خط و نشون پیشکسوتان برای خرید سرخابی ها

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی در مورد اینکه او و پیشکسوتان پرسپولیس حاضر به خرید سهام این باشگاه هستند یا نه، گفت: آنطور که شنیده‌ام مصوبه هیأت واگذاری با اطلاعیه‌ای که صادر شده همخوانی ندارد از طرفی دیگر رقم و عدد ۲۹۰ میلیارد تومان نمی‌تواند خیلی کارشناسی شده باشد. اگر آقایان در پرداخت مطالبات دیر و زود کردند در آن صورت طلبکاران مقابل باشگاه می‌آیند و ممکن است که فعالیت باشگاه با مشکل مواجه شود و ضربه مهلکی بخورد. از طرفی دیگر گفته می‌شود ما دو سه ماه صبر می‌کنیم تا هیأت مدیره با طلبکاران تسویه کند اما سؤال اینجاست اگر باشگاه در این مدت سقوط کرد یا به ته جدول چسبید و پرستیژ آن سوخت چه اتفاقی می‌افتد به هر حال احتمال این مسائل وجود دارد.

وی ادامه داد: آیا در این صورت باز هم قیمت باشگاه همین ۲۹۰ میلیارد تومان است؟ در ضمن در مورد قیمت ورزشگاه درفشی‌فر هم بحثوجود دارد این ورزشگاه ۱۷هزار متر است اگر زمین ورزش را متری ۲میلیون تومان محاسبه کنیم زیرا زمین ورزشی تغییر کاربری غیرورزشی ندارد در این صورت قیمت ورزشگاه درفشی‌فر رقمی در حدود ۳۴میلیارد تومان است یعنی باید این مبلغ را بدهید تا پرسپولیس در این زمین تمرین کند. در حالیکه هر زمین تمرینی در تهران سالی بیشتر از یک میلیارد تومان هزینه‌اش نیست.

عابدینی تصریح کرد: شما می‌توانید ۲۰ میلیارد را در بانک بگذارید و سالی ۶ میلیارد تومان درآمد داشته باشید چه کسی حاضر است ۳۴ میلیارد فقط بابت زمین و تمرین پول بدهد نمی‌دانم چگونه قیمت ورزشگاه درفشی‌فر را ۱۰۰میلیارد تومان تعیین کرده‌اند. در مورد ساختمان باشگاه هم با فدراسیون فوتبال مجادله وجود دارد زیرا سند ساختمان به نام باشگاه نیست.

مدیرعامل اسبق باشگاه با اشاره به قیمت بازیکنان گفت: به جز ورزشگاه درفشی‌فر می‌ماند قیمت بازیکنان که من بازیکنی که قرارداد دو ساله با پرسپولیس داشته باشد و قیمتی هم باشد در این باشگاه نمی‌بینم بنابراین تعهد بازیکنان به باشگاه هم صفر است. فقط می‌ماند برند باشگاه که این برند را پیشکسوتان باشگاه در ادوار مختلف ساخته‌اند و اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان قیمت این برند است که حق سهم لیگ برتری باشگاه است. بنابراین قیمت باشگاه بیشتر از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش ندارد ضمن اینکه باید با شهرداری تهران هم هماهنگ شود تا زمین درفشی‌فر به عنوان سرمایه باشگاه حساب شود. مدیرعامل اسبق پرسپولیس با اشاره به شرایط پیشکسوتان برای خرید باشگاه پرسپولیس گفت: من با پروین و سایر پیشکسوتان در این مورد صحبت کرده‌ام همگی آنها با ۵ شرط حاضر هستم که سهام باشگاه پرسپولیس را بخرند، شرط اول این است که سازمان خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس را هم مثل سایر نهادهای دیگر واگذار کند یعنی ساختمان و اماکن این باشگاه را بر اساس قیمت کارشناس دادگستری قیمت‌گذاری کنند. شرط دوم این است که برند باشگاه متعلق به پیشکسوتان است و برای پیشکسوتان سهمی قائل شوند و ۳۰درصد سهام را به آنها بدهند. وی ادامه داد: شرط سوم این است که واگذاری به گونه‌ای باشد که پولش ۵ ساله پرداخت شود. شرط چهارم این است که برای پیش‌پرداخت ۱۰ درصد یا حداکثر ۲۰ درصد برای خرید سهام پرداخت شود نه چهل درصد. شرط پنجم این است که در کار تعیین هیأت‌مدیره دخالتی انجام نشود. وی افزود: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ متولی فوتبال هستند بنابراین این مسئله را به دست فدراسیون و سازمان لیگ بسپارند همانطور که سازمان لیگ صلاحیت مدیران و مربیان باشگاه را تأئید می‌کند در این مورد هم اقدام کند. عابدینی در پایان عنوان کرد: یک شرط دیگر باید در مصوبه هیأت واگذاری قید می‌شد که نشده است و آن شرط این است که معاون فرهنگی باشگاه باید از طریق وزارت ارشاد اسلامی یا سازمان تبیلغات اسلامی تعیین شود زیرا آنها متولی فرهنگ هستند.