ریاست غرب آسیا را با عربستان معامله کرد

به گزارش افکارنیوز، علیرضا سمندر در رابطه با اعلام اسامی مربیان تیم ملی کاراته که طی چند روز گذشته رخ داد، اظهار داشت: روزی که آرین‌خو به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی انتخاب شد از ما درخواست کرد که انتخاب سرمربی و مربیان تیم ملی را برعهده او واگذار کنیم. مدیر فنی تیم ملی از ما خواست که مستقل باشد و بنده نیز قبول کردم. البته نه اینکه در مورد جا به جا شدن مربیان دخالت نداشته باشم. او اسامی مربیان و سرمربیان را پس از انتخاب به ما اعلام کرد و ما نیز بعد از تایید نهایی حکم آنها را صادر کردیم. به هر حال چیدمان مربیان با خود آرین‌خو بوده است.

وی در مورد آغاز اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: مدیر فنی تیم‌های ملی برنامه‌ مرحله اول اردوها را به ما ارائه کرده و قرار است تا اعزام شدن تیم به مسابقات قهرمانی آسیا ما چند مرحله اردو برگزار کنیم. البته تصمیم داریم پس از اینکه ترکیب تیم ملی شکل گرفت، نفرات حاضر در اردوها را جهت بالا رفتن آمادگی جسمانی آنها پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌های غرب آسیا یا یکی از مسابقات کاراته‌وان‌ شرکت دهیم.

سمندر در پاسخ به این سوال که آیا طی چند روز گذشته انتخابی در تیم ملی برگزار شده یا خیر؟ گفت: طی دو روز گذشته نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند و تعدادی از کاراته‌کاها که از نظر کادرفنی عملکرد خوبی در مسابقات قهرمانی کشور داشتند، ‌ به اردوی تیم ملی دعوت شدند. طی دو روز گذشته کادرفنی از آنها تست گرفت و تعدادی انتخاب شدند.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که پناهی رئیس اسبق فدراسیون مدعی شده قرار است به زودی تغییراتی در راس فدراسیون کاراته رخ دهد و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: ناراحتی من از این است که پناهی طی دو سال گذشته برای کاراته فقط حاشیه‌ سازی کرده است. متاسفم برای او که عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا است و تا به امروز هیچ کاری برای کاراته کشورش انجام نداده است. او تا کوچک‌ترین نکته را پیدا می‌کند شروع به جنجال‌ سازی می‌کند و بیهوده به دنبال حاشیه‌ سازی برای کاراته است. مانده‌ام که پناهی دنبال چه چیزی است؟!

سمندر در ادامه خاطرنشان کرد: شنید‌ه‌ام که او مدعی شده با مسئولان عالی رتبه کارهای اقتصادی انجام می‌دهد و رابطه بسیار خوبی با آنها دارد. بنده هیچ مشکلی ندارم و حتی اگر معاون وزیر هم به من بگوید که از کاراته برو بدون هیچ سر و صدایی می‌روم. دلیل این حاشیه‌ سازی‌های پناهی و مطرح کردن چنین صحبت‌هایی را نمی‌دانم. بنده تا به امروز از مسئولان وزارت ورزش و جوانان غیر از احترام چیز دیگری ندیده‌ام. ما بعد از تعطیلات نوروز جلسه‌ای با معاون وزیر ورزش داشتیم که در آن جلسه از کاراته تقدیر و تشکر شد.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود گفت: پناهی در کدام یک از جلسات آسیایی حضور داشته؟ چطور ممکن است زمانی که من از مسئولان کشورم در کنفدراسیون آسیا بد بگویم کسی من را قبول کند؟! من تا به حال علیه او کاری نکرده‌ام اما اگر بخواهم مثل او علیه هموطنانم در کنفدراسیون آسیا کاری کنم قطعا با یک تلفن و نامه از مسئولان کنفدراسیون آسیا درخواست می‌کنم که او را برکنار کنند اما چون او هموطن من است هیچ وقت چنین کاری را نمی‌کنم.

سمندر در مورد برگزاری انتخابات کنفدراسیون آسیا در شهریور ماه خبر داد و گفت: انتخاب کنفدراسیون آسیا قرار است شهریور ماه برگزار شود که بنده نیز در این انتخابات شرکت خواهم کرد. تمام رایزنی‌های لازم را انجام دادم. حداقل باید بگویم می‌خواهم در پستی بالاتر از هیات رئیسه آسیا حضور داشته باشم. فعلا در مورد این موضوع صحبت نمی‌کنم و این را پناهی نیز می‌داند.

وی در ادامه انتقادهای خود از رئیس اسبق فدراسیون کاراته گفت: زمانی که بنده رئیس فدراسیون غرب آسیا بودم میزبانی مسابقات را به ایران واگذار کردم. متاسفانه پناهی در آن مقطع اجازه نداد تیمی از کشورمان در آن مسابقات شرکت کند پس حالا بنده باید بگویم که آقای پناهی، آیا شما مدیر هستید؟ شما ریاست غرب آسیا را با عربستان معامله کردید و آن پست را به آنها دادید. کاری که شما کردید باعثشد عربستان در آسیا رشد کند. آیا این است دیپلماسی؟ ما قهرمان آسیا هستیم و در کمیته تیمی عنوان قهرمانی جهان را نیز کسب کرده‌ایم. با کاری که شما کرده‌اید حالا باید با التماس در آسیا جایگاه کسب کنیم، اما ناگفته نماند با کمک دوستان رایزنی‌های لازم را انجام دادیم و منتظر باش تا امسال در آسیا کاراته ایران جایگاه خود را در انتخابات پس خواهد گرفت.

وی در پایان صحبتهای خود اظهار کرد: پناهی بارها مدعی شده که مسئولان فعلی فدراسیون به حرفهای او گوش نمیدهند. آقای پناهی! شما نگاه کن ببین با این کارها آیا برای خودت ارزش قائل شدهای. بنده طی چند روز گذشته در جلسهای که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشتم آنها نیز از صحبتهای پناهی دلگیر و ناراضی بودند که او چرا مدام در رسانهها چنین مصاحبههایی را مطرح میکند. چرا پناهی دو سال است که میگوید رئیس فدراسیون را برکنار خواهد کرد. من ناراحت صحبتهای پناهی نیستم چراکه این فدراسیون برای چه کسی مانده که بخواهد برای سمندر نیز بماند.