پیراهن پرسپولیس را بر تن یکی از دهات‌های برزیل کرده اند

به گزارش افکارنیوز، جمشید شاه محمدی با ابراز تاسف از وضعیت این روزهای سرخپوشان پایتخت گفت: بزرگترین مشکل پرسپولیس این است که صاحب ندارد. آقای خادم و دیگر مسوولان وزارت ورزش که ادعای مالکیت این باشگاه را دارند هیچ گونه نظارتی نمی‌کنند، فقط جلوی پول دادن یا ندادن را می‌گیرند. زمان علی پروین تیم بزرگتر داشت و همه امور تحت کنترل او بود، ولی امروز پرسپولیس بزرگتر ندارد. اصلا معلوم نیست در این تیم چه اتفاقی می‌افتد. من فکر می‌کنم که با این وضعیت پرسپولیس در آسیا فقط یک زنگ تفریح باشد.

وی با اشاره کیفیت فنی پایین پرسپولیس افزود: پرسپولیس این روزها یک تیم کاملا معمولی است و در زمان دایی و درخشان بازیکنانی به این تیم جذب شده‌اند که برخی‌هایشان حتی در حد لیگ یک هم نیستند. من شنیده‌ام که در گذشته یک بازیکن شهرستانی به خاطر اینکه پدرش هتل دارد جذب پرسپولیس شده است. این نشان می ‌دهد که هر کس پدرش پولدار است می‌تواند در پرسپولیس بازی کند.

سرمربی امیدهای پرسپولیس هم‌چنین با اشاره به دخالت دلالان در خریدهای پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر بازیکنانی که خریداری شده‌اند توسط دلالان معرفی شده‌اند. باشگاه به سرمربی می‌گوید بازیکن بخر؛ سرمربی هم فقط با دیدن فیلم بازی یک بازیکن او را در اختیار می‌گیرد. در حالی که وقتی بازیکن را از نزدیک در قالب تیم می‌بینید، کیفیت یک بازیکن درجه سه و چهار را دارد. فقط پول بیت المال این وسط حیف و میل شده است.

وی در ادامه با انتقاد از کادرفنی پرسپولیس به خاطر جذب تادئو اظهار کرد: تادئو را چه کسی آورده است؟ درخشان فیلم بازی تادئو را دیده است. مطمئنا دلال‌ها پشت خرید او قرار دارند و می‌بینیم که چه کیفیت پایینی دارد. پول بیت المال را داده‌ایم و بازیکنی آورده‌ایم که تازه فوتبال یادش بدهیم؟ او نمی‌توانست یک کنترل ساده داشته باشد. شاید هم فوتبال ما شرایطی دارد که یک بازیکن وقتی وارد آن می‌شود کیفیتش پایین می‌آید. ما در تیم امید پرسپولیس بازیکنی داریم به نام مدنی که در این فصل ۱۵ گل به ثمر رسانده است. چگونه است که ما بازیکن خودمان را نمی‌بینیم، آنوقت چند صد میلیون پول بیت المال را هزینه یک بازیکن خارجی درجه ۳ می‌کنیم؛ آن هم دلار. پس مطمئن باشید که دست‌های پشت پرده این دلارها را تقسیم می‌کنند، در حالیکه به جای این کار می‌توانیم یک بازیکن جوان مثل مدنی را با هزینه ای ۱۰-۲۰ میلیونی بیاوریم و به مرور زمان از او در ترکیب استفاده کنیم. متاسفانه این‌ها را نمی بینیم و به دنبال گرفتن بازیکن از عراق و برزیل هستیم. من فکر می‌کنم این بازیکنان از دهات‌های برزیل وارد فوتبال ایران می‌شوند، نه لیگ برزیل. مدیران باشگاه حاضر می‌شوند پول مربیان پایه خود را ندهند، ولی ۵۰۰ میلیون برای آوردن تادئو هزینه می‌کنند. من ۵ ماه است که در امید پرسپولیس کار می‌کنم و هنوز ریالی دریافت نکرده‌ام. وقتی آقای خادم و در مجموع وزارت ورزش که ادعا می‌کنند این تیم مال آنهاست چرا نظارتی ندارند و باشگاه را مجاب به استفاده از بازیکنان پایه نمی‌کنند؟

شاه محمدی اضافه کرد: یک سال باشگاه‌های ما را ملزم به استفاده از بازیکنان داخلی کنند، من به شما قول می‌دهم که فوتبال‌مان پیشرفت می‌کند. متاسفانه فوتبال ما هرروز پسرفت می‌کند و داریم مردم را سیاه می‌کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس در این باره ادامه داد: یکی از انتقادات من به کادر فنی بزرگسالان برای همین توجه نکردن به پایه‌هاست. اکنون ما میلاد کمندانی را در امیدها داریم که با تیم بزرگسالان تمرین می‌کند. من از علی دایی تشکر می‌کنم که این جرات و جسارت را داشت تا او را به تیم بزرگسالان ببرد و در چند بازی هم از او بازی بگیرد. چرا درخشان از او استفاده نمی‌کند؟ من با ۴۷ سال سن به شما قول می‌دهم که اگر تادئو توانست ۵ گل در این فصل بزند، من یک گل بیشتر از او می‌زنم.

