واکنش کفاشیان به حرف‌های اشکان دژاگه!

به گزارش افکارنیوز، گفت‌وگوی اشکان دژاگه هزار نکته داشت. اگر بخواهیم این مصاحبه را پیگیری کنیم و روی خط به خطش با آدم‌های مختلف حرف بزنیم، تا پایان سال سوژه خواهیم داشت. تصور کنید بازیکنی حرف‌هایی جنجالی زد که پیش از این، بی‌حاشیه‌ترین بازیکن تیم ‌ملی خوانده می‌شد. حرف‌های او جای تحلیل زیادی دارد.

اشکان دژاگه می‌گوید اگر اسدی و هم‌پیمان‌هایش تنها بازی آرژانتین و شیلی را در ذهن مرور کنند، به هیچ‌وجه نمی‌توانند بگویند کروش کمکی به فوتبال ایران نکرده است. نکته اینجاست که جناح مخالف کروش تصور می‌کند در بازی با آرژانتین اتفاقی نیفتاده است. چه، همان‌هایی که بعد از بازی با آرژانتین می‌گفتند باید مجسمه کروش را طلا گرفت، چند ماه بعد می‌گفتند: «به آرژانتین باخته‌ایم، فکر می‌کنند چه کار بزرگی کرده‌اند!» در حالی که به جرأت می‌توان گفت این شکست، نقطه عطفی در تاریخ فوتبال ایران است. حتی دیروز منتقدان کروش می‌گفتند مربیان قبلی هم شیلی را برده‌اند ولی تا به حال اینقدر بردشان بزرگ نشده است.

اشکان معتقد است توهین به کروش، در واقع توهین به بازیکنان هم هست. او درست می‌گوید. وقتی اسدی می‌گوید کروش پایین‌تر از استاندارد بوده و نتیجه نگرفته، یعنی تیم ‌ملی ایران ضعیف کار کرده است اما کنار هم قرار دادن مشکلات ایران در ۴ سال گذشته نشان می‌دهد نتایج به‌دست آمده چندان هم بد نبوده است. بازیکنانی که از سال ۲۰۰۶ مانده‌اند، می‌گویند امکانات با دو دوره قبل قابل قیاس نیست. اشکان حرف از امکانات می‌زند و می‌گوید آنها یک دست لباس درست و حسابی نداشته‌اند. برای بازیکنی در سطح او این چیزها عجیب است اما به خاطر تیم‌ ملی تا به حال چیزی نگفته بود اما اینکه ایران یک لباس تمرینی ندارد، باید به حالش تأسف خورد. دو سال است که رسانه‌های مختلف مدام می‌نویسند تیم ‌ملی باید لباسی در ‌شأن نامش داشته باشد اما کفاشیان مدام لبخند می‌زند و می‌گوید لباس‌ها عالی است و انتقادها الکی!

اشکان می‌گوید: «خجالت می‌کشم این حرف‌ها را جای دیگری بزنم.» اما ظاهراً مسئولان فدراسیون فوتبال قرار نیست خجالت بکشند. آنها با همین وضعیت ادامه می‌دهند و به قراردادشان با اسپانسری که عجیب است این‌گونه سفت و سخت پایش ایستاده‌اند، ادامه می‌دهند. کسی نمی‌داند چه کاسه‌ای زیر نیم کاسه است!

انتقاد مستقيم اشكان به اسدي و كساني است كه او را به فدراسيون فرستادهاند. او حتي ابايي براي انتقاد از كفاشيان هم ندارد. جالب اينجاست كه اشكان نزديك به يك سال و اندي سكوت كرد و پس از اقدامات اسدي و اظهاراتش، اين سكوت را شكست اما بيشك پاسخ كفاشيان به تمام اين واقعيتها، به لباسهاي بيكيفيت، به اينكه دارند كروش را بركنار ميكنند و... تنها يك لبخند است.