دوپینگی در بین ملی پوشان؟

به گزارشافکارنیوز، بعد از مطرح شدن موضوع ارتکاب به دوپینگ یکی از فرنگی‌کاران ملی‌پوش که سابقه قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین حضور در مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد این شائبه ایجاد شد که این کشتی‌گیر در کدام رقابت مرتکب این عمل شده است، اما بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان ذیربط در فدراسیون کشتی، مشخص شد موضوع به آن صورت که عنوان شده است نیست.

صادق محبوبی، مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در این خصوص گفت: انجام آزمایش دوپینگ در شرح وظایف ما نیست؛ این موضوع هم که مطرح شده است به علت نقض قوانین اردویی بوده است. بر اساس آزمایشات دوره‌ای سلامت تمام کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی مورد آزمایش قرار می‌گیرند که در این مورد، این کشتی‌گیر مرتکب نقض قوانین اردویی شده است.

وی ادامه داد: منظور از نقض قوانین اردویی آن است که کشتی‌گیران باید براساس قوانین موجود اقدام به استفاده از مکمل‌های غذایی و دارویی کنند و کشتی‌گیری که خارج از این دستورالعمل، عمل کند قوانین اردویی را نقض کرده است؛ به همین دلیل وظیفه ما گزارش تخلف کشتی‌گیر یا کشتی‌گیران مربوطه به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی است و آنها در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی تصریح کرد: اینکه مطرح میشود به علت دوپینگ محرومیت ۲ ساله، درست نیست چراکه انجام نمونهگیری دوپینگ در شرح وظایف ما نیست و این ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) هستند که وظیفه نمونهگیری را دارند.