پروژه تخریب مربیان ایرانی مهندسی شده

به گزارش افکارنیوز، مجید جلالی درباره شرایط تیم فوتبال سایپا، برنامه‌ سال‌های آینده خود با وجود تغییر مدیرعامل باشگاه، بازی دادن به دو بازیکن زیر ۱۹ سال در دیدار برابر صبا و همچنین تحقیر مربیان ایرانی صحبت و تاکید کرد که برای سکوتش در قبال تیم ملی دلیل کافی دارد:

آقای جلالی! تیم سایپا توانست روز گذشته به پیروزی خوبی برابر صبا دست یابد. چرا سایپا این فصل افت و خیز داشته است؟
- مجید جلالی: ما رفته رفته به یک تیم خوب تبدیل می‌شویم. الان می‌دانیم که دقیقا چه می‌خواهیم. بازیکنان ما علاقه خوبی نسبت به پیشرفت نشان داده‌اند. ما در گردش توپ، مالکیت توپ و نحوه پاسکاری پیشرفت می‌کنیم و این نوید یک آینده خوب برای تیم جوان سایپاست.

* قبول دارید در بازی مقابل صبا هم تحت فشار بودید؟
- ما بازی سنگینی با صبا داشتیم. آنها بازی را خوب شروع کردند و ۱۵ دقیقه بهتر از ما بودند. تیم صبا حتی یک پنالتی هم از دست داد ولی بعد از آن کم کم بر بازی مسلط شدیم و این روند تا انتهای مسابقه وجود داشت. من باید بعد از این برد از گروه مربیگری و گروه پزشکی بخصوص ماساژورهای تیم تشکر کنم چون ظرف ۸ روز سه بازی انجام داده‌ایم و وقتی تیم ما چنین عملکردی دارد یعنی این گروه‌ها کارشان را خوب انجام داده‌اند.

* ابراهیم صادقی روز گذشته برای شما گلزنی کرد. به نظر می‌رسد این بازیکن الگوی خوبی برای جوان‌های تیمتان باشد.
- دقیقا همینطور است. صادقی نمونه یک بازیکن حرفه‌ای است که به ما و بازیکنان جوان کمک می‌کند. ما روز گذشته مقابل صبا دو بازیکن از تیم جوانان و نه حتی امید یعنی دو بازیکن زیر ۱۹ سال را وارد زمین کردیم. این بازیکنان در کنار با تجربه‌هایی مثل صادقی، شکوری، شاه علیدوست و غیره می‌توانند پیشرفت کنند.

* نسبت به فشردگی مسابقات اعتراضی ندارید؟
- وقتی تیم ما می‌تواند چنین انعطافی از خودش نشان بدهد، خودش یک موضوع خوب است. گاهی در طول یک ماه فقط سه مسابقه برگزار می‌کنیم و گاهی هم مثل الان ظرف ۸ روز سه بازی انجام دادیم. به هر حال این انعطاف پذیری تیم ما نشانه خوبی است.


* در زمان مدیریت سپهر سبحانی برای تیم سایپا برنامه بلندمدت داشتید. آیا با تغییر مدیرعامل باشگاه و حضور بیت الله رضایی، برنامه شما دستخوش تغییر نشده است؟
- ما دقیقا در همان مسیر قبل حرکت می‌کنیم. من با آقای رضایی جلسات زیادی داشتیم. ما با هم راحت هستیم. همیشه در هر تیمی که مدیرش به حریم کاری‌ام احترام گذاشته، همه جوره سعی کرده‌ام به حریم کار مدیر احترام بگذارم که در نتیجه همکاری خوبی حاصل شده است. در اینجا هم همین موضوع صدق می‌کند. از روزی که رضایی مدیرعامل باشگاه شده، احترام زیادی برای حریم کاری سرمربی قائل بوده و ما با هم راحت هستیم.

* آقای جلالی! در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی درباره تداوم یا قطع همکاری کارلوس کی‌روش در تیم ملی و همچنین شرایط این تیم مطرح شد. حتی نادر فریادشیران هم از شما به خاطر سکوتتان در قبال تیم ملی انتقاد شدیدی کرده بود.

- من در جریان صحبت‌های فریادشیران نیستم ولی همیشه برای کارهایی که می‌کنم دلیل کافی دارم. اگر در این خصوص هم سکوت کرده‌ام دلیل کافی دارم.

* بیشتر توضیح می‌دهید؟
- شما شاهد هستید که پروژه تخریب و تحقیر مربیان ایرانی از خیلی وقت پیش کلید خورده است و افکار عمومی را در این زمینه مهندسی کرده‌اند. وقتی هم در اینباره صحبت می‌کنیم با انواع و اقسام تهمت‌ها و توهین‌ها مواجه می‌شویم. بنابراین صحبت کردن در این فضای اختناق آمیز لزومی ندارد!

* یعنی سکوتتان درباره تیم ملی ادامه خواهد داشت؟
- حرف من تیم ملی نیست؛ تحقیر مربیان ایرانی است. من دوست دارم در یک برنامه تلویزیونی که منصف باشد صرفا در زمینه اینکه دارند مربیان ایرانی را تحقیر می‌کنند، صحبت کنم. اعتقادم این است که اگر قرار است کاری برای فوتبال ایران شود، مربیان خودمان آنرا انجام می‌دهند.

البته این را هم می‌دانم اینکه مربیان ایرانی در نظر افکار عمومی تخریب شدند، بخشی از آن مربوط به خود مربیان است. به هر حال اگر در یک برنامه تلویزیونی تریبون داشته باشم دوست دارم با مردم حرف بزنم.

* و به عنوان سئوال پایانی؛ حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- من در اینباره نظری ندارم.