پرسپولیس هم افشین را میخواست

به گزارش افکارنیوز، غلامحسین پیروانی در رابطه با انتخاب نکونام به دستیار جدید کی روش اظهار داشت: اگر نکونام بتواند با کی روش و کادرفنی تیم ملی انس بگیرد و با هم تعامل خوبی داشته باشند، ‌ اتفاق بسیار خوشایندی رخ داده است اما در غیر اینصورت به هیچ وجه حضور یک ایرانی در کنار کی روش مفید نیست. نکونام برای تیم ملی زحمت کشیده و بازیکن بزرگی است. کی روش هم به این نتیجه رسیده و کسی که تا یک ماه قبل کاپیتان تیمش بوده را روی نیمکت آورده است.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت کریمی در تیم ملی در انتظار نکونام هم خواهد بود یا خیر، افزود: درست نیست کسی که مسئولیتی را در تیم ملی قبول می کند، ‌ در میانه راه کارش را رها کند. آدم از ابتدا شناخت کامل را کسب می کند و وقتی کاری را قبول می کند باید تا آخرش باشد. البته این به شرط این است که کی روش نیز سر ناسازگاری نداشته باشد. البته من نام کمک مربی را هیچ وقت قبول نمی کنم و به دستیارانم حتی در تیمهایی که بودم، ‌ همکار می گفتم. شاید یکسری از مانع چیدن در تمرین ناراحت شوند اما خود سرمربی هم گاهی اوقات این کا را انجام می دهند. البته اگر قصد سوءاستفاده و سرگرم کردن مربی ایرانی باشد، ‌ ماجرا متفاوت است.

سرمربی سابق تیم امید با اشاره به اینکه نکونام هنوز وضعیتش را برای ادامه دوران بازیگری مشخص نکرده، ‌ تصریح کرد: نکونام اگر بخواهد سال آینده هم به فوتبالش ادامه دهد، ‌ نمی تواند مربی تیم ملی باشد. او باید در پایان همین فصل از فوتبال خداحافظی کند و تمرکزش را روی تیم ملی و مربیگری بگذارد.

پیروانی در خصوص انتخاب برادرش به عنوان مدیراجرایی تیم ملی گفت: افشین در خانواده ما هم از همان بچگی فکرش بزرگ بود. البته این را از همان ابتدا بگویم که اگر به افشین بی احترامی شود، ‌ او قطعا یک لحظه هم صبر نمی کند و به کارش خاتمه می دهد. به نظرم او توانایی این را دارد که به عنوان یک بزرگتر حاشیه های تیم ملی و حتی کی روش را جمع کند. او احساس بزرگی می کند و این برایش یک امتیاز محسوب می شود. یادم می آید از زمانی که در تیم نوجوانان برق بازی می کرد، ‌ می گفت یک روز کاپیتان پرسپولیس می شوم که این اتفاق هم رخ داد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که برادرش از او برای حضور در تیم ملی مشورت گرفته، اذعان داشت: از من مشورت گرفت که حدودا یک ماه قبل بود. گفت که بحث حضورش در تیم ملی مطرح است و از سوی دیگر نیز برانکو او را برای مربیگری در پرسپولیس می خواست اما من به افشین گفتم که پرسپولیس ثبات ندارد و به تیم ملی برو.