شاه محمدی با بیان اینکه بازیکنانی که به پرسپولیس می آیند کیفیت فنی سابق خود را حفظ نمی‌کنند، گفت: رضا حقیقی در فجر خیلی خوب بازی می‌کرد ولی آیا پرسپولیس با فجر یکسان است؟ برای فجر معمولا ۱۰ هزار نفر هوادار به ورزشگاه می‌رود. این بازیکن در پرسپولیس باید مقابل ۵۰ هزار هوادار بازی کند. پس قطعا شرایط پرسپولیس با دیگر تیم‌ها متفاوت است. هرچند باشگاه هم در این میان مقصر است. آنقدر پول این بازیکنان را با تاخیر می‌دهند که تمرکزشان به هم می‌خورد.

سرمربی امیدهای پرسپولیس درباره بی انضباطی‌های متعدد بازیکنان که در زمان حضور درخشان اتفاق افتاده است نیز اظهار کرد: متاسفانه درخشان به خاطر اینکه دستش خالیست و البته خودش می‌خواهد که خالی باشد به بازیکنان خود باج می‌دهد. بازیکنان باید مثل لیگ برتر انگلیس حقوقشان را به صورت هفتگی دریافت کنند و سرمربی هم گزارش کار او را به صورت مستمر به باشگاه بدهد تا در قبال کارش پول دریافت کند. با این روش دیگر نیازی به باج دادن نیست. بازیکنی که نیمی از قراردادش را دریافت کرده است مسائل انضباطی برایش مهم نیست و در نتیجه به خودش اجازه می‌دهد بعد از تعویض به تابلو لگد بزند. اگر مربی در همان ابتدا که از بازیکنی بی انضباطی می‌دید او را اخراج می‌کرد، بازیکنان دیگر هم به خودشان جرات بی انضباطی نمی‌دادند. ولی متاسفانه چون پای پول وسط است، می‌ترسند که با بازیکن برخورد کنند.

وی هم‌چنین به بی انضباطی‌های پیام صادقیان در این فصل اشاره کرد و افزود: پیام صادقیان به لحاظ اخلاقی و فنی بازیکن خوبی است، ولی این وظیفه سرمربی است که بازیکن خود را به لحاظ انضباطی کنترل کند. هر چند اگر سرمربی روی نیمکت خود یک بازیکن هم‌سطح او داشت، پیام صادقیان اجازه چنین رفتارهایی به خودش نمی‌داد. در زمان ما چند بازیکن ملی‌پوش روی نیمکت نشسته بودند و به همین خاطر من به عنوان بازیکن فیکس همیشه احساس خطر می‌کردم.

شاه محمدی در ادامه با انتقاد شدید از برخی پیشکسوتان پرسپولیس افزود: من خیلی صریح صحبت می‌کنم. من در هیچ کدام از جلساتی که آقایان می‌گذارند شرکت نمی‌کنم، چون پیشکسوتان خودشان برای پرسپولیس مشکل‌آفرین هستند. همه می‌گویند که ما پرسپولیسی هستیم ولی هنوز دارند از کنار پرسپولیس نان می‌خورند، باز می‌گویند که پرسپولیس برای ما چه کرده است. شما برای پرسپولیس چه کار کرده اید؟ شما باید اول دین خودتان را به پرسپولیس ادا کنید. ولی وقتی یک پرسپولیسی برای این که در این تیم مربی‌گری کند یک میلیارد می‌خواهد، از غریبه چه انتظاری می‌توان داشت. درخشان، دایی، بنده و … باید ابتدا دین خودمان را به این تیم بپردازیم. متاسفانه پیشکسوت‌های پرسپولیس فقط به دنبال منافع خودشان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت امیدهای پرسپولیس خاطرنشان کرد: خدا را شکر تیم بسیار خوبی داریم. فکر می‌کنم در لیگ تهران یک تیم توانسته است برابر بازیکنان من مقاومت کند. در بقیه بازی‌ها ما کاملا سوار بر بازی بوده‌ ایم. از نیم فصل که من سرمربی این تیم شده‌ام ۸ یا ۹ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت داشته ایم.

شاه محمدی ادامه داد: از تمام بازیکنانم راضی هستم و اگر پرسپولیس آن‌ها را نخواهد همه آن‌ها را به تیم‌های دیگر می‌فرستم. حداقل زندگی‌شان عوض می‌شود، چون ماندن‌شان در پرسپولیس به جز ضرر چیزی برای‌شان ندارد.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که کدام بازیکنان در تیم‌تان آینده روشنی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: امین مدنی، میلاد کمندانی، مازیار حسینی نشایی، دانیال غنچه، صتدق اسکندری، محمد رحمتی و چند بازیکن دیگر ما آینده بسیار روشنی دارند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان به بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز اشاره کرد و افزود: جالب است که میخواهند خانه ما را به خودمان بفروشند. پدر من در پرسپولیس بازی کرده است و خود من هم سالها در این تیم بودم. اگر قرار است که پرسپولیس را بفروشند باید آن را به مردم بدهند، نه به یک سری افراد سرمایه دار. پرسپولیس متعلق به مردم است.