همکاری با مسئولان لیگ استرالیا به سودمان است

به گزارش افکارنیوز، مهدی تاج در حاشیه دیدار تیم‌های استقلال تهران و پدیده مشهد که عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در خصوص سفرش به استرالیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای عقد قرارداد خواهر خواندگی به این کشور رفتیم. استرالیا ۱۰ باشگاه بیشتر ندارد که تیم‌هایشان سقوط نمی‌کنند بلکه در طول سال ۳ مرتبه با همدیگر بازی کرده تا قهرمان و تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

وی با بیان اینکه سازمان فوتبال این کشور به شدت تحت تاثیر مشکلات این کشور است، افزود: آنها به شدت پیگیر کسب تجربه هستند و لیگ آنها به شدت تحت تاثیر لیگ انگلستان قرار دارد اما از نظر برنامه‌ریزی و طرح‌های دیگر، می‌توانیم از همکاری با آنها استفاده کنیم. برنامه‌های آنها به خصوص در کمیته آموزش به سود ایران است زیرا آنها برنامه‌ریزی خوبی در این خصوص دارند و قرار شده است، در بخش آموزش همکاری بیشتری با همدیگر داشته باشیم.

رئیس سازمان لیگ اضافه کرد: مفاد قرارداد خواهر خواندگی لیگ ایران با کشورهای مختلف، متفاوت است. و ما بیشتر از همکاری با استرالیا‌یی‌ها برای طراحی و برنامه‌ریزی‌های خود استفاده می‌کنیم اما مزید آن در تمام ابعاد است. ما بحثمبادله بازیکن را مورد بررسی قرار دادیم و به محض اینکه آماده شد، این قرارداد را منتشر می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بحثمبادله بازیکن با لیگ استرالیا، همان اتفاقی است که پس از عقد قرارداد با لیگ ژاپن رخ داد و بازیکنان این کشور، خارجی محسوب نمی‌شوند؟، تاکید کرد: همانطور که با لیگ ژاپن، قرارداد خواهر خواندگی داریم که بازیکنان این کشور در لیگ ایران، بازیکن خارجی محسوب نمی‌شوند، این مساله را با بازیکنان استرالیایی مورد بررسی قرار دادیم. بازیکنان استرالیایی بلند قد بوده و فیزیک بهتری نسبت به بازیکنان ایران و ژاپنی دارند.

تاج ادامه داد: بازیکنان استرالیایی از نظر نظم و انضباط می‌توانند به تیم‌های ایرانی کمک کنند اما درحال بررسی این موضوع هستیم و پس از تکمیل و توافق دوطرف در خصوص مفاد قرارداد، آن را منتشر می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه قرار است این قرارداد خواهرخواندگی در تهران امضا شود یا استرالیا؟، تصریح کرد: قرار است مفاد قرارداد را بررسی کنیم و پس از توافق نهایی، آن را با حضور مسئولان استرالیایی، در تهران امضا کنیم.

رئیس سازمان لیگ همچنین یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی که با مسئولان لیگ ژاپن داشتیم که مدرس بازاریابی و برنامه‌ریزی این لیگ تیرماه به ایران می‌‍آید تا ما برای باشگاه‌های تصمیم بگیریم. به هرجهت ژاپن از نظر استانداردهای بالایی دارد.

وی ضمن اشاره به وضعیت فعلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: این دو باشگاه بزرگ تهرانی مشکلات زیادی داشته و در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارند. درحال حاضر اهالی فوتبال ایران، هزینه‌های و انتقادات‌شان متاسفانه تبدیل به تهمت شده و این فضا را به وجود آورده است که عده از بیرون فوتبال، به خودشان حق داده تا در مورد این ورزش منفی صحبت کنند. ما باید این فضا را تغییر دهیم.

تاج بار دیگر تاکید کرد واقعیت این است که این دو باشگاه سرخابی مشکلات پیچیده‌ای دارند، اضافه کرد: شما شاهد این مساله بودید ه پرسپولیس به سختی توانست بلیت سفر به قطر را تهیه کند اما پول ۳ بازیکن حریف قطری پرسپولیس، به اندازه ۳ باشگاه ایران است.

وی همچنین به موضوع مهمی اشاره کرد: در حال حاضر در لیگ ایران بازیکنان حدود ۳۷ درصد از قراردادشان را دریافت کرده، آنهم درحالیکه لیگ چهاردهم در حال اتمام است. من به بازیکنان حق می‌دهم که ناراحت باشند. مربیان هم حدود ۴۴ درصد از مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند، موضوعی که بیانگر این است مشکل نقدیندگی و توجه به مسائل مالی در لیگ بسیار جدی است.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه بلیت فروشی باید به باشگاه‌های واگذار شود تا در روز مسابقه یک باشگاه تمام مشکلات ورزشگاه را حل کند، افزود: مساله دیگری که پیگیرش هستیم، این است که ورزشگاه‌ها کاملا در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرند.

وی در آیا حسین هدایتی پول بلیت بازی پرسپولیس برابر النصر را پرداخت کرده یا خیر؟، اظهار کرد: ایشان بخشی از پول را به باشگاه پرسپولیس واگذار و در نامه‌ای که از سوی او برای سازمان لیگ ارسال کرده، به این موضوع اشاره کرده است. اگر سازمان لیگ این موضوع را بپذیرد، می‌تواند قابل قبول باشد.

تاج در مورد بی‌اخلاقی بازیکنان و برخوردی که خانزاده با یکی از تماشاگران داشت، تصریح کرد: مساله مشخص این است که باید جلوی اینگونه بی‌اخلاقی‌ها ایستاد. کمیته اخلاق و کمیته انضباطی باید به شدت پیگیر این قضیه باشند. از طرفی هم شاهد هستیم بازیکنان تنها مقدار کمی از قراردادشان را دریافت کرده‌اند، به همین دلیل این مشکلات را باید ریشه‌ای بررسی کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه بزرگان فوتبال هم به حمله می‌کنند، درشرایطی که انتظار داریم آنها بهتر با همدیگر صحبت کنند، این هم از بازیکنان ما؛ اما امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات در فوتبال نباشیم.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: به دعوت مسئولا فوتبال استرالیا داشتیم، آنها قرار است، در صورت اتمام لیگ خود به تهران آمده و بازی استقلال و پرسپولیس در هفته سیام لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند.