حمایت رئیس AFC از داوران

به گزارشافکارنیوز،شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه حمایت خود را از داوران این کنفدراسیون به خاطر موج اعتراضات گسترده‌ای که علیه آنها از سوی برخی مربیان و بازیکنان حاضر در مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا به راه افتاده است، اعلام کرد. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) روز گذشته به همراه الکس سوسی، دبیرکل AFC در شهر سیدنی با داوران شانزدهمین دوره جام ملت‌ها ملاقات کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار پیامی در سایت رسمی خود اعلام کرد: شیخ سلمان به توانایی داورانش اعتماد دارد و امیدوار است تا آنها مشارکت مثبت خود در این تورنمنت را ادامه بدهند، چیزی که کمک شایانی به شهرت داوران آسیایی در آینده خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پس از پیروزی ۲ بر صفر شاگردانش برابر بحرین با انتقاد از بن ویلیامز، داور استرالیایی عنوان کرده بود: من ناراحت بودم، چون پس از ۹،۱۰ و ۱۲ خطا بازی به طور مرتب متوقف می‌شد. داور باید کاری می‌کرد. داوری که به بازیکن من به خاطر نشنیدن صدای سوت فوراً کارت زرد می‌دهد کاملاً غافلگیر شدم که چرا با دیدن بازی منفی بحرین پس از انجام ۱۰ خطای متوالی حتی یک کارت زرد هم به آنها نداد.

کیسوکه هوندا هم در پی پیروزی ۴ بر صفر ژاپن برابر فلسطین با انتقاد از داوری عبدالرحمان حسین گفته بود: نمیخواهم شکایتی داشته باشم ولی همین افراد هستند که سطح داوری را تغییر میدهند. در جریان بازی نخواستم اعتراضی کنم، چون نمیخواستم انرژیام هدر برود اما قضاوت عبدالرحمان درست شبیه داوری بسکتبال بود. اگر ما بدن بازیکنان فلسطین را لمس میکردیم داور خطا میگرفت.