بازی های تدارکاتی تیم ملی در سال ۹۴

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی ایران پس از جام ملت‌های آسیا با پیشنهادات متفاوتی برای برگزاری دیدارهای دوستانه مواجه شده است که بیشتر این دیدارها به خاطر اینکه از سوی منابع و کارگزاران غیررسمی و نامعتبر به فدراسیون ایران رسیده است، مسئولان این فدراسیون ترجیح داده‌اند زمانی را صرف مذاکره برای این پیشنهادت نکرده و از این دست از پیشنهادات بگذرند.

بر همین اساس تنها دیداری که زمان و مکان آن در سال ۹۴ برای تیم ملی قطعی شده دیدار با سوئد است و برگزاری مسابقه تدارکاتی با شیلی نیز از لحاظ زمانی تقریباً قطعی شده، هرچند که مکان برگزاری این مسابقه همچنان نامشخص است.

*سالی پر از ابهام پیش‌روی تیم ملی فوتبال

در ادامه سال ۹۴ را از خیلی از لحاظ باید سالی پر از ابهام برای تیم ملی فوتبال ایران قلمداد کرد، چراکه از یک سو با وجود حمایت علی کفاشیان از کی‌روش و تأیید ادامه همکاری این مربی پرتغالی با تیم ملی فوتبال ایران، هنوز سرنوشت ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی مشخص نیست و از یک سوی دیگر هنوز برنامه‌ اردوهای تدارکاتی و دیدارهای دوستانه نیز برای تیم ملی مشخص نیست.

در این بین برخی تیم‌های ملی کشورهای دیگر به تیم ملی ایران برای بازی دوستانه پیشنهادات رسمی خود را ارائه کرده‌اند که باید صبر کرد و دید آیا کارلوس کی‌روش در صورت ادامه همکاری با تیم ملی، با برگزاری این دیدارها موافقت می‌کند یا خیر.

*بازی با بزرگان محقق می‌شود؟

پس از سفر رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به ایران در همان مقطع زمانی، صحبت‌های لازم برای برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیم‌‌های ملی دو کشور در پاییز(آبان یا آذر سال ۹۴) به میان آمد و از دید رؤسای فدراسیون دو کشور، این دیدار در سال آینده قطعی شد.

از سوی دیگر هدایتی به دنبال آن بود که پای اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ را نیز به ایران باز کرده تا تیم‌ ملی ایران یک دیدار تدارکاتی بزرگ دیگر را هم در سال آینده تجربه کند.

در هر صورت در خصوص این دیدارها نیز باید منتظر ماند تا ابتدا تکلیف نیمکت تیم مربی مشخص شود و در صورت ادامه همکاری کی‌روش، تکلیف این دیدارهای بزرگ نیز مشخص شود.

*نیوزلند و ژاپن، جدید‌ترین حریفان تدارکاتی شاگردان کی‌روش

نیوزلند و استرالیا از قبل از جام ملت‌های آسیا اصرار به بازی با تیم ملی داشتند و حتی زمان و مکان این دیدارهای تدارکاتی نیز از سوی استرالیایی‌ها مشخص شده بود، اما به هر دلیلی کادرفنی تیم ملی بازی با میزبان جام ملت‌های آسیا را قبل از برگزاری این دیدارها به صلاح ندانسته تا پرونده دیدار با استرالیا بسته شود.

با این حال نیوزلندی‌ها به پیشنهاد خود اصرار ورزیده و قرار است در دور بعدی مذاکرات، زمان و مکان مقرر برای برگزاری این مسابقه دوستانه نیز مشخص شود. البته از پاییز سال آینده به عنوان زمان برگزای این مسابقه نام برده شده است و در صورت تحقق این موضوع به واقع باید پاییز سال ۹۴ را فصل مهم فوتبال ایران قلمداد کرد.

در نهایت اینکه طی روزهای گذشته فدراسیون فوتبال ژاپن نیز به فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی بین تیمهای ملی دو کشور پیشنهاد رسمی خود را ارائه کردهاند.