گلر پرسپولیسی: سرنوشت با درخشان رفتار خوبی نخواهد کرد

به گزارش افکارنیوز، نیلسون با اینکه از ایران رفته اما هنوز نتایج پرسپولیس را پیگیری می‌کند. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی بود که به فوتبال ایران آمد ولی با بدترین شرایط ممکن و با بی‌مهری از این تیم کنار گذاشته شد تا سوشا مکانی جانشین این بازیکن شود. نیلسون حالا در مسیر برزیل - پرتغال در رفت‌وآمد است. خانواده‌‌اش در برزیل زندگی می‌کنند و خودش در کشور پرتغال، منزل شیکی دارد. او در آستانه اتمام سال، مصاحبه جالبی با ما کرد که می‌خوانید.

کاملاً از تو بی‌خبریم. چه خبر؟ این روزها چه کار می‌کنی؟
من خوبم. مثل همیشه شرایط خوبی دارم و در کنار همسرم و لیتیشیا احساس خوشبختی می‌کنم. باشگاه ورزشی می‌روم، رژیم غذایی دارم و تمرین می‌کنم تا از شرایط بدنی ایده‌آل، فاصله نگیرم.

گفته می‌شد می‌خواهی از پرسپولیس به فیفا شکایت کنی؟
نه، این کار را انجام نداده‌ام. دوست دارم همه چیز با دوستی حل شود نه با دشمنی. پرسپولیس و هوادارانش به من لطف زیادی کرده‌اند و حاضر نیستم به خاطر پول، از این باشگاه شکایت کنم. البته من هم زحمات زیادی برای این تیم کشیدم که هواداران تمام آن لحظات و دیدارها را به یاد می‌آورند. ما در فصل قبل در کنار یکدیگر توانستیم به نایب‌قهرمانی لیگ برسیم و این فوق‌‌العاده بود اما به من گفتند دیگر در تیم جایی ندارم.

بعد از آن اتفاق که در روزنامه خبرورزشی از پرسپولیسی‌ها خداحافظی کردی چه شد؟
دلم را شکستند. هیچ وقت نمی‌توانم کسانی که چنین دشمنی‌ای با من کردند را ببخشم. البته موضوع اصلاً به زمان نقل و انتقالات زمستانی ربطی نداشت، از وقتی کادرفنی عوض شد، من دچار مشکل بودم. البته مشکل من ارتباطی به حضور سوشا مکانی نداشت، فقط من می‌گفتم به هر کدام از ما ۴،۵ بازی پشت‌سر هم اعتماد کنید، اگر جواب ندادیم، ما را کنار بگذارید. دلم را شکستند. مطمئن باشید سرنوشت با درخشان و دوستانش رفتار خوبی نخواهد داشت.

انگار هنوز هم شاکی و عصبانی هستی؟
تا لحظه‌ای که نفس می‌کشم، آن اتفاق یادم نمی‌رود. یک فوتبالیست حرفه‌ای، برای هر کاری در زندگی‌اش یک برنامه دارد. من وقتی به ایران آمدم، فکر نمی‌کردم سه سال در این کشور دوام بیاورم. احساسم این بود که شرایط برای حضور دوباره‌ام در فوتبال اروپا مهیا خواهد شد و از ایران می‌روم اما این‌طور نشد چون علاقه مردم را دیدم.

آنها به من شوق ماندن دادند و به همین علت تصمیم گرفتم در ایران، از فوتبال خداحافظی کنم اما به یکباره، یک نفر می‌‌آید و با شما چنین رفتاری می‌کند. چطور می‌توانم این مسائل را فراموش کنم؟ دلم شکسته و دیگر حتی رغبتی برای ادامه فوتبال ندارم.
فقط در کنار خانواده‌ام، می‌توانم آرامش داشته باشم. در ایران که بودم، یکی از دوستان می‌گفت بهشت و جهنم در این دنیاست. آن زمان مهدی مهدوی‌کیا بدون خداحافظی رسمی از پرسپولیس رفته بود و بعد هم دیدید چه اتفاقاتی رخ داد. من حالا به این جمله اعتقاد پیدا کرده‌ام.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟
از طریق شبکه‌های اجتماعی بازی‌ها را دنبال می‌کنم و نتایج را می‌بینم.

می‌دانی که اوضاع بهتر نشده؟
بله. البته تا امروز، هرگز آرزو نکردم که پرسپولیس ببازد به خصوص که سوشا مکانی درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد و او دوست من است.

ما در آستانه سال نو در تقویم ایرانی هستیم. چه خاطره‌ای از نوروز داری؟
آها! همان که باید ۷ نماد را روی میز بگذارید! بله من از نوروز در ایران و به خصوص مسافرت به شمال کشورتان خاطرات خوبی دارم. البته قبل از آن باید یک جشن آتش‌بازی را پشت‌سر بگذارید.(منظور نیلسون، مراسم چهارشنبه‌سوری بود) قبلاً این جشن را تجربه کرده بودم و می‌دانم که شهر، شبیه میدان جنگ می‌شود! امیدوارم ایرانی‌ها، به خصوص پرسپولیسی‌ها و البته رقیب‌شان استقلالی‌ها سال خوبی داشته باشند.

فکر می‌کنی روزی به ایران برگردی؟
هيچ چيز نميدانم، شايد روزي اين اتفاق بیفتد اما بدانيد براي هميشه ايران را در قلبم جا دادهام