گاسپار: حقیقی کوهی از اعتماد به نفس است

به گزارش افکارنیوز، دن گاسپار در حاشیه تمرین امروز تیم ملی در سیدنی در مورد پیروزی تیم ملی مقابل بحرین در جام ملت‌های آسیا گفت: خوشحالم مقابل تیم خوب بحرین که کیفیت خوبی داشت، نمایش قابل قبولی ارائه دادیم. پیروزی مقابل این تیم با بازیکنان جوان برد خوب و مهمی بود. کیفیت خوبمان را در این بازی نشان دادیم.

وی درباره عملکرد علیرضا حقیقی در این بازی عنوان کرد: کاملا از حقیقی راضی هستیم، او به خوبی توپ‌ها را در زمین پخش می‌کرد و با کوهی از اعتماد به نفس حاصل از جام جهانی به جام ‌ملت‌های آسیا آمده است. بازی در لیگ پرتغال هم به حقیقی کمک کرده هرچند در بازی با بحرین یکی دو بار عکس العمل جدی نشان داد اما در همان عکس‌العمل‌ها هم کیفیت خوبی داشت.

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا حقیقی می‌تواند مقابل قطر هم چنین عملکردی داشته باشد خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم عملکرد حقیقی مقابل قطر هم اینطور خواهد بود. هر موقع احتیاج باشد حقیقی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

گاسپار درباره دیگر دروازه‌بان‌های ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: ایمان داریم که دروازه‌بان‌های خوبی در اختیار داریم. این مسئله در مورد دروازه‌بان‌هایی که به این مسابقات نیامدند هم صدق می‌کند. در صورت لزوم بیرانوند و فروزان می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: شک ندارم تکنیک توپ پخش کردن بیرانوند در سطح جهانی است. او در بُعد فیزیکی و ورزشی هم نشان داده میتواند دروازهبان بین المللی باشد هرچند هنوز در مرحله توسعه و پیشرفت قرار دارد. شخصا معتقدم اگر فرصتی در اختیار فروزان و بیرانوند قرار بگیرد میتوانند خودشان را نشان دهند و امیدوارم این فرصت برای آنها به وجود بیاید.