توضیحات بهروان در خصوص تبانی در لیگ

به گزارش افکارنیوز، غلامرضا بهروان، در مورد بحثتبانی در فوتبال ایران به خصوص در لیگ دسته‌‌های پایین‌تر، اظهار داشت: یکسری شکایت به دست ما رسیده که مثلا در فلان بازی پنالتی گرفته شده یا پنالتی داده شده است. موارد دیگر هم به بحثاخراج بازیکن یا دوپینگ بوده برمی‌گردد که باشگاه‌ها علیه همدیگر شکایت کرده‌اند.

وی افزود: از خیلی وقت پیش به دستور علی کفاشیان و مهدی تاج بلافاصله پس از پایان بازی‌های لیگ دسته اول، دوم و حتی سوم، جلسه می‌گذاریم تا همه مسائل ریز بررسی شوند. در بحثدوپینگ با دستور اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، کارگروهی متشکل از احمد حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی، علی اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق، فریدون اصفهانیان، حسین عسگری، حجت‌الاسلام علیپور، رئیس حراست فدراسیون فوتبال و بنده تشکیل شد تا به صورت محرمانه مسائل را رصد کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: این گونه نیست که یک بازی برگزار شود و اتفاقاتی بیفتد و سپس به دنبال مسائل آن باشیم. این نظارت‌ها و بررسی باز‌ی‌ها در لیگ برتر شدیدتر است.

بهروان در خصوص مواردی که درباره متخلفان به اثبات رسیده است، گفت: کمیته صیانت از سازمان لیگ به نشانه‌هایی رسیده و حتی مدیر، بازیکن و مربی را به این کمیته کشانده است. در بحثدوپینگ، درخواست کرده‌ایم نمونه‌گیری‌های زیادی در مسابقات گرفته شود که این کار صورت گرفته اما با توجه به اینکه نمونه‌ها باید به شهر کلن آلمان برود، زمان احتیاج است که جواب آنها برسد.

وی درباره وضعیت حضور فولاد نوین اهواز در لیگ برتر عنوان کرد: فولاد نوین یا هر تیمی دیگری که قهرمان لیگ دسته اول می‌شود، به این معنا نیست که بتواند در لیگ برتر شرکت کند. فولاد نوین باید مجوز حرفه‌ای برحسب ثبت شرکت‌ها را داشته باشد. اگر هیئت مدیره این باشگاه، منابع مالی و حتی سهام‌دارانش با باشگاه فولاد اهواز مشترک باشد، نمی‌تواند در لیگ برتر حضور داشته باشد. فولاد نوین تحت نظر فولاد اهواز و منابع مالی‌اش از آن تامین می‌شود و برای حضور در لیگ برتر باید از این مجموعه جدا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا بهروان همچنین در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص اینکه گفته می‌شود در دیدارهای مس کرمان اتفاقات مشابهی افتاده که بازیکنی اخراج شده و یا پنالتی‌‌های عجیب و غریبی اعلام شده است، گفت: مدارک و شکایت‌های متعددی به دست‌مان رسیده است. به عنوان مثال تیمی مقابل فولاد نوین با تمام بازیکنانش از این تیم در اهواز تساوی می‌گیرد اما سپس مقابل تیمی که نمی‌خواهم نامی از آن ببرم، ۶ بازیکنش حضور نداشته است.

بهروان گفت: این گونه مسائل را رصد میکنیم و از مسئولان آن تیم سوال میپرسیم که چرا هفته گذشته با تیم کامل به میدان رفته اما به یکباره این هفته با ۶ بازیکن غایب بازی کرده است.