پایان سال استقلال با گلباران!

به گزارشافکارنیوز، با دیدار دوستانه امروز استقلال و صبای قم پرونده فعالیت‌های ورزشی آبی‌های پایتخت در سال ۹۳ بسته می‌شود و استقلالی‌ها برای چند روز به مرخصی می‌روند تا خستگی یک سال تمرین و مسابقه را از تن بیرون کنند و با تجدید قوایی مناسب از ۵ فروردین ۹۴ خود را برای روزهای سخت لیگ ۹۴ – ۹۳ آماده کنند.

استقلال تهران سال ۹۳ را با شکست مقابل نفت تهران تحت هدایت یحیی گل‌محمدی آغاز کرد و با شکست مقابل نفت تهران با هدایت منصوریان به پایان برد و با توجه به شکست دور رفت لیگ چهاردهم مقابل نفت، استقلال در سال ۹۳ مجموعاً سه بار در مقابل زردپوشان تهرانی تن به شکست داد! استقلال در سال ۹۳ و بعد از ۵ سال حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب سهمیه حضور در این تورنمنت نشده. این اتفاق در حالی صورت گرفت که استقلال در آخرین هفته رقابت‌های لیگ سیزدهم حتی شانس قهرمانی داشت ولی به یکباره سر از مکان پنجم جدول درآورد.

استقلال پس از ناکامی در لیگ برتر در لیگ قهرمانان نیز کارنامه‌ای ضعیف از خود به جا گذاشت و با کسب ۷ امتیاز در همان دور مقدماتی حذف شد تا کلکسیون ناکامی‌های این تیم تکمیل شود. استقلال در فاز مدیریتی نیز سالی پر از تغییر و تحول را پشت‌سر گذاشت که ماحصل آن کنار گذاشتن فتح‌ا…زاده و دیگر اعضای هیأت مدیره(به جز مقداد نجف‌نژاد) و روی کار آمدن بهرام افشارزاده و سایر منصوبان وزارت ورزش بود.

افشارزاده سابقه مديريت در تمام اركان ورزشي كشور را داشت به جز باشگاهي و با اين حكم كلكسيون او هم كامل شد! با آمدن تيم مديريتي جديد انتظار ميرفت اوضاع استقلال در مسير مطلوبي قرار گيرد اما به واقع چنين نشد و دوباره شاهد قراردادهاي سودآور شخصي و جذب بازيكناني ضعيف همچون داسيلوا بوديم و دوباره داستان شكايت به فيفا و تهديد و... كه ثابت شد برخي مسائل ربطي به اينكه چه كسي مدير باشد، ندارد! در نهايت آبيها در شرايطي به استقبال بهار ميروند كه اميدوارند سال ۹۴ از هر نظر براي آنها بهتر از سال ۹۳ باشد.