همین عاشقان پرسپولیس حاشیه درست کردند

به گزارش افکارنیوز، امیررضا خادم در مورد وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس و بحث‌هایی که بین حمیدرضا سیاسی و محمدحسین نژاد‌فلاح مطرح شده است، گفت: پس از اینکه آن اتفاقات برای سیاسی افتاد دو، سه جلسه با او برگزار کردیم. او برای ادامه همکاری علاقه‌مندی نشان نداد و استعفا کرد و به همین منظور جلسه هیئت مدیره تشکیل شد و سیاسی استعفای خود را تحویل هیئت مدیره داد. با توجه به این مسئله وقتی سیاسی استعفا داده نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد.

وی درباره اینکه اگر سیاسی نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد چطور به این باشگاه مراجعه می‌کند و کارهای روزمره را انجام می‌دهد، عنوان کرد: ما باید در قاعده و چارچوب قوانین صحبت کنیم. افرادی که در هیئت مدیره پرسپولیس حضور دارند خوشبختانه پرسپولیسی هستند و از تجارب زیادی در مسائل فنی و اقتصادی برخوردارند. از هیئت مدیره انتظار داریم حال که سیاسی استعفا داده با استعفای او موافقت کند.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان که نماینده گودرزی برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است، تصریح کرد: ما چیزی را کتمان نمی‌کنیم و مدیرعامل دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس با تاکید وزارت ورزش در دوره‌های قبلی انتخاب شده‌اند و هیئت مدیره براساس آن حکم داده است.

خادم که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص اینکه سیاسی مدعی شده مجمع باید درباره استعفای او تصمیم‌گیری کند، گفت: آنهایی که کار شرکتی بلد هستند می‌توانند در این زمینه قضاوت کنند. باشگاه پرسپولیس هیئت مدیره دارد و آنها باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی گفت: از طرفی هیئت مدیره نسبت به عملکرد محمدحسین نژادفلاح گله‌مند است و انتقاد دارد. آنها اعتقاد دارند نژادفلاح در یکی دو ماهی که مسئولیت گرفته توجهی به هیئت مدیره که افراد فوتبالی و قابل احترام هستند نکرده است. ما این گلایه را وارد می‌دانیم اما این نکته را باید بگوییم که هیئت مدیره حکم نژادفلاح را با پیشنهاد ما داده است.

خادم با بیان اینکه بهتر بود سیاسی به باشگاه پرسپولیس نمی‌رفت، افزود: طبق قوانین و دستورالعملی که در هیئت مدیره نوشته شده تا زمانی که هیئت مدیره در مورد استعفا و یا عدم استعفای مدیرعامل تصمیم بگیرد مدیرعامل باید به وظایف خودش عمل کند.

نماینده وزیر ورزش در امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مورد این بحثکه اختلاف مدیریتی در آستانه بازی حساس پرسپولیس و لخویای قطر ابعاد وسیعی به خود گرفته و بهتر نبود او و وزارت ورزش این موضوع را مدیریت می‌کردند، گفت: این اتفاقات ۲ شب پیش افتاده و ما از روز گذشته وارد این موضوع شده‌ایم. اگر ۲ شب پیش را در نظر بگیریم در مجموع ۱۰ روز تا مزایده سوم واگذاری باشگاه باقی مانده بود و براساس اطلاعات ما این مزایده اتفاق می‌افتاد و پرسپولیس حداقل مالک خود را پیدا می‌کند.

خادم ادامه داد: با شرایط موجود و در فاصله این ۱۰ روز یا باید هیئت مدیره را برکنار یا آنها را مجاب به کنار رفتن می‌کردیم یا اینکه آنها به کار خود ادامه دهند. این مسئله را در نظر بگیرید که اتفاقاتی که برای سیاسی افتاد بخش عمده‌اش به باشگاه پرسپولیس مربوط می‌شد که قرارداد با اسپانسر و سفر او به اسپانیا را شامل می‌شد. احکامی که برای اعضای هیئت مدیره زده شده تا پایان فصل است و درست نیست که بخواهیم با آنها چکشی برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این چند روز برخی که خودشان را عاشق پرسپولیس و هوادارانش معرفی می‌کنند حاشیه ایجاد کردند که با واکنش هیئت مدیره روبه‌رو شده‌اند. همه اعتراض‌هایی که هواداران می‌کنند وارد است و من نمی‌خواهم پاسخی به آنها بدهم اما یک نکته را یادآوری کنم؛ اگر فرض بگیریم که یکی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مزایده موفق نشدند چه کار باید بکنیم؟ یا باید باشگاه را منحل کرده و یا به حیات خود ادامه دهند و اگر مجددا بخواهند به حیات خود ادامه دهند باید به دنبال افرادی باشیم که هزینه‌های باشگاه را تامین کنند. با توجه به این موضوع خواسته یا ناخواسته اتفاقات سال گذشته می‌افتد که البته برای ما تجربه بود. برای تامین هزینه باشگاه می‌تواند هر فردی همچون سیاسی، گل‌رخسار یا هدایتی ورود کند.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: این نکته را به خاطر داشته باشید که ما دوست نداریم بگویند استقلالی هستیم و می‌خواهیم پرسپولیس را بزنیم و طرح چنین مسئله‌ای درست نیست. شرایطی که در باشگاه پرسپولیس حاکم شده متاثر از اتفاقات داخل زمین است.

خادم در پاسخ سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه اتفاقا مسائل داخل زمین و نتایج پرسپولیس متاثر از شرایط مدیریتی باشگاه است، گفت: منظور ما در طول فصل است. طبق صحبت‌های رحیمی مدیرعامل ابتدای فصل پرسپولیس، بهترین تیمی که می‌توانست بسته شود؛ بسته شد. باشگاه پرسپولیس به لحاظ تمکن مالی در ابتدای فصل جزو تیم‌هایی بود که پول در جیبش داشت اما در هفته‌های اول نتایج خوبی نگرفت و متاثر از این نتایج همه می‌خواستند عدم نتیجه‌گیری را گردن هم بیندازند. پس از آن تیم وارد برخی حواشی خاص شد که امروز به اینجا کشیده شده است. امروز جلسه‌ای خواهیم داشت تا بتوانیم مسائل را حل کنیم.

وی تصریح کرد: درست است که انتقادات به من وارد می‌شود و این انتقادات از زمانی آغاز شد که با برخی از دوستان در یک برنامه تلویزیونی مناظره کردم. امسال تیم‌های پرسپولیس و استقلال با توجه به بدهی‌های میلیاردی امکان شرکت در لیگ برتر را نداشتند. این مسئله را از کادر فنی دو تیم بپرسید که امسال طلب فصل قبل‌شان را گرفتند و سپس قرارداد بستند.

خادم در پایان گفت: منظورم از شرایط باشگاه به هواداران و رسانهها نیست، بلکه منظورم افرادی هستند که باعث و بانی مشکلات شدند و امروز ما باید پاسخگوی آنها باشیم.