چه قیمتی باید برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته میشد؟، گفت: این قیمت درحالی روی استقلال و پرسپولیس گذاشته شده است که بسیاری از مسائل مبهم باقی مانده و بحث بدهی، طلب و داراییهای آنها مشخص نیست. اگر این دو باشگاه قهرمان آسیا بودند، ۱۰ بازیکن تاپ داشتند یا پنج بازیکنی داشتند که امکان داشت به اروپا ترانسفر شوند، شرایط فرق میکرد. من فکر میکنم قیمتی که باید در نظر گرفته میشد ۱۵۰ میلیارد بود و قیمتی که آقایان گذاشتهاند ۱۴۰ میلیارد بیشتر است.