غلبه بر تیم ایران به معنای قهرمانی جام جهانی ست

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی کشتی آزاد ایران که بامداد امروز ابتدا تیم بلاروس و سپس ترکیه را شکست داد، ‌به یکقدمی حضور در فینال رسیده است، ‌اما قبل از آن باید امشب از سد تیم قدرتمند و مدعی آذربایجان بگذرد که عزم خود را برای رسیدن به فینال و عنوان قهرمانی جزم کرده است.

در آن سوی میدان نیز تیم آذربایجان با لشگری از برترین آزادکاران خود به آمریکا آمده تا کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۵ تهران را این بار در رشته کشتی آزاد و در جام جهانی ۲۰۱۵ آمریکا تجربه کند. آذربایجانی‌ها هم از بامداد امروز با شرایطی مشابه تیم ایران موفق به شکست تیمهای ترکیه و بلاروس شدند و تمام توجه خود را معطوف مصاف سرنوشت ساز با ایران کرده اند.

در همین راستا، اسداله آبسایدوف سرمربی تیم کشتی آذربایجان که تمامی چهره‌های شاخص کشورش به جز ختاگ گازیموف را روانه جام جهانی کرده است اعلام کرد: فدراسیون کشتی آذربایجان تمامی امکانات لازم را برای موفقیت ما در جام جهانی آمریکا فراهم کرده و ما حتی برای تطبیق با شرایط آب و هوایی چند روز زودتر به لس آنجلس آمدیم.

وی ادامه داد: کشتی گیران ما با جدیت تمرینات خود را دنبال کردند و ما به دنبال کسب بهترین نتیجه ممکن هستیم. همچنین با توجه به ترکیب خوب و آماده باید برای رسیدن به یک نتیجه معقول تلاش کنیم و جواب مناسبی به مردم و مسئولان کشورمان بدهیم.

نامیک علی اف نایب رئیس فدراسیون کشتی آذربایجان نیز هم معتقد است بهترین تیم برای رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد انتخاب شده است.

وی با اشاره به این نكته گفت: با بهترین کشتی گیران خود به لسآنجلس آمده ایم و نفرات با تجربه ای در کنار کشتی گیران جوان و جویای نام داریم. البته رقابت اصلی ما با تیم ایران است و به کشتی گیران خود گفته ایم که فقط قهرمانی می خواهیم و به مقام های دوم و سوم فکر نمی کنیم.