اولیویرا: من مقصر باخت هستم

به گزارش افکارنیوز، تونی اولیویرا در کنفرانس مطبوعاتی بعد از شکست ۲ بر یک تراکتورسازی مقابل نسف‌قارشی گفت: قبل از هر چیز می‌گویم مقصر این باخت من هستم.

وی افزود: بازی خوبی ارائه کردیم کنترل مسابقه دست ما بود اما نتیجه بازی تعیین کننده است و می‌بینید که نتیجه چیزی نیست که در بازی اتفاق افتاد. برای این مسابقه استراتژی خاصی داشتیم از نفرات جدیدی استفاده کردیم و در نیمه دوم تعویض‌هایی داشتیم اما نسف‌قارشی برنده شد. برای برد به میدان آمدیم نتیجه مهم بود اما به این مهم نرسیدیم در نیمه اول خیلی تلاش کردیم اما نتوانستیم به گل برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ قهرمانان را بازی تدارکاتی برای لیگ برتر می‌داند و چرا در بازی امروز به نفراتی مثل آندرانیک تیموریان، ادینهو و … بازی نداد و از نفراتی استفاده کرد توانایی زیادی ندارند، اظهار داشت: امروز نسبت به بازی‌های قبلی در آسیا بدتر بازی کردیم. با ۴ امتیاز در انتهای جدول هستیم. مقابل الاهلی عربستان بازی خوبی کردیم. امروز بهترین نمایش ما در آسیا بود اما شما دیدید که نتیجه را از دست دادیم. در بازی رفت هم در ازبکستان در ۵ دقیقه نتیجه را از دست دادیم. از نحوه عملکردمان راضی هستیم اما از نتیجه نه. رحمت‌الله، بایرامی و کامدار بازیکن تراکتورسازی نیستند

خبرنگاری که سوال قبل را پرسیده بود اعلام کرد این نفرات مناسب آسیا نیستند، که اولیویرا گفت: آیا این نفرات بد بازی کردند؟ شما قبل از بازی این حرف را نمی‌زنید اکنون که بازی انجام شده این صحبت را می‌کنید. شما بعد از بازی مطمئن می شوید و خیلی هم مطمئن حرف می‌زنید اما قبل از بازی من باید تصمیم بگیرم. یک نوع قمار است ولی بعد از بازی خیلی راحت و بدون استرس حرف می‌زنید. شما به من گفتید امروز بازی خوبی کردیم؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا منطقی است در شطرنج وزیر، قلعه و اسب را کنار گذاشت و با اسب بازی کرد، خاطرنشان کرد: شما فکر می‌کنید با حضور تیموریان، ادینهو و کریمی از ابتدای بازی نتیجه فرق می‌کرد مطمئنا این مسئله قابل پیش بینی نیست. همان اول گفتم مسئول این نتیجه من بودم. شما می‌گویید با حضور ادینهو قطعا برنده هستیم(همان خبرنگار گفت اینطور نیست) با این حرفی که شما می‌زنید معلوم است باهم مساوی هستیم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه تأکید کرد: نمی‌توانیم آرزوهای خودمان را از بین ببریم. به جای ۱۵ هزار نفر توقع داشتیم ۵۰ هزار نفر بیاید. خودم هوادار متعصب تراکتورسازی هستم و بیشتر از هر کسی دوست دارم تیم نتیجه بگیرد.

وی افزود: بازی قبلی ما خیلی مهم بود در آن مسابقه ۳ مدافع روی نیمکت داشتیم و همین مسئله کار را سخت می‌کند. باید ببینید با چه شرایطی مواجه هستیم و با در نظر گرفتن کدام مسائل ترکیب را انتخاب می‌کنم. تعدادی مصدوم و محروم داریم. اکنون خیلی راحت می‌توان گفت که چه کاری میشد کرد اما قبل از بازی باید مسائل زیادی را در نظر بگیریم و ترکیب را انتخاب کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که چرا با اشتباهات فراوان حامد لک او به طور دائم درون زمین قرار میگیرد و به بازیکن جوانی میدان داده نمی‌شود، ‌ تصریح کرد: در تمرین فردا باید با لک صحبت کنیم. او از این مسئله ناراحت است. نباید لک را فدا کنیم. شاید او اشتباه شده باشد اما او چند موقعیت دیگر را هم گرفته است. تراکتورسازی اکنون نسبت به تیمی که در روز اول آنرا تحویل گرفتم متفاوت است. بازی را امروز دیدید. موقعیت‌های بسیار زیادی داشتیم. آنها به تراکتورسازی احترام نمی‌گذارند. در ۲ بازی ما داور عمانی بود. شما دیدید در بازی ایران مقابل عراق در جام ملت‌های اسیا هم داور به ما احترام نگذاشت.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر بایرن مونیخ ریبری و روبن را نداشته باشد ممکن است بازنده شوند. این مقایسه درست نیست. من هم به خاطر نرفتن به مرحله بعد ناراحتم در تیم قبلی خودم برای صعود به مرحله بعد بسته شده بودیم. امسال ۲۷ بازیکن داریم که عابدینی مصدوم است، ۳ بازیکن سرباز هستند و ۳ نفر هم دروازه‌بان هستند. کسی از من سوال نکرده وقتی به تراکتورسازی آمدی تیم پنجم بود و چرا حالا به صدر جدول رفته ایم. برای بازی امروز استراتژی داشتیم و سعی کردیم از موجودی خودمان از بهترین روش استفاده کنیم. می‌خواستیم امروز برنده شویم اما این اتفاق نیفتاد.(اولیویرا به شوخی به خبرنگاران اعلام کرد کارمان در ۹۰ دقیقه بازی خیلی راحتر از این است که بخواهم اینجا به شما پاسخ بدهم با احترام به شما اگر صحبتم طولانی می‌شود به خاطر این است که پاسخ کاملی بدهم)

اولین کاری که باید بکنیم این است که بازیکنان خسته هستند باید برای بازیهای بعدی آماده شویم. برای اهدافمان در آینده تلاش میکنیم. برای بازیکنان این شعار را تکرار میکنیم که کارمان برای قهرمانی تمام نشده باید همچنان تلاش کنیم تا در دیدارهای آینده به موفقیت برسیم.