پرسپولیس لیگ برتری! در مقابل نفت مسجد سلیمان

به گزارشافکارنیوز،پرونده بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به علت بازی دوستانه تیم ملی امید با کویت سال ۱۳۹۴ به پایان می‌رسد! آخرین بازی این هفته روز ۱۴ فروردین ۹۴ بین دو تیم فوتبال سایپا و ملوان برگزار می‌شود.

*نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس / کار سخت سرخپوشان در مسجد سلیمان


تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان امروز ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه بهنام محمدی از تیم پرسپولیس پذیرایی خواهد کرد.

سرخپوشان تلاش زیادی کردند که این بازی به تعویق بیافتد اما مسئولان نفت مسجد سلیمان قبول نکردند که این بازی در زمان دیگری برگزار شود.

به هر حال پرسپولیس چند روز قبل از بازی مهمش مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برود.

پرسپولیس بر خلاف نتایجی که در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده، در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته و تا الان ۱۰ شکست را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

پرسپولیسی‌ها باید لیگ برتر هم جدی بگیرند چرا که آنها با آخرین تیم جدول لیگ برتر یعنی راه آهن فقط ۷ امتیاز اختلاف دارند و این بدان معنی است که آنها روی کاغذ احتمال سقوط دارند.

بر این اساس شاگردان درخشان باید برای برد و کسب سه امتیاز این بازی به مصاف نفت مسجد سلیمان بروند چرا که اگر آنها نتوانند پیروز این بازی شوند ممکن است به رده های پائین‌تر جدول سقوط کنند.

پرسپولیس کار سختی مقابل تیم با انگیزه مکوندی دارد تیم نفت مسجد سلیمان هفته گذشته در ورزشگاه آزادی ۸۵ دقیقه مقابل استقلال مقاومت کرد و بازی خوبی هم به نمایش گذاشت و در نهایت یک بر صفر بازنده شد.

محمد نوری کاپیتان پرسپولیس به علت محرومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند اما درخشان امیدوار است بازیکنان ذخیره تیمش بازی خوبی مقابل نفت مسجد سلیمان ارائه دهند و قبل از بازی حساس و مهم با النصر عربستان با برد ایران را ترک کنند. اگر سرخپوشان مقابل نفت مسجد سلیمان برنده شوند آن وقت رتبه نهمی شان را در جدول رده بندی تثبیت می‌کنند و با شرایط روحی مناسب راهی عربستان می‌شوند تا در آسیا همچنان بدرخشد در آن سوی میدان تیم نفت مسجد سلیمان با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

بر این اساس مساوی به درد نفت مسجد سلیمان نمی‌خورد و باید پیروز این بازی شود تا حداقل تا رده سیزدهم خودش را بالا بکشد.

نفتی‌ها ۲ بازی گذشته شدن مقابل تراکتور سازی و استقلال تهران نتیجه را واگذار کردند واین بار دوست ندارند سومین باخت متوالی را متحمل شوند.

*راه آهن - تراکتورسازی / نگاه ارتش سرخ به صدر جدول


تیم فوتبال راه آهن امروز ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه شهر قدس به مصاف تیم فوتبال تراکتورسازی می‌رود.

شاگردان کاظمی با ۱۹ امتیاز قعرنشین لیگ برتر هستند و برای اینکه از ته جدول جدا شوند باید این بازی را ببرند اما کار سختی مقابل تراکتورسازی پیش رو دارند.

در آن سوی میدان، تراکتورسازی با ۴۱ امتیاز در رده دوم قرار دارد این تیم در این هفته شانس صدرنشینی دارد، براین اساس تراکتورسازی کسب سه امتیاز این بازی به تهران می آید و امیدوار است که استقلال مقابل نفت تهران به برتری برسد تا آنها به صدر برسند.

اگر فرهاد کاظمی با تیمش بتواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد آن وقت هم به تیم خودش کمک کرده و هم به طور غیر مستقیم به استقلال و قلعه نویی برای رسیدن به صدر کمک می کند.

گفتنی است؛ راه آهن با ۳۴ گل خورده ضعیف ترین خط دفاع را در اختیار دارد و از آن طرف تراکتورسازی با ۳۹ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد براین اساس این بازی نبرد ضعیف ترین خط دفاع لیگ با بهترین خط حمله لیگ است.

*گسترش فولاد - فولاد خوزستان / فولاد به دنبال ماندن در کورس قهرمانی


تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز امروز ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه اختصاصی‌اش میزبان تیم فوتبال فولاد خوزستان است.

تیم گسترش فولاد با اینکه بازی خوبی ارائه می دهد اما شکست می خورد.

این تیم هفته گذشته با اینکه مقابل نفت تهران بازی خوبی ارائه داد اما درنهایت نتوانست پیروز شود تا همچنان با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول باقی بماند.

اگر فراز کمالوند می خواهد تیمش در لیگ برتر بماند باید تیمش در این بازی خانگی برنده شود، در آن سوی میدان، تیم فولاد با ۳۸ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و اگر نتواند در این بازی برنده شود آن وقت به طور کامل از کورس مدعیان قهرمانی خارج می شود.

*استقلال - نفت تهران / تقابل ژنرال با منصوریان


بازی فینال گونه بین استقلال و نفت تهران امروز ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

این بازی حساسیت فوق العاده دارد چرا که علاوه بر اینکه جدال نفت صدرنشین با استقلال رده سومی است، تقابل تفکرات فوتبالی امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان هم است.

نفت تهران بدون ملی‌پوشان امیدش به مصاف استقلال تهران می‌رود.

در آن سوی میدان استقلال هم در این بازی امید ابراهیمی هافبک موثرش را به علت محرومیت در اختیار ندارد، میلاد فخر الدینی هم مصدوم است و جاسم کرار هم چند روزی است که در تمرینات استقلال شرکت می‌کند هر چند به دلیل محرومیت نمی‌تواند در این بازی حصور یابد همچنین بهنام برزای در تیم امید حضور دارد بدین ترتیب دو تیم چند بازیکن موثرشان را در اختیار ندارند.

تیم استقلال نسبت به نفت تهران بیشتر گل زده و با ۳۴ گل زده دومین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما نفت تهران با ۳۲ گل زده بعد از استقلال سومین خط حمله را در اختیار دارد البته نفت با ۱۸ گل خورده به همراه پیکان بهترین خط دفاع لیگ را هم دارد و این موضوع کار را برای آبی پوشان سخت می‌کند چرا که نفت به راحتی گل نمی‌خورد.

به هر حال استقلالی‌ها یک مهاجم شش‌دانگ به نام ر ضا عنایتی دارند که از کوچکترین فرصتی برای گلزنی استفاده می‌کند.

برنده این بازی گام بلندی را به سوی قهرمانی بردی دارد، اگر نفت تهران در این بازی برنده شود آن وقت فاصله ای را با مدعیان قهرمانی زیادتر می کند اما اگر استقلال پیروز این بازی شود رقابت در صدر جدول داغتر خواهد شد.

استقلال در صورتی می تواند دوباره صدر را از نفت تهران بگیرد که علاوه بر شکست دادن نفت، تراکتورسازی هم نتواند مقابل راه آهن به برتری برسد آن وقت استقلال با صدرنشینی به تعطیلات عید می رود.