کریمی: دوست ندارم خانه‌نشین شوم

به گزارشافکارنیوز، یعقوب کریمی یکی از بازیکنان خوب استقلال در دور برگشت لیگ ‌برتر محسوب می‌شود. بازیکنی که در زمان مصدومیت هاشم بیک‌‌زاده به خوبی از عهده بازی در پست غیرتخصصی دفاع چپ برآمد و نشان داد چه توانایی‌هایی دارد اما بدشانسی دوباره گریبانگیر یعقوب شد تا به خاطر مصدومیت در همان دقیقه اول بازی با پیکان، زمین را ترک کند و در روزهای گذشته غایب تمرینات استقلال محسوب شود. دیروز بعد از اینکه کریمی برای چندمین بار MRI انجام داد با او گفت‌وگویی انجام دادیم.

بالاخره مشخص شد میزان مصدومیتت چقدر است؟
MRI گرفتم تا بهتر از وضعیت پایم مطلع شوم. جواب MRI دیروز آماده شد و پزشکان گفتند دو هفته نمی‌توانم بازی کنم.

حالا چرا مصدوم شدی؟
دقیقه یک بازی با پیکان آمدم استارت بزنم که کشاله پشت پای راستم درد شدیدی گرفت و همانجا فهمیدم اتفاق بدی افتاده اما چون اول بازی بود ادامه دادم تا اینکه دقیقه ۳۰ دیگر نتوانستم درد را تحمل کنم.

فکر نمی‌کنی اگر در همان دقیقه اول بازی می‌آمدی بیرون الان وضعیتت بهتر بود؟
درد داشتم اما زیاد نبود و اصلاً دوست نداشتم در اوج آمادگی، استقلال را تنها بگذارم به خصوص که برتری مقابل پیکان برای ما از اهمیت خاصی هم برخوردار بود.

اگر بالاجبار چند هفته بیرون بنشینی، حسرت نمی‌خوری؟
امیدوارم این‌گونه نباشد و این هفته بتوانم به تمرینات استقلال برگردم تا زیاد خانه‌نشین نشوم.

از مصدومیتت که بگذریم، استقلال این روزها روی دور برد افتاده و به صدر نزدیک شده.
خدا را شکر دیگر بدشانسی‌های نیم‌فصل اول گریبانگیرمان نمی‌شود. ما چند بازی آخر نیم‌فصل را هم تنها روی بدشانسی باختیم و نتیجه نگرفتیم اما بعد از تعطیلات اوضاع بهتر شد و همگان دیدند که استقلال همچنان مدعی اول قهرمانی است.

اما رقابت در راه قهرمانی خیلی دشوار شده به خصوص که چند تیم، رقابت نفسگیری با هم دارند.
فکر می‌کنم به جز استقلال و سپاهان بقیه تیم‌ها افت می‌کنند و زیر بار فشارهای روحی و روانی قهرمانی کم می‌آورند و تنها ما و سپاهان که از شخصیت قهرمانی برخوردار هستیم در کورس باقی می‌مانیم. ضمن اینکه ما دیگر در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور نداریم و این کمی کار را برای ما راحت‌تر می‌کند تا به هدف‌مان که همانا کسب جام قهرمانی است، برسیم.

بازی با پیکان هم خیلی سر و صدا کرد به خصوص در صحنه گل مردودشده حریف.
من صحنه را ندیدم چون روی نیمکت نشسته بودم و تمام حواسم به مصدومیتم بود اما حتماً داور چیزی دید که سوت زد. درخصوص بازی هم فکر می‌کردم کارمان جلوی تیمی مثل پیکان گره بخورد چون آنها با دفاع چندلایه آمده بودند که فقط به استقلال نبازند اما گل سجاد شهباززاده برنامه‌های آنها را در دقیقه پایانی ناکام گذاشت و سه امتیاز را به ما داد.

عادت کردید با گل‌های دقایق پایانی حریفان را ببرید.
دلیل اصلی‌‌اش این است که ما در تعطیلات لیگ ‌برتر بدنسازی خوبی انجام دادیم و از نظر بدنی دقیقه یک و ۹۰ برای‌مان فرقی ندارد و با آمادگی و نفس بالا دنبال گل زدن هستیم. فکر می‌کنم عادت خوبی است و این عادت می‌تواند یک حربه خوب برای قهرمانی‌مان باشد.

شنیدیم به تیم‌ملی هم دعوت شدی؟
فكر ميكنم، چون قرار است گذرنامه و مداركمان را تحويل فدراسيون و سفارت اتريش بدهيم. من در اين هفتهها تمام تلاشم را كردم كه نظر مساعد كادرفني و كارلوس كروش را جلب كنم تا دوباره به پيراهن مقدس تيمملي برسم كه اميدوارم زحماتم جواب بدهد.