بدم نمی آمد دماغ خبرنگاری را بشکنم

به گزارشافکارنیوز، بهمن فروتن گفت که دیگر از جاسم کرار حمایت نمی‌کند چون درگیری او با یکی از خبرنگاران در تمرین استقلال را از اخلاق و عقل حرفه‌ای به دور می‌داند. علاوه بر این او دیگر تحت فشار نبوده که با خبرنگار درگیر شود.

گفتگو با فروتن را در زیر می‌خوانید:
* در مورد درگیری‌ جاسم کرار با یکی از خبرنگاران در تمرین استقلال چه نظری دارید؟

- اینها آسیب‌های اجتماعی است و از ماست که بر ماست. البته ممکن است خبرنگار او را تحریک کرده باشد و هیچ شکی هم در این مورد نیست اما کار کرار حرفه‌ای‌ نیست چون در زمین مسابقه نبوده که ضربانش بالای ۱۸۰ باشد و با ضربان قلب عادی و ۹۰ خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار داده و در این وضعیت باید خودش را کنترل می‌کرد.



* فکر می‌کنید تنها دلیل کرار تحریک خبرنگار بوده است؟

- البته شاید هم کرار خواسته کاری کند که بیرونش کنند یعنی در این مدتی که در عراق بوده احتمالا مذاکراتی داشته و از اینجا به بعد وارد قضیه کلاهبرداری و حقه‌بازی شده است. البته این حدس من است و نمی‌توانم به یقین بگویم. من این کار کرار را تقبیح می‌کنم و دیگر از او حمایت نمی‌کنم چون لجام گسیختگی کاری به حرفه‌ای گری ندارد.



* واقعا دیگر از کرار حمایت نمی‌کنید؟

- نه، تا جایی از او حمایت می‌کردم که اتفاقات در زمین می‌افتاد و می‌دیدم که بی‌عدالتی در قبال او انجام می‌گیرد و به همین دلیل دفاع کردم. الان هم به عنوان یک فرد در جامعه چون شخصا به علم تعلیم و تربیت و روانشناسی اعتقاد دارم دوست ندارم کرار یک تفاله اجتماعی شود. فکر می‌کنم اشتباه اول از ما یعنی از جامعه اجتماعی بوده اما اگر اشتباهی رخ داد راهش از نظر علمی جبران آن با یک اشتباه دیگر کار صحیحی نیست.



* چرا قلعه‌نویی برخورد قاطعی با کرار نداشت تا کار به اینجا نکشد؟

- بالاخره در این شرایط فکر میکنم که خود قلعهنویی هم آسیب میبیند. من خبرنگارها را میشناسم و آن خبرنگاری که کتک خورده را هم میشناسم. بارها و بارها دوست داشتهام دماغ خبرنگاران را با مشت بشکنم. خبرنگاری که از حرفه کفاشی خیلی راحت سه روزه خبرنگار شده بود و در همین سه روز اولین چیزی که یاد گرفته بود تحریک اهالی فوتبال بود. در ضمیر ناخودآگاهم بدم نمیآمد که دو تا مشت بزنم و دماغش را بشکنم. نمیدانم این خبرنگار هم از آن دسته خبرنگارهاست یا نه؟ باز هم من کار کرار را تایید نمیکنم. خودم بارها و بارها با چنین خبرنگارانی رو به رو شده ام اما اخلاق حرفهای و عقل حرفهایگری من، مرا از این کار دور کرده است. خبرنگاران از این دست خیلی زیاد هستند که اگر دماغشان بشکند من خوشحال میشوم البته نه تنها من بلکه خیلیها خوشحال میشوند ولی به هر حال کار کرار مورد تایید من نیست به خصوص اگر پشت این قضیه یک کلک و حقهای باشد و آن وقت است که دیگر رفتار کرار به عنوان یک فرد قابل قبول نیست.