گل محمدی از ذوب آهن میرود؟

به گزارش افکارنیوز، یحیی گل محمدی، در خصوص ۱۰ هفته بدون شکست بودن ذوب آهن در لیگ برتر و اینکه گفته می‌شود درحال حاضر تیمش بهترین تیم فوتبال ایران است، گفت: مردم لطف دارند که می‌گویند ذوب آهن در حال حاضر بهترین تیم ایران است. خیلی دوست دارم تیمم علاوه بر اینکه نتیجه بگیرد زیبا و تماشاگرپسند هم بازی کند. خوشبختانه بازیکنانم برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکرده و با تمرکز بالا خیلی سخت تمرین می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بازیکنان ما به اعتماد به نفس و خودباوری خوبی رسیده‌اند و به همین دلیل مقابل حریفان با آرامش خاصی بازی می‌کنند. به آنها القا شده مقابل هر تیمی می‌توانند به برتری برسند و این موضوع هدف اصلی کادر فنی ما در این فصل بوده است. این ذهنیت باعثشده همه بازی‌های خود را مقابل حریفان محکم شروع کرده و ارائه یک فوتبال تهاجمی را در دستور کار خود قرار دهیم. تیم ما ساختار دفاعی خوبی هم دارد، همه در بازی با فولاد دیدند که فقط ۲ موقعیت گل‌زنی به آنها دادیم و این موضوع انسجام ساختار دفاعی ما را نشان می‌دهد.

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا شما با اینکه یک مدافع بودید اما به فوتبال تهاجمی علاقه دارید، تصریح کرد: من به فلسفه فوتبال تهاجمی علاقه خاصی دارم و اکثر مربیانی که به فوتبال تدافعی علاقه دارند مقطعی موفق می‌شوند و مربیانی که فوتبال تهاجمی را در دستور کار خود قرار می‌دهند موفقیت‌های بیشتری را بدست می‌آورند.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا با روندی که پیش گرفته‌اید قهرمان جام حذفی می‌شوید، یادآور شد: هدف اصلی ما در این فصل قهرمانی جام حذفی است اما برای رسیدن به این هدف باید از تیم خوب و سختکوش نفت تهران بگذریم. فکر نمی‌کنم برتری ۵ بر ۳ ما مقابل نفت در لیگ تضمینی برای قهرمانی در جام حذفی باشد چون در چنین دیداری هر تیم انگیزه‌های خود را دارد. شانس هر دو تیم را برای قهرمانی ۵۰ درصد می‌دانم و اگر بازیکنان ما بخواهند به واسطه پیروزی ۵ بر ۳ نفت را دست کم بگیرند جام قهرمانی را از دست می‌دهیم.

گل محمدی افزود: برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود فرقی نمی‌کند که در کجا بازی کند اما خیلی دوست داشتم بازی در اصفهان برگزار شود. ما آماده‌ایم در ورزشگاه تختی تهران به میدان برویم.

وی در مورد شانس کسب سهمیه ذوب آهن در رقابت‌های لیگ برتر یادآور شد: تا قبل از اینکه در جایگاه ششم جدول قرار بگیریم امیدی برای کسب سهمیه آسیایی نداشتیم اما پس از آن با نتایج خوبی که در هر بازی گرفتیم امید ما برای کسب سهمیه افزایش پیدا می‌کرد. باید روی ۳ بازی باقی مانده خود تمرکز کنیم و امیدوار باشیم تا تیم‌های بالایی ما امتیاز از دست بدهند. همه تلاش خود را برای کسب سهمیه در لیگ می‌کنیم چون این موضوع باعثمی‌شود در فینال جام حذفی بدون استرس و با آرامش بیشتری بازی کنیم. در واقع کسب سهمیه آسیایی در لیگ می‌تواند پیش زمینه‌ای برای قهرمانی ما در جام حذفی باشد. بازیکنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که در سه بازی باقی مانده جایی برای اشتباه ندارند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد بازی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان عنوان کرد: بازی سختی داریم. آنها با فوتبالی که ارائه می‌دهند در خیلی از بازی‌ها مستحق باخت نبودند. نفتی‌ها برای اینکه در لیگ برتر بمانند برای بردن ما به اصفهان می‌آیند و ما هم برای کسب سهمیه به ۳ امتیاز این بازی نیاز داریم بنابراین تساوی به درد هیچ یک از دو تیم نمی‌خورد.

