کرار باش و توهین کن، باشگاه استقلال باش و برخورد نکن

به گزارش افکارنیوز، اسمش کرار جاسم است و شغلش علاوه بر فوتبالیست بودن، داد و بیداد کردن در فوتبال ایران. کلاً عصبی است مگر اینکه عکسش ثابت شود. او را به یاد می‌آوریم با فریادهایش بر سر داور، بر سر بازیکن خودی و البته بر سر فوتبال ایران.

کرار در چند سالی که در فوتبال ایران است به این رفتارها شهره است، می‌زند هر که را دلش می‌خواهد، می‌زند هر حرفی را که دلش می‌خواهد و انجام می‌دهد هر کاری را دوست دارد. در این بین ما هم نشسته‌ایم و نگاه می‌کنیم به رفتارهای یک بازیکن تندخو و عصبی. آنقدر نگاه می‌کنیم تا او به خودش اجازه می‌دهد تمام ارکان فوتبال ایران را زیر سؤال ببرد، نگاه می‌کنیم که «مسخره‌مان» بخواند و بعد بگوییم «مسخره» در فرهنگ عربی یعنی بی‌نظم. انگار نه انگار که کرار چند سال در ایران بوده و فرق «مسخره ایرانی» با «مسخره عربی» را می‌داند.

چشم‌مان را به روی واقعیت‌ها بسته‌ایم همانگونه که قبلا این کار را کرده بودیم. کرار پیش از این رفتار بدی انجام داده بود اما باشگاه استقلال حکم محرومیت او را نگه داشت و افشارزاده با بیان اینکه «مگر کرار قتل کرده است؟» او را از محرومیت نجات داد و جلوی این کار را گرفت. امروز همان بازیکنی که «قتل نکرده بود»، کل فوتبال ایران را زیر سؤال برده و به همه چیز و همه‌کس بد و بیراه گفته است. امروز کار به جایی رسیده که افشارزاده اظهار تاسف می‌کند از اینکه تمام قد پشت کرار ایستاده‌اند، پشت کسی ایستادند که حالا روبه‌روی‌شان قرار گرفته است.

حاشیه‌های کرار مربوط به دیروز و امروز نیست و برخورد نکردن با او هم مختص دیروز و امروز نیست. کرار در این‌ سال‌ها هر کاری خواسته کرده، در تراکتورسازی داور را زده و در استقلال علاوه بر دعوا با همبازیانش، رفتارهای بدی داشته و هر حرفی که خواسته زده است. جالب اینکه هیچ‌وقت هم برخوردی که شایسته او بوده انجام نشده و همواره با این بازیکن جنجالی مماشات شده است.

این بار اما کرار پا را فراتر گذاشته و به ارکان فوتبال ایران بی‌احترامی و توهین کرده و مسئولان باشگاه استقلال هم از برخورد با این بازیکن صحبت می‌کنند، اما تا چه اندازه می‌توان دلخوش به این حرف‌ها بود؟ آیا باشگاه استقلال همانند دفعات گذشته از کنار این موضوع به سادگی عبور می‌کند با این توجیه که «کرار مرتکب قتل نشده» یا اینکه شاهد برخوردی جدی با این بازیکن خواهیم بود؟ امروز سایت باشگاه استقلال در تطهیر بازیکن خودش برآمده و مصاحبه‌ای از کرار منتشر کرده تا همه چیز را توجیه کند؛ تا باشگاه را از زیر فشارهای اخیر نجات دهد، حالا اگر این موضوع به قیمت برخورد نکردن با کرار هم باشد، مهم نیست؛ مهم باشگاه استقلال که دیگر تحت فشار نباشد آن هم به واسطه رفتارهای اشتباه گذشته‌اش.

با این کار شاید خیلی نباید امیدی داشت برای برخورد باشگاه استقلال با کرار. شاید این بار هم مثل خیلی از اتفاقات، رسانهها مقصر شناخته شوند، چون ظاهراً کرار خیلی اهل عصبانیت و اظهارنظرهای جنجالی نیست. با این همه هر چه هست اینکه باشگاه استقلال باید یک بار برای همیشه این دندان پوسیده را بکشد، اگر میخواهد دیگر با این مشکلات مواجه نشود.