آخرین روزنه امید استقلال

به گزارش افکارنیوز، هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با دیدارهای حساسی آغاز خواهد شد که بالای جدول را دستخوش تغییر می‌کند و سرنوشت استقلال را برای ادامه راه رقم می‌زند.

سپاهان اصفهان - راه‌آهن
یکی بالا و یکی پایین؛ دوئل بالا و پایین جدول مساوی نیست اما انگیزه پایین جدولی‌ها هم کمتر از بالای جدولی‌ها نیست. سپاهان برای قهرمان شدن و راه‌آهن برای سقوط نکردن می‌جنگند. انگیزه‌ها متفاوت اما هدف دو تیم در بازی یکی است؛ هر دو تیم به دنبال سه امتیاز هستند تا یکی شانس قهرمانی را از دست ندهد و دیگری سهمیه لیگ برترش را.

سپاهان این روزها شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد و توانسته تراکتورسازی و پرسپولیس را شکست دهد و حالا در رده سوم جدول فقط ۳ امتیاز با صدرجدول فاصله دارد. ۳ امتیازی که با توجه به بازی‌های باقی مانده قابل جبران است و این تیم می‌تواند به صدر برسد. راه‌آهن هم که ۲۲ امتیازی و در رده پانزدهم جدول قرار دارد هر روز شانسش برای ماندن در لیگ کمتر می‌شود و هر هفته که می‌گذرد یک قدم به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

گسترش‌فولاد تبریز - صبای قم
به هر شکلی که بود فراز کمالوند توانست گسترش‌فولاد را از انتهای جدول جدا کند و این تیم اکنون با ۲۶ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول است، هرچند هنوز هم خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند. به هر حال این دیدار جدا از حساسیت خاصی که برای گسترش‌فولاد دارد، یک حساسیت دیگر هم به دنبال خواهد داشت. رویارویی مهدی تارتار با گسترش‌فولادی که ابتدای فصل روی نیمکتش بود اما برکنار شد تا فراز کمالوند جای او را بگیرد.

صبا بدون استرس جدولی باید در تبریز به مصاف گسترش‌فولاد برود و مطمئناً انگیزه‌های دو تیم می‌تواند بازی را زیباتر کند و این اتفاق باعثشود بازی خوبی را شاهد باشیم. تارتار به هر شکلی که هست می‌خواهد با شکست دادن گسترش‌فولاد توانایی‌هایش را به رخ بکشد و میزبان این بازی هم برای اینکه روند صعودی‌اش را طی کرده و خیالش از ماندن در لیگ راحت شود باید یک پیروزی دیگر کسب کند.

نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان
جنگ ندارهای جنوبی است. نفت مسجدسلیمان ۲۱ امتیازی و قعرجدولی و استقلال خوزستان بحرانی هر دو برای ماندن می‌جنگند اما با توجه به شرایط دو تیم نفتی‌ها به سقوط نزدیک‌تر هستند. نفتی‌ها در این بازی برای اینکه معادلات را به هم بریزند و شانس ماندن‌شان را بیشتر کنند باید از سد همشهری بحران‌زده خود عبور کنند.

هرچند این بازی ۶ امتیازی محسوب نمی‌شود و نفت حتی در صورت پیروزی هم نمی‌تواند از استقلال خوزستان ۲۵ امتیازی عبور کند اما می‌تواند این تیم را تا هفته پایانی برای ماندن در لیگ برتر امیدوار نگه دارد. باید کدام یک از این دو تیم در پایان بازی شاد خواهد بود و برادرکشی توسط کدام یکی از جنوبی‌ها انجام می‌شود. شاید هم بازی مساوی شود و هیچکدام از دو تیم بهره‌ای از این نتیجه نبرند.

استقلال - پدیده خراسان
هر روز که به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، شانس استقلال کمتر می‌شود. خیلی‌ها معتقدند استقلال عملاً شانس قهرمانی ندارد و فقط با اما و اگرها می‌تواند در پایان لیگ صدرنشین لیگ چهاردهم لقب بگیرد. با این حال بازیکنان و کادرفنی این تیم، از آخرین روزنه‌های امید استفاده خواهند کرد.

در این هفته مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در تمرین آبی‌پوشان حضور یافتند تا به تیم‌شان انگیزه بدهند. انگیزه قهرمانی اما خودشان هم از صحبت‌هایی که انجام دادند پیدا بود که امید زیادی برای قهرمان شدن ندارند. حالا امیر قلعه‌نویی و شاگردانش باید واقع‌بینانه پیش بروند و با هدف کسب سهمیه آسیایی به ادامه مسابقات فکر کنند. سهمیه‌ای که با شرایط فعلی هواداران این تیم را خوشحال خواهد کرد اما نتیجه‌ای غیر از این مطمئناً پایان راه برای قلعه‌نویی خواهد بود که هواداران برای رفتنش روزشمار گذاشته‌اند.

اگر دیدار با پدیده را آخرین شانس استقلال ندانیم اما آخرین روزنه امید برای این تیم خواهد بود. پدیده‌ای که این روزها بی سرو صدا کار می‌کند تا خیالش از ماندن در لیگ راحت شود. مطمئناً رویارویی شاگردان قلعه‌نویی و علیرضا مرزبان هم دیدنی خواهد بود.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وهفتم به شرح زیر است:

جمعه، ۴ اردیبهشت‌ماه
سپاهان اصفهان - راه‌آهن، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گسترش‌فولاد تبریز - صبای قم، ساعت ۱۸، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد تبریز

نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

استقلال - پدیده خراسان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

یکشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه
پیکان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای شهر قدس

سایپای البرز - پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز

نفت تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی تهران