قطری‌ها انتخابات غرب آسیا را مهندسی کرده بودند

به گزارشافکارنیوز، روح‌الله حسینی در مورد حضور مربی اوکراینی در ایران برای هدایت تیم ملی بوکس، ‌ گفت: ‌ اردیبهشت‌ماه انتخابی تیم ملی بوکس برگزار می‌شود و با صحبت‌هایی که با سرمربی اوکراینی جدید تیم ملی داشته‌ایم قرار است قبل از برگزاری انتخابی وارد ایران شود. در حال حاضر کارهای حضور او در تهران را انجام دادیم و به زودی بلیت سفر او را نیز تهیه و ارسال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغ قرارداد او قطعی شده است یا خیر، ‌ گفت: با حقوق ۳هزار دلار در ماه با مربی اوکراینی به توافق رسیده‌ایم. او یک مربی ۴۷ ساله و سه ستاره است. با رزومه‌ای که از خود به ما ارسال کرده با خبر هستیم که یکی از مربیان تیم ملی کشور اوکراین بوده و سابقه سرمربیگری در تیم ملی نوجوانان اوکراین را نیز در رزومه کاری خود دارد. ما اگر بخواهیم سرمربی تیم ملی اوکراین را به ایران بیاوریم باید ماهیانه ۱۰ هزار دلار به او حقوق پرداخت کنیم. البته ناگفته نماند رزومه‌ای که او برای ما ارسال کرده مسئولان کمیته ملی المپیک نیز او را تأئید کرده‌اند.

نایب‌رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا در مسابقات قهرمانی آسیا سرمربی تیم ملی اوکراینی خواهد بود یا خیر، گفت: قرارداد ما با مربی اوکراینی به مدت سه ماه و به صورت آزمایشی است. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز او هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت. اگر عملکرد مربی اوکراینی برای ما قابل قبول بود همکاری با او قطعاً‌ ادامه خواهد داشت در غیر این صورت قراردادش به پایان می‌رسد تا المپیک برزیل یک سال و نیم زمان باقیمانده است. ما در تلاشیم تا ملی‌پوشان به آمادگی خوبی برسند اگر با مربی اوکراینی به نتیجه نرسیم قطعاً‌ به دنبال مربی دیگری خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌ در توافقاتی که صورت گرفته اعلام کرده‌ایم در صورتی که نتوانیم با یکدیگر به همکاری ادامه دهیم قطعاً‌ همان ماه‌های اول توافق به پایان می‌رسد حتی امکان دارد زودتر از سه ماه نیز با این مربی اگر کارایی نداشته باشد قطع همکاری کنیم. این تصمیماتی بود که رئیس فدراسیون گرفته است.

حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا استکی و احدی با مربی اوکراینی همکاری خواهد داشت یا خیر، گفت: استکی و احدی قطعاً‌ کنار این مربی فعالیت خواهند کرد آنها از مربیان خوب کشورمان هستند وبا این کار می‌توانند به تجربیات خود اضافه کنند.

نایب‌رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که نتیجه انتخابات کنفدراسیون آسیا چه شد، گفت: احمد ناطق نوری برای نایب‌رئیسی در غرب آسیا شرکت کرده بود و برای کسب این کرسی قطر و ایران تنها کاندیدای نایب‌رئیسی فدراسیون غرب آسیا بود. قطری‌ها هیچ جایگاهی در بوکس آسیا ندارند اما برای رسیدن به این پست هزینه‌های زیادی کرده بودند. ما شاهد بودیم که قطری‌ها به افرادی که حق رأی داشتند مستقیماً پیشنهاد پول دادند به هر حال با این کارها توانستند ۱۵ رأی کسب کنند. ناگفته نماند که ناطق نوری نیز ۸ رأی در مجمع توانست کسب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌ با اتفاقاتی که در جلسه انتخابات رخ داد بلافاصله ناطق نوری به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد. به هر حال انتخابات کاملاً‌ مهندسی‌ شده بود و قطری‌ها رایزنی زیادی را کرده بودند.

انتخابات کنفدراسیون بوکس آسیا فردا( یکشنبه ۲۳ فروردین ماه جاری) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که از ایران هم سه نماینده در این انتخابات حضور پیدا کردند. احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس، روح الله حسینی نایب رئیس و همایون اردلان رئیس کمیته بین الملل فدراسیون در این انتخابات حضور داشتند. ناطق نوری عضو کمیته اجرایی، همایون اردلان عضو هیات ژوری و رئیس کمیته داوران غرب آسیا و حسین نهرودی عضو کمیته مربیان هستند.