گل‌محمدی در مورد اینکه کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، گفت: به اعتقاد من هر سه تیم نفت تهران، سپاهان و تراکتورسازی شانس یکسانی برای قهرمانی دارند. درست است که روی کاغذ سپاهان بازی‌های ساده‌تری دارد اما این موضوع نمی‌تواند تضمینی برای قهرمانی سپاهانی‌ها باشد. معتقدم قهرمان در هفته پایانی لیگ برتر مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمانی که در نساجی سرمربی بودید شاهد ناپاکی در لیگ آزادگان بودید، تاکید کرد: آن موقع که سرمربی نساجی بودم شاهد اتفاقات عجیب و ناپاکی‌هایی در لیگ آزادگان بودم و حتی برخی از این مسائل را در رسانه‌ها نیز مطرح کردم اما محمودزاده، مسئول برگزاری لیگ آزادگان به جای بررسی موضوع از من شکایت کرد. اگر آن روز جلوی ناپاکی‌ها گرفته می‌شد و نظارت بیشتری روی این رقابت‌ها وجود داشت امروز شاهد مطرح شدن این مسائل نبودیم. سال بعد دوستان به حرف من رسیده و چند مربی را محروم کردند اما چه فایده که به طور ریشه‌ای با آلودگی و ناپاکی‌ها در لیگ آزادگان برخورد نشد. متاسفانه این آلودگی‌ها باعثشده تا در لیگ آزادگان حق به حق دار نرسد و بازیکنان مستعد جوان زیادی نابود شوند.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این پرسش که آیا نگران نیستید که در سه هفته پایانی لیگ برتر شاهد چنین مسائلی باشید خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم لیگ برتر با کیفیت و خوبی داشته باشیم باید لیگ‌های زیر مجموعه آن پاک و تمیز باشد. متاسفانه در لیگ آزادگان گوش شنوایی برای مطرح کردن این مسائل وجود ندارد تا مشکلات برطرف شود. خوشبختانه در لیگ برتر به دلیل نظارت‌های بیشتری که وجود دارد خیلی کم شاهد چنین مسائلی هستیم و بعید می‌دانم در این سه هفته باقی مانده اتفاق خاصی بیفتد.

گل‌محمدی در خصوص تمدید قراردادش با این باشگاه به تسنیم گفت: مذاکرات خوبی با مدیرعامل باشگاه داشتم، به توافقات کلی نیز رسیده‌ایم و مشکل خاصی برای ماندن من وجود ندارد به همین دلیل پیش نویس قراردادم را برای فصل آینده امضا کردم اما امضای نهایی آن بهتر است به بعد از فینال جام حذفی موکول شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر فصل آینده در ذوب آهن بمانید چند در صد از تیم فعلی را حفظ می‌کنید، گفت: اگر فصل آینده در ذوب آهن باشم تغییرات زیادی نخواهیم داشت و ضمن تقویت تیم حداقل ۸۰ درصد از تیم فعلی را حفظ خواهم کرد. خیلی دوست دارم در تیمی مربیگری کنم که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد چون می‌خواهم مربیگری در این عرصه را نیز تجربه کنم و چه بهتر که این تیم ذوب آهن باشد.

گل‌محمدی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس، گفت: تغییر و تحولات زیادی که در باشگاه پرسپولیس رقم خورده باعثشده این تیم ضربه خورده و نتیجه نگیرد و امیدوارم با تعیین تکلیف باشگاه پرسپولیس فصل آینده به آرامش برسد و بتواند هوادارانش را شاد کند.

وی در مورد حضور برانکو در پرسپولیس اظهار داشت: برانکو مربی خوبی است، با شناختی که از او دارم اگر فرصت کافی به این مربی داده شود و پیش از شروع لیگ پانزدهم بتواند نقاط ضعف تیم را ترمیم و تقویت کند مطمئنم می‌تواند در پرسپولیس موفق شود. نتایج این فصل نمی‌تواند ملاکی برای عملکرد او باشد.

مدافع پیشین تیم ملی در خصوص ادامه همکاری کی‌ روش با تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی‌روش مربی بزرگی است و خیلی خوشحالم که او در فوتبال ایران ماند اما انتظار داریم در آینده تعامل بیشتری با باشگاه‌ها داشته باشد تا شاهد وقفه‌های کمتری در لیگ برتر باشیم و تیم‌