چرا کاپیتان از همه تشکر کرد جز فدراسیون؟

به گزارش افکارنیوز، جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ‌ملی بعد از خداحافظی از تیم‌ ملی مصاحبه نکرد اما روز گذشته بیانیه‌ای احساسی نوشت و آن را منتشر کرد.

در این بیانیه، شماره ۶ تلاش کرد به نوعی از همه حلالیت بطلبد و در مجموع از همه به خاطر حمایت‌هایی که از او کرده بودند، تشکر کرد. او از تمام مربیانش، تمام همبازی‌هایش، پزشک‌ها، تدارکاتچی و همه و همه تشکر کرد اما در بیانیه‌‌اش اثری از مسئولان فدراسیون فوتبال نبود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از خداحافظی نکونام از تیم‌ ملی، هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال با او تماس نگرفتند تا به قول علیرضا حقیقی یک تشکر خشک و خالی از او کنند. اغلب بازیکنان تیم ‌ملی از این رفتار فدراسیون فوتبال گلایه داشتند و می‌گفتند: «با نکونام که ۱۵ سال در تیم ‌ملی بود و برای حل مشکلات، بارها و بارها به فدراسیون کمک کرد، چنین رفتاری کردند، آن وقت با ما می‌خواهند چه رفتاری کنند؟»

جواد نکونام این روزها سکوت کرده و ترجیح می‌دهد در این باره واکنشی نشان ندهد اما اینکه نام فدراسیون را در بیانیه‌‌اش ننوشته، گواه نکته مهمی است. شنیده‌های موثق حکایت از آن دارد که شکل خداحافظی کاپیتان تیم ‌ملی در واقع اعتراضی بوده نسبت به رفتارهای اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، گودرزی وزیر ورزش و همین ‌طور علی کفاشیان رئیس فدراسیون. نکونام که در جریان تمام اتفاقات چند ماه گذشته بوده و می‌داند تلاش برای کنار گذاشتن کروش دقیقاً از چه زمانی آغاز شده است، در گفت‌وگو با نزدیکان خود پرده از اعتراض خود برداشته است: «می‌توانستم در زمین خداحافظی کنم. شرایط مهیا بود ولی فقط خواستم اعتراضم را به پاره‌ای از حرف‌ها و اقدامات نشان دهم. اینکه کروش و تیم‌ ملی ۵ سال زحمت‌ کشیدند اما تمام این زحمات نادیده گرفته شد. حتی به نظر مردم هم احترام نگذاشتند و نمی‌گذارند. گویا اهداف خودشان مهمتر از نظر میلیون‌ها ایرانی است.» در روزهای ابتدایی که حسن روحانی کلید دولت را به ‌دست گرفت، تیم‌ ملی توانست به جام ‌جهانی‌ برزیل صعود کند و ناگهان موجی از امید و شادی به وجود آمد. ساعاتی پیش از بازی ایران و کره‌جنوبی، جواد نکونام به عنوان نماینده تیم ‌ملی به صورت تلفنی با حسن روحانی گفت‌وگو کرد و این صحبت کوتاه، نوید آن را می‌داد که دولت علاوه بر حمایت از تیم‌ ملی، به خواسته عموم نیز احترام بگذارد اما دیری نپایید که اوضاع دگرگون شد و امروز همه از تمایل مقامات بالادست برای برکناری کروش آگاه هستند.

نكونام بيشك ميتواند در چنين روزهايي، حرفهاي مهمي را به زبان بياورد. او از تمام پشت پرده و اتفاقات باخبر است و در آخرين ديدار با وزير ورزش در تمرين تيم ملي، دقايقي به صورت خصوصي با گودرزي گفتوگو كرد. نكونام حرفهاي ناگفته زيادي دارد اما ظاهراً فعلاً با اعتراض خاموش خود، پالسهاي لازم را ارسال كرده است. از همان نخستين ساعات خداحافظي اين بازيكن، پيدا بود كه خداحافظي او بدين شكل و به دور از زمين فوتبال، يك اعتراض است. بيشك با گذشت هر روز، دليل اين نوع خداحافظي مشخصتر خواهد شد.