پرسپولیس انتظار داشت خانزاده را تشویق کنیم؟

به گزارشافکارنیوز، علی اکبر محمدزاده درباره اعتراض باشگاه پرسپولیس و محمدحسین نژاد فلاح در مورد محرومیت محمدرضا خانزاده و سوشا مکانی و اینکه مدیرعامل سرخ‌پوشان این حکم را کم‌ لطفی به باشگاه پرسپولیس می‌داند، اظهار داشت: کمیته اخلاق با افرادی که با عواطف مردم بازی کرده و به هوادار ناسزا بگویند، برخورد می‌کند. آقایان انتظار داشتند کمیته اخلاق این بازیکنان را تشویق کند؟

وی در مورد اینکه نژادفلاح مدعی شده که پرونده‌‌های حادتر از پرونده خانزاده وجود داشته اما احکام این چنینی صادر نشده است، تصریح کرد: پرونده‌ای مانند خانزاده نداشتیم که رکیک‌ترین الفاظ به هوادار نسبت داده شود، آن هم به هواداری که با هزینه زیاد در دوحه قطر حضور داشت تا بازی پرسپولیس را ببیند.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه محرومیت امثال خانزاده یک‌سال لحاظ شده است اما رعایت حال این بازیکن را کردیم و به دلیل اظهار ندامت و اینکه در مصاحبه‌های خود از ملت ایران عذرخواهی کرده بود، ۳ ماه محرومیتش را کسر کردیم، بنابرین به خانزاده و باشگاه پرسپولیس لطف هم کرده‌ایم.

محمدزاده در مورد اینکه برخی‌ها انتقاد می‌کنند که چرا حکم محرومیت کرار جاسم هافبک عراقی تیم استقلال برای فصل آینده لحاظ شده است اما در مورد خانزاده این اتفاق نیفتاد، به تسنیم گفت: کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس این بازیکن را ۳ جلسه محروم کرده بود که تا پایان لیگ نیز ۳ بازی بیشتر باقی‌ نمانده است. بنابراین خود به خود این حکم برای فصل آینده خواهد بود. ضمن اینکه پرونده خانزاده با کرار تفاوت دارد و کاری که کرار کرده بود با کاری که خانزاده انجام داد، مانند هم نیست.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ۹ ماه محرومیت خانزاده از زمان ابلاغ حکم خواهد بود که به اواخر نیم فصل اول سال آینده میرسد. این حکم قابل اعتراض است اما اعتراض مانع اجرای حکم نخواهد شد.