جام قهرمانی در جیبم نیست که آن را ظاهر کنم!

به گزارش افکارنیوز، تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی تبریز روز گذشته همراه با کاروان این تیم، راهی تهران شد. تونی که عادت‌های عجیبی دارد، به خاطر سفرهای پشت ‌سر هم، حسابی خسته و کلافه بود اما پس از استراحت و صرف غذا، در کنار بازیکنان دیگر به محل تمرین رفت تا در پایتخت، تیم را تمرین بدهد. قبل از این اتفاق، دقایق کوتاهی با او صحبت کردیم:

این پیروزی‌ها برای تراکتور اتفاقی است؟
نه، من با کسانی که این حرف را می‌زنند، مخالفم. کدام اتفاق؟ در ضمن، اتفاق برای یک یا دو بازی رخ می‌دهد نه ۵،۶ بازی. تیم حرکت خودش را به آرامی شروع کرده و سعی می‌کنیم متوقف نشویم.

آن تغییراتی که می‌خواستید، در تیم اعمال شده؟
ما زمان کافی نداشتیم. مگر چند جلسه تمرین کردیم؟ فقط می‌خواهیم کار را دنبال کنیم و به همین علت مجبوریم درگیر بازی باشیم. این را همه می‌دانند که یک مربی برای ثبت نظرات تاکتیکی‌‌اش نیاز به حداقل ۲،۳ ماه کار دارد نه چند جلسه تمرین. تا قبل از دیدار با الاهلی امارات، ما فقط ۹ جلسه تمرین داشتیم، به نظر شما این مسئله طبیعی است؟

فکر می‌کنید این تیم بتواند قهرمان لیگ شود؟
قهرمانی در این ۳ سال همیشه به تراکتورسازی نزدیک بوده و ما هم تلاش می‌کنیم تا به قهرمانی برسیم اما این را هم بگویم جام قهرمانی در جیب من نیست که آن را در هفته پایانی ظاهر کنم. باید تلاش بیشتری داشته باشیم و خودمان را در لیگ نشان دهیم.

در آستانه عید نوروز ایرانی هستیم و تراکتور در سال ۹۳، تنها یک بازی دیگر دارد. آیا توانایی پیروزی برابر الاهلی عربستان را دارید؟
در حقیقت من هم دوست دارم به هواداران تراکتورسازی عیدی بدهم. البته به آنها این سال جدید را تبریک می‌گویم ولی توقعات از تیم من منطقی باشد، بهتر است. باید احساسات را کنار بگذاریم و همه چیز را ببینیم. ما توریست نیستیم و در عربستان باید فوتبال بازی کنیم اما من نمی‌توانم بگویم حتماً برنده هستیم یا حتماً می‌بازیم. من فقط تضمین می‌دهم که ما حتماً بهترین تلاش‌مان را در زمین خواهیم داشت.

از بازیکنان‌‌تان رضایت دارید؟
آنها بهترین هستند و از اینکه مربی چنین تیمی شده‌ام، به خودم می‌بالم.

رابطه‌‌تان با رسول خطیبی هم گرم شده، این موضوع طبیعی است؟
بله، چرا که نه؟ ما با هم دوست هستیم و باز هم می‌گویم که از برکناری رسول ناراحت هستم اما از اینکه خودم به تبریز برگشتم، خوشحالم. ما در آن روز برای انجام یک کار خیر فوتبال بازی کردیم و کمی با هم گپ زدیم.

موضوع صحبت‌هایتان با کارلوس کروش چه بود؟
نميتوانم همه چيز را بگويم. ما رفقاي قديمي هستيم و مشخص است وقتي يكديگر را ميبينيم، صحبت ميكنيم. حتي سالها قبل در خاورميانه همكاري نزديكي داشته و رفتاري كاملاً حرفهاي داشتيم.