کاپیتان در نیمه نهایی تاریخی می‌ شود

به گزارش افکارنیوز، این روایات مختلف به خاطر مبهم بودن اصالت ۶ بازی ملی است، ضمن اینکه صحت برخی از بازی هایی که حتی فیفا هم آن را تایید کرده متاسفانه اشتباه است، بالفرض بازی ایران اکوادور که جزو بازی های ملی نکونام ثبت شده بازی ملی نبوده و اکوادور در بازی مورد اشاره که دی ماه ۷۸ انجام شد با تیم امید خود به میدان رفت اما جزو بازی های ملی او حساب شده است، ضمن اینکه چنین اشتباهات مشابهی درباره علی دایی هم وجود داشت که در سال ۲۰۰۴، در زمان فدراسیون دادکان طی مکاتباتی با کمیته آمار فدراسیون جهانی فوتبال، این نقیصه رفع شد.

فیفا بازی ایران برابر بحرین را بازی شماره ۱۴۷ نکونام اعلام می‌ دارد اما عددهای مختلفی که برای نکونام اعلام شده به علت ابهام درباره بازی هایی است که از نظرتان می‌ گذرد:

۱. ایران الجزایر در اسفندماه سال ۱۳۸۰؛ این بازی در شهر کازابلانکا، انجام شد. براساس اعلام فدراسیون فوتبال الجزایر، در بازی نهایی کاپ LG مراکش الجزایر با تیم‌ملی المپیک خود بازی کرد.

۲. ایران کویت در فروردین سال ۱۳۸۱؛ این بازی در کویت و در جریان جام غرب آسیا انجام شد(با جام ملت های غرب آسیا WAFF اشتباه نشود) کویتی ها اعلام کردند با تیم B در این مسابقات حاضر شدند اما ۹ نفر از همین تیم، ۲ ماه بعد در یک دیدار دوستانه برابر ایران، حاضر شدند. آن دیدار را کویت ۳ یک برد. مگر می‌ شود تیم A و B کشوری ۹ یار مشترک داشته باشد؟

۳. LG کاپ تبریز در شهریور ۱۳۸۱ برگزار شد. در این مسابقات ایران ۲ تیم پاراگوئه و مراکش را برد و قهرمان شد. در این مسابقات مراکش، با تیم المپیک خود به میدان آمد ولی پاراگوئه تیم اصلی خود را داشت.

۴. در تورنمنت LG کاپ ابوجا(نیجریه) سال ۸۲ تیمی که با عنوان کامرون، ایران را ۲ یک برد، تیم منتخب لیگ این کشور بوده است و این بازی هم مورد بحثو مناقشه است.

۵. باز هم تورنمنت LG و باز هم تابستان ۸۲ در LG کاپ تهران ۸۲، تیمی که ۴ یک بردیم تیم‌ملی کامرون نبوده است.

۶. و سرانجام تیمی که در سال ۸۶ با عنوان «غنا» و در تهران با تیم‌ملی بازی کرد و ۴۲ برنده شد، تیم زی ۲۳ سال غنا(۲۳ - u) معرفی شده است اما …

نکونام و ۱۵۳ بازی ملی

ما نکونام را صاحب ۱۵۳ بازی ملی می‌ دانیم، اگر ۶ بازی مورد ابهام، جزو بازی ها او محاسبه شود …

نکونام و ۱۵۰ بازی ملی

اگر تیم های زیر ۲۳ سال را در ۶ بازی مورد اشاره حذف کنیم و بازی درست برابر کویت و کامرون(۲بازی) را محاسبه کنیم. نکونام همین حالا ۱۵۰ بازی ملی داشته و از رکورد علی دایی گذشته است.

نکونام و ۱۴۸ بازی ملی

اگر تیم های ملی اصلی و واقعی محاسبه کنیم، بازی برابر کویت را باید به فهرست ۱۴۷ بازی نکونام که فیفا آن را مورد محاسبه قرار داده است اضافه کنیم، تعداد بازی های واقعی نکونام به ۱۴۸ می‌ رسد.

و بالاخره اگر آمار فیفا مورد تایید ما باشد، باید او را صاحب ۱۴۷ بازی ملی بدانیم.