دیگر خبری از ملی‌پوشان مغضوب‌نیست!

به گزارش افکارنیوز، استقلال با نتایج رقم خورده در روز پایانی هفته بیست‌وپنجم بار دیگر این شانس را پیدا کرد تا برای قهرمانی در این فصل ۵ دیدار پایانی خود را با انگیزه بالا برگزار کند.

اولین خوان سفر به انزلی و جدال با ملوان در خطر سقوط است که چند هفته‌ای می‌شود خوب نتیجه نمی‌گیرد و هفته قبل هم با باخت به گسترش فولاد در تبریز زخم خورده به خانه بازگشت. استقلال برای این مصاف چند غایب سرشناس و ملی‌پوش دارد که غیبت آنها نگرانی‌های زیادی برای طرفداران رقم زده است چون پر کردن جای بازیکنانی همچون امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌‌زاده محروم و خسرو حیدری مصدوم کار ساده‌ای نیست، سه بازیکن ملی‌پوشی که فصل پر‌فراز و نشیبی را سپری کردند و این اواخر با انتقادات زیادی هم روبه‌رو شدند چه از جانب کادرفنی چه از جانب طرفداران.

سرمربی استقلال در دو فصل گذشته بارها نسبت به عملکرد ملی‌پوشان خود انتقاد می‌کرد. این وضعیت تا قبل از جام ملت‌های آسیا هم ادامه داشت تا جایی که این مربی در نقل و انتقالات زمستانی رسماً اعلام کرد ترجیح می‌دهد تعداد ملی‌پوشان استقلال را کمتر کند تا نفرات باانگیزه‌تر جذب تیم شوند. پیرو همین سیاست هم بود که آندرانیک تیموریان راه تبریز را در پیش گرفت تا ملی‌پوشان استقلال به کمترین حد ممکن در چند فصل گذشته برسند و تنها ۴ نفر باشند. حالا از این جمع تنها یک نفر یعنی امید ابراهیمی می‌تواند در سفر به مرداب استقلال را همراهی کند، تنها ملی‌پوشی که همواره مورد تمجید سرمربی استقلال قرار داشت و کمترین انتقادات را در بین ملی‌پوشان به جان خریده است.

غیبت سه ملی‌پوش استقلال در مصاف با ملوان برای سرمربی استقلال که کم از شاگردانش انتقاد نکرده است به نوعی توفیق اجباری محسوب می‌شود چون این فرصت را در اختیارش قرار می‌دهد تا تیمی با کمترین ملی‌پوش را روانه میدان کند، نفراتی که به اذعان او با انگیزه و روحیه بالا برای موفقیت استقلال تلاش خواهند کرد. این برای اولین بار در فصل جاری است که استقلال با کمترین ملی‌پوش ممکن به مصاف رقیب خود می‌رود چون همواره آبی‌پوشان دو تا سه بازیکن ملی‌پوش در ترکیب خود داشتند اما الان تنها امید ابراهیمی می‌تواند تیمش را در مرداب همراهی کند تا نفرات جوان تیم جای ملی‌پوشان محروم و مصدوم را بگیرند.

اما برای پرکردن جای خالی غایبان سرشناس استقلال، کادرفنی گزینه‌های زیادی در اختیار ندارد و تنها چند بازیکن هستند که می‌توانند در ترکیب اصلی به میدان بروند. با توجه به نیاز مبرم استقلال به ۳ امتیاز دیدار با ملوان به نظر می‌رسد سرمربی تیم بار دیگر دل به جوانان استقلال ببندد، بازیکنانی نظیر مجید حسینی، محسن کریمی و… که در مصاف با ذوب‌آهن نشان دادند جا برای پیشرفت دارند و با اعتماد بیشتر می‌توانند آینده استقلال را بسازند. در خط دفاع حنیف عمران‌‌زاده قطعاً جای صادقی را پر خواهد کرد و و زوج مکویان در دفاع خواهد بود. در پست دفاع راست مجید حسینی مثل بازی با ذوب‌آهن از ابتدا به میدان خواهد رفت ضمن اینکه در دفاع چپ هم یعقوب کریمی یک گام عقب‌تر خواهد آمد تا از بین خرسندنیا یا میلاد نوری یک نفر روانه میدان شود.

با اين حساب ميتوان گفت جدال با ملوان از جمله بازيهاي استقلال خواهد بود كه در صورت ناكامي احتمالي مليپوشانش نقشي در انتقادات نخواهد داشت و ديگر سيبل نخواهند شد، بازيكناني كه همواره بعد از هر ناكامي در رختكن با آماج انتقادات و اعتراضات روبهرو ميشوند اما حالا با خيالي آسودهتر در خانه و از پاي گيرندههاي تلويزيوني شاهد نمايش تيمشان در اين جدال حساس خواهند بود.