واکنش بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس به استقلالی شدن پسرش

به گزارش افکارنیوز، پرسپولیس روزهای سختی را سپری می‌کند. این تیم با آمدن برانکو ایوانکوویچ هم نتوانست به موفقیت برسد و برابر سپاهان در تهران شکست خورد تا شرایط بدی در لیگ پیدا کند.



این در حالی است که سرخپوشان در آسیا هم کار دشواری در پیش دارند و باید دو بازی حساس را مقابل لخویا در قطر و بنیادکار در تهران برگزار کنند.



فرشاد پیوس کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس معتقد است که شوک برانکو در کوتاه مدت جواب نداده و حالا باید دید در دراز مدت چطور می‌شود.



فرشاد آقای گل به مسایل مدیریتی قرمزها هم اشاره کرده و می‌گوید که پرسپولیس باید به شخص هدایتی واگذار شود. چرا که او این تیم را دوست دارد و به راحتی می‌تواند شرایط خوبی در پرسپولیس به‌وجود آورد.



اظهارات پیوس را در ادامه می خوانید:



* آقا فرشاد، پرسپولیس با برانکو را چطور می‌بینید؟

- تا الان که هیچ فرقی نکرده. همانطور که درخشان می‌باخت، او هم باخت و تعویض‌ها هم همان بود و تغییرات خاصی را شاهد نبودیم. باید گفت که شوک آمدن برانکو که در کوتاه مدت جواب نداده و باید دید در دراز مدت چگونه خواهد شد؟ البته برانکو در تیم‌ملی خوب کار کرده و در تیم‌‌های بعدی‌اش هم به غیر از این آخری‌ها بد نتیجه نگرفت اما در کل آن شوکی که همه منتظرش بودند، ایجاد نشد.



* به تعویض‌ها اشاره کردید. گویا گابریل از تعویض شدنش خیلی ناراحت بود.

- به نظر من برانکو تعویض درستی انجام نداد و با بیرون رفتن گابریل وسط زمین پرسپولیس خالی شد و سپاهانی‌ها فرصت‌های بیشتری روی دروازه‌ ما به دست آوردند. گابریل بازیکن خوبی است که خیلی می‌دود و توپ‌گیری می‌کند. البته در چند صحنه هم من دیدم که بازیکنان با او همکاری نمی‌کنند اما به نظر من اگر درست از او بازی بگیرند، می‌تواند مثمرثمر باشد.



* وارثجدید شماره ۱۷، مهدی طارمی را چطور می‌بینید؟

- طارمی بازیکن خیلی خوب و باهوشی است که می‌تواند بهتر از این هم بشود و امیدوارم تداوم داشته باشد تا یاد شماره ۱۷ من هم زنده شود. البته نمی‌دانم چرا وقتی بازیکنان جوان به برنامه ۹۰ دعوت می‌شوند مغرور می‌شوند؟! طارمی هم این هفته مثل هفته‌های قبل نبود! او بازیکن خوبی است هم موقعیت شناس‌ خوبی است هم شوتزن خوبی است. هم سر زن خوبی است و هم شماره ۱۷ خوبی است(می‌خندد).



* پس از این مسابقه، هم تیمی سابق‌تان مرتضی فنونی‌زاده عنوان کرد که پیراهن پرسپولیس به تن خیلی از این بازیکنان گشاد است. شما هم چنین نظری دارید؟

- پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما تعدادی از آنها هم در حد نام این تیم نیستند. پرسپولیس بازیکنانی را می‌خواهد که برای تیم بجنگند نه این که فقط دنبال پول و شهرت باشند و عکس و اسم‌شان روی جلد روزنامه‌ها باشد.



* در بین این بازیکنان، نفرات جوانی مانند طارمی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه که علی دایی آنها را به پرسپولیس آورد خیلی خوب بازی می‌کنند.

- بله نوراللهی واقعا بازیکن خوبی است و با این سن و سال کم مفید بازی می‌کند. او در میانه زمین خیلی خوب توپ را تقسیم می‌کند و بازیکن آینده‌داری است.



* با این شرایط بازی این هفته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل لخویا را چطور می‌بینید؟

- من بازی با لخویا را بسیار مشکل می‌بینم. آنها در زمین خودشان بازی می‌کنند و مطمئنا می‌آیند که سه امتیاز را بگیرند. در این شرایط پرسپولیس باید خیلی با صبر و حوصله بازی کند و به دنبال ضدحمله باشد و بی‌گدار به آب نزند تا دوباره شرایطی مثل بازی رفت با النصر عربستان به‌وجود نیاید.



* وضعیت مدیریتی پرسپولیس هم با آزادی سیاسی از زندان، حضور نژادفلاح و قهر هدایتی خیلی مبهم شده!

- به نظر من پرسپولیس همه اینها را باید بگذارد کنار و فقط هدایتی را داشته باشد تا به همه جا برسد. دیدید که هدایتی چگونه همه بلیت‌ها را خرید تا صد هزار نفر به استادیوم بیایند. من خدایی با او یک سلام و علیک بیشتر ندارم اما معتقدم هدایتی خیلی به درد پرسپولیس می‌خورد.



* البته هدایتی عنوان کرده که دورش زده‌اند و برای همین قهر کرده و پول بلیت استادیوم را هم نداده!

- چه بگویم؟! اما باز هم می‌گویم که هدایتی از خیلی‌های دیگر بهتر است. او ثابت کرده که پرسپولیس را دوست دارد و می‌تواند یک خریدار مناسب برای پرسپولیس باشد.



* از تیم خودتان خونه به خونه بابل چه خبر؟

- من که از آنجا بیرون آمدم و بعد هم آقایان تیم را اوت کردند!



* خیلی از هواداران پرسپولیس و شما گله دارند که چرا پسرتان ماهان برای فوتبالش به استقلال رفته است؟

- وا… ماهان آن موقع که رفت استقلال شرایط روحی خوبی نداشت و دوست داشت جایی باشد که بازی کند از استقلال پیشنهاد دریافت کرد و به آنجا رفت اما از این به بعد خودم حواسم به او هست و گوشش را می‌گیرم تا به استقلال نرود و بیاید در پرسپولیس بازی کند! ماهان بازیکن خوبی است و از خیلی از این بازیکنان مثل تادو مادو بهتر است.



* البته خود تادو می‌گوید خیلی خوب است و باید به او فرصت داده شود!

- این همه فرصت داشت، چه کار کرد؟ آن حرکات زشت را در بازی با ذوب‌آهن موقع تعویض شدنش انجام داد. بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید، باید با یک ربع بازی خودش را نشان بدهد. اما این تادو خوب نیست و معلوم است او را چگونه به پرسپولیس آورده‌اند!



* در کل آینده پرسپولیس با برانکو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- همانطور که گفتم برانکو مربی خوبی است. اما شنیدم که نیامده پولش را میخواهد و گفته اگر هدایتی نباشد پولش را از شخص دیگری میگیرد. برانکو مربی با تجربهای است و نباید به این حواشی کاری داشته باشد و باید بیشتر به فکر درست کردن تیم باشد.