کی‌روش قانع شود، دیگر نیازی به جلسه نیست

به گزارش افکارنیوز، با رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و نماینده این وزارت در مذاکرات فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش در مورد مسائل اخیر و مشکلات به وجود آمده برای سرمربی تیم ملی گفت و گویی انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

جلسه بعدی بین فدراسیون و کی‌روش با حضور شما چه زمانی برگزار می‌شود؟

اگر مشکل حل شود و مفاد جلسه قبلی مورد موافقت قرار گیرد و آقای کی‌روش قانع شود دیگر نیازی به جلسه بعدی وجود ندارد. بنای ما بر این بود که به آقای کفاشیان و فدراسیون فوتبال کمک کنیم که اگر وی برای جلسه دیگری احساس نیاز کند حتماً این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

مشکل مالیاتی و ممنوع‌الخروجی کی‌روش به کجا رسید؟

دیروز قرار بود کفاشیان از طریق وزارت دارایی این مشکل را برطرف کند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و فکر می‌کنم طی امروز و فردا این مشکل نیز حل شود.

گویا چک فدراسیون کمتر از مبلغ مالیات کی‌روش بوده است؟

قرار بر این شد که با یک چک مدت‌دار فعلا این مشکل حل شود و قرار شد دوستان در وزارت دارایی و اداره مالیاتی این چک را قبول کرده و اردیبهشت ماه این چک پاس خواهد شد.

با این وضعیت هنوز کی‌روش ممنوع‌الخروج است؟

شب گذشته با کفاشیان صحبت کردم و قرار شد پس از پیگیری‌ها اگر چنین مشکلی برای کی‌روش وجود داشته باشد، این موضوع را با هماهنگی حل کنند.

دبیری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در اظهارنظری اعلام کرده است که به نظر من بزرگترین ناراحتی کی‌روش به خاطر وزارت ورزش است چراکه وی فکر می‌ کند وزارتی‌ها حاضر نمی‌ شوند خواسته‌های او را عملی کنند و این موضوع کی‌روش را نگران کرده است. آیا به واقع ادامه چنین مشکلاتی برای تیم ملی فوتبال به وزارت ورزش ارتباطی دارد؟

وزارت ورزش یک وظیفه‌ای دارد اما کار اصلی با فدراسیون فوتبال است. مگر کارهای فدراسیون والیبال و کشتی و یا سایر فدراسیون‌ها را هم وزارت ورزش انجام می‌دهد؟ معتقدم که چنین کارهایی باید از سوی فدراسیون فوتبال پیگیری شود.

اما فوتبال یک مقدار تفاوت دارد.

درست است اما وزارتخانه نمی‌تواند بین فدراسیون‌ها فرق گذاشته و یک فدراسیون را با یک چشم ببیند و فدراسیون دیگر را با یک چشم دیگر. وزارت ورزش باید تلاش کند آنچه که وظیفه‌اش است را انجام دهد. البته ممکن است یک گلایه‌مندی‌هایی کی‌روش و کفاشیان از وزارت ورزش و یا بالعکس وجود داشته باشد که باید تلاش کنیم و آنها را حل کنیم.

بزرگ‌ترین نگرانی مردم این است که در مورد تیم ملی فوتبال وقت در حال تلف شدن است.

کی‌روش مربی تیم ملی ایران است و سفت و سخت در حال انجام کارهایش است. یک مقدار مشکلات در این بین وجود دارد که باید آنها را حل کرد.

شایعه‌ای پیش آمده بود که کی‌روش به آمریکا سفر کرده است؟

آمریکا خیر، اما قرار بود به دوبی برود که به خاطر مشکلات ممنوع‌الخروجی که داشت این امر محقق نشد.

حتی شنیده می‌شود اگر او از ایران برود به خاطر این برخوردها دیگر حاضر به بازگشت به ایران نخواهد شد.

من چنین چیزی را نشنیده‌ام.

در این مورد تکلیف چه می‌شود؟

دعا کنید تا این مشکلات حل شود و به خاطر شادی دل مردم و منافع ملی برخی بر هوای نفس خود غلبه کنند.

یک وقت دیر نشود؟

کی‌روش در حال انجام کارهای خود است. خداراشکر گروه مان نیز گروه مناسبی است و ما هم در تلاش هستیم تا به بهترین شکل کارها پیش برود.

روز گذشته در حالی دوباره جلسه‌ای بین وزیر ورزش و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برگزارشد که باز هم علی کفاشیان به این جلسه دعوت نشده بود. این موضوع نشان نمی‌دهد که همچنان شکاف و اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود دارد؟

ان‌شالله مشکل حل می‌شود.

وزارت نمی‌خواهد برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال به این فدراسیون اولتیماتومی بدهد؟

این موضوع را خود مجمع باید پیگیری کند و به وزارتخانه ارتباطی ندارد. ما ناظر هستیم و اگر گزارشی در مورد تخلفات هست به ما بدهند تا رسیدگی کنیم. ما نیز کارهای نظارتی لازم را انجام خواهیم داد.

شایعه شده بود که شاید شما به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شوید.

خیر. چنین چیزی نیست و من به هیچ وجه این موضوع را تأیید نمی‌کنم.

اگر پیشنهاد شود چطور؟

دراین مورد من این کاره نیستم و آدم های این کاره زیادی هستند که و واردتر و بهتر از من برای این پست به شمار می‌روند. بنده به قدری گرفتاری دارم که فرصت این کارها را نداشته باشم.

خودتان فوتبالی هستید؟

هم فوتبال دوست دارم و هم بازی می‌کنم و هم علاقه زیادی به این رشته دارم اما علاقه‌ای ندارم وارد مسئولیت‌های این چنینی بشوم.

استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟

طرفدار تیم ملی هستم!