کی‌روش: ایران به خوبی خواهد درخشید

به گزارشافکارنیوز،کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی از پیروزی دو بر صفر ایران مقابل بحرین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ نوشت: کارلوس کی روش معتقد است که دیدار اول ایران مقابل بحرین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ که با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید، نشانگر آینده درخشان تیم ملی فوتبال ایران است.

به دنبال مصدومیت پژمان منتظری و هاشم بیگ‌زاده، با نظر سرمربی ایران مرتضی پورعلی گنجی و وریا غفوری توانستند در کنار مهرداد پولادی و سیدجلال حسینی در خط دفاع ایران عملکرد خوبی را به اجرا درآورند و گل‌های قهرمان سه دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را احسان حاج صفی و مسعود شجاعی به ثمر رساندند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه گزارش به صحبت های کارلوس کی روش اشاره کرده است: جای خوشحالی دارد که ما توانستیم با برخی محدودیت‌ها اینجا حضور داشته باشیم. مهمتر آن که ما در مهمترین تورنمنت آسیا حضور پیدا کردیم و اولین بازی خود مقابل بحرین را با دو بازیکن جوان همچون مرتضی پورعلی گنجی که تاکنون در مسابقات رسمی حضور نداشتند، برگزار کردیم.

کارلوس کی روش معتقد است: ما نیاز داریم که تصمیمات‌مان را براساس واقعیت ها بگیریم. در حال حاضر ۲ بازیکن‌مان را از دست دادیم کسانی که اینجا حضور ندارند. بنابراین در صورت عدم حضور آنها باید به بازیکنان شایسته ای که به آنها اعتماد داریم فرصت حضور در میدان را بدهیم. زمانی که من به ایران آمدم، ما تنها ۱۲ یا ۱۴ بازیکن آماده برای حضور در تیم ملی داشتیم. اما پس از چهارسال امروز همه چیز تغییر کرده است و کاری که ما کردیم این بود که شروع به یافتن گزینه های جدید و مستعد کردیم که آینده تیم ملی ایران را بتوانند به خوبی رقم بزنند.

در ادامه گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، نظرات کی روش در مورد بازی ایران مقابل بحرین مطرح شده است: ایران در بازی اول خود در گروه C شروع دلنشینی داشت. پس از به ثمر رساندن اولین گل ایران مقابل بحرین توسط احسان حاج صفی، در نیمه دوم و در ۱۹ دقیقه باقی مانده به پایان بازی، گل دوم مسعود شجاعی پیروزی ایران را قطعی کرد. بازی مقابل بحرین سخت تر از آن بود که تصور می کردیم. آنها در ۱۰ دقیقه ابتدای بازی از ما خیلی بهتر بودند ولی تیم در ادامه توانست منسجم شود و کنترل بازی را به دست بگیرد. پس از ۱۰ دقیقه ما توانستیم توپ را در زمین حریف نگه داشته و فرصت به ثمر رساندن سه گل توسط دژاگه را نیز کسب کنیم. آن زمان بود که من فکر کردم که بازی در دستان ماست و از فرصت هایمان به بهترین وجه استفاده کرده‌ایم، پس باید شانس پیروزیمان را قطعی کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان گفته است: در کل پیروزی خوبی را کسب کردیم. تیم بحرین همیشه با انگیزه خوبی وارد میدان می شود. وقتی که آنها بازی را دو بر صفر به ما واگذار کردند، تلاش برای حمله کرده و با حرکت مهاجمانشان ما را غافلگیر می کردند.