این اجنبی حال غیراجنبی‌ها را خوب می‌گیرد

به گزارش افکارنیوز، اجنبی است. اجنبی چشم‌آبی. از همان مربیانی که هر روز او را بر سر مردم می‌کوبند و می‌گویند این‌ها را به ایران راه ندهید. همان‌هایی که می‌گویند سفره فوتبال فقط متعلق به ماست!

یک مربی خارجی است. تازه‌واردی که نامش دراگان است‌؛ دراگان اسکوچیچ. سال گذشته سرمربی ملوان بود. یک فصل طول کشید تا این تیم را به درستی هدایت کند. در نیم‌فصل اول همه می‌گفتند فقط برای چند بازی در انزلی دوام می‌آورد اما با ملوان در نیم‌فصل دوم، بدعت‌گذار شد.

او در تیمی نتیجه گرفت که بیش از ۴۰ سال دست انزلی‌چی‌ها بود و نخستین غیرانزلی‌چی محسوب می‌شد که قلب سکوها را تسخیر کرد. در ملوان که همه می‌دانند نه بازیکن بزرگ دارد و نه حتی مهره‌ای تعیین‌کننده، دو بار و در دو دیدار رفت و برگشت، استقلال را شکست داد و چنان که می‌دانید استقلال در چند سال گذشته همیشه پرمهره‌ترین تیم فوتبال ایران بوده است.

وقتی به فولاد خوزستان رفت باز خیلی‌ها ادعا کردند که او بر سر آینده مربیگری‌‌اش در ایران قمار کرده است. گفتند او مربی دوراندیشی نیست که سکان هدایت تیم قهرمان را در دست می‌گیرد. آنها می‌گفتند اسکوچیچ هر نتیجه‌ای با فولاد بگیرد منهای قهرمانی، کارش تمام است. دراگان اما وارد لیگ شد و فولادی را تحویل گرفت که بیش از ۵۰ درصد اسکلت اصلی‌‌اش را از دست داده بود.

تیمی نصف و نیمه که باید ترمیم می‌شد اما در ادامه راه آن ۵۰ درصد باقی‌مانده هم به دلیل مشکلات سربازی از فولاد رفتنی شدند. حالا یک فولاد باقی‌مانده بود و یک اسکوچیچ بلند پرواز. یک اجنبی چشم روشن که خار چشم خیلی‌ها بود.

اسکوچیچ اما باز با همین فولاد، استقلال و پرسپولیس را در هر دو دیدار رفت و برگشت شکست داد. با تیمی که هیچ شباهتی به فولاد قهرمان فصل گذشته نداشت. این اجنبی چشم‌آبی که راه بردن مربیان استقلال و پرسپولیس را خوب یاد گرفته، کارش را در فولاد انجام می‌دهد. نه غر می‌زند، نه اتهام می‌زند، نه پرده‌دری می‌کند و نه هتاکی.

این اجنبی نه ادعا می‌کند پاکترین انسان روی زمین است و نه خودش را با مربیان بزرگ دنیا مانند کروش مقایسه می‌کند. این اجنبی فقط یک کار انجام می‌دهد‌؛ سرش را پایین می‌اندازد و راه خودش را می‌رود. با ایده‌های خودش زندگی می‌کند و فوتبال را دوست دارد. منفعت‌طلب نیست و همه چیز را برای خودش نمی‌خواهد. انسان خوبی است و مهم‌تر از همه اینکه یک اجنبی است که حال غیراجنبی‌ها را خوب می‌گیرد!

برد فولاد صدر جدول را پرترافیک کرد
اسکوچیچ معادلات را به هم زد
بازی تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال آغازی دل‌انگیز و پایانی دراماتیک برای استقلالی‌ها داشت. نیمه اول استقلال و فولاد خوزستان یک بازی زیر متوسط را به نمایش گذاشتند و آن توپی که به پای عنایتی خورد و به گل اول هم تبدیل شد چیزی به ارزش‌های فنی این دیدار اضافه نکرد.
نیمه دوم اما فولاد خوزستان با چهره‌ای دیگر وارد میدان شد. به خصوص در ۲۰ دقیقه پایانی، شاهد بازی تیمی بودیم که هیچ شباهتی به نیمه اول نداشت. استقلال هم به کلی محو تماشا بود و کاری از این تیم برنمی‌آمد.
فولاد خوزستان از هر نقطه زمین، توپ‌های عمقی را در محوطه جریمه استقلال می‌ریخت و اسماعیل شریفات که یک عالم برای این بازی انگیزه داشت دست به هر کاری می‌زد. کاملاً مشخص بود که اسکوچیچ به عنوان یک اجنبی، در نیمه مربیان کولاک کرده است. تیم او آنقدر استقلال را در نیمه دوم عذاب داد که هر توپی به سمت دروازه استقلال می‌رفت از آن بوی گل بلند می‌شد.

خط دفاع استقلال هم به دلیل آشفتگی بیش از اندازه که ناشی از هجوم‌های بی‌امان فولاد بود، این اجازه را به حریف داد تا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد.
به اين ترتيب فولاد يك بازي ۶ امتيازي را از استقلال برد تا با ۴۱ امتياز همراه با استقلال و سپاهان (هر چند سپاهان نسبت به اين دو تيم يك بازي كمتر دارد)، صدر جدول را شلوغتر و پرترافيكتر از هميشه كند.