مهدوی‌کیا: به وقتش مربی پرسپولیس می‌شوم
به گزارشافکارنیوز، مهدوی کیا در خصوص شرایط پرسپولیس و بازگشت برانکو به ایران گفت و گویی انجام داد:

برانکو می تواند پرسپولیس را به آرامش برساند

به نظر حضور هر مربی در کوتاه مدت جواب نمی دهد. برانکو باید در طولانی مدت در پرسپولیس کار کند و با توجه به شناختی که به ایران دارد می تواند به این تیم کمک کند. اما در این شرایط پرسپولیس به آرامش نیاز دارد تا بتواند موفق شود. با تمام این بحران ها باید پرسپولیس به آرامش برسد چون روزهای سختی را پشت سر گذاشته و امیدوارم با حضور برانکو اوضاع تیم آرام شود. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرده و باید در لیگ هم نتایج بهتری بگیرد. البته باشگاه هم باید به ثبات برسد تا تیم موفق شود. باید از لحاظ مدیریتی باشگاه به سرو سامان برسد تا این تیم بتواند دوباره به روزهای اوج برگردد.

نمی توانم کمکی به پرسپولیس کنم

من سال ها در تیم ملی با برانکو کار کردم و همیشه در تیم ملی رابطه خوبی با هم داشتیم. او در تیم ملی خیلی موفق بود و در بزرگی او هیچ شکی وجود ندارد. اما من هم برای خودم اصولی دارم و باید مدارج مربیگری را طی کنم. من پرسپولیس را دوست دارم اما در حال حاضر هیچ کمکی از دست من برنمی آید و نمی توانم کاری کنم اما همیشه کنار تیم محبوبم هستم. باید کلاس های مربی گری را در آلمان بگذرانم و به وقتش مربی گری می کنم. من در کلاس های مربی گری آلمان ثبت نام کردم تا بتوانم در کار مربی گری موفق شوم.

می خواهم روی مدرسه کیا تمرکز کنم

در حال حاضر روی فوتبال پایه تمرکز کردم و می خواهم روی این کار برنامه ریزی کنم. ما مدرسه فوتبال «کیا» را راه اندازی کردیم و از نونهالان کار را شروع کردیم. در حال حاضر تیم ۱۱ ساله ها را برای یک تورنمنت معتبر بین المللی در اتریش آماده می کنیم که قرار است اواخر اردیبهشت ماه برگزار شود. آقای علی دوستی در این کار به من کمک کردند. این باشگاه را در محله قدیمی خودم راه اندازی کردم و می خواهم به پیشرفت تیم های پایه کمک کنم. آقای دوستی سال ها در خدمت تیم های پایه بوده و چند بازیکن قدیمی بانک ملی به ما کمک می کنند.

پانادیچ همبازی من بود

من و پانادیچ سال ها همبازی من در هامبورگ بودیم و او در این سال ها کلاس های مربی گری را رفته است. او سابقه خوبی در فوتبال دارد و دستیار اول برانکو در الاتفاق عربستان بوده است. دلیل نمی شود چون پانادیچ در پرسپولیس است مهدوی کیا هم در این تیم باشد. من، پانادیچ و آنتونی یبوا سال ها در هامبورگ همبازی و همسایه دیوار به دیوار بودیم و با پانادیچ رابطه نزدیک و خوبی داشتم. اما من باید کلاس های مربی گری را طی کنم.

آقا کریم یک پرسپولیسی اصیل است

آقا کریم از پرسپولیسی های قدیمی و اصیل است و می تواند به این تیم کمک کند و در این مدت در کادر فنی پرسپولیس توانایی هایش را نشان دهد. برای آقا کریم آرزوی موفقیت می کنم و به او تبریک می گویم.

برانکو خاطرات خوبی را تعریف کرد

وقتی برانکو را در برنامه نود دیدم حس خوبی داشتم. او خاطرات خیلی خوب را مرور کرد و مثبت صحبت کرد. او از فوتبال ایران و دورانی که در کشورما بود خاطرات خوشی را تعریف کرد و این مساله برای من جالب بود که با همان اعتماد به نفس و دید مثبت بازگشته است.

ماجرای کی روش مبهم بود

در مورد مساله کی روش ابهاماتی وجود داشت. اگر ایشان قرارداد داشت که باید ادامه دهد و حرفی نیست و اگر هم نداشت که بحثفرق می کند. در مجموع مساله حضور کی روش در تیم ملی مبهم بود. به هر حال ماندن او در ایران به نفع فوتبال ماست چون شناخت خیلی خوبی دارد و من موافق حضور او در تیم ملی هستم.

نقطه تاریک تیم ملی جام ملت ها بود

در این مدت هم بازی های بین المللی خوبی داشتیم و تنها نقطه تاریک فوتبال ما در این مدت حضور نداشتن در جمع ۴ تیم نهایی جام ملت های آسیا بود. چون همه انتظار داشتند با یک مربی بزرگ جزو ۴ تیم باشیم. در دوره های گذشته با مربیان داخلی حذف شده بودیم. این اتفاق حرف و حدیثهایی را بوجود آورد. اگر او باز هم تیم ملی را به جام جهانی ببرد کار بزرگی کرده.

گروه ایران خیلی راحت است

در مورد قرعه کشی انتخابی جام جهانی باید بگویم اگر خودمان با دست خودمان هم قرعه را برمی داشتیم اینقدر گروه آسانی نمی شد. واقعا آسان تر از این نمی شد و کارمان راحت است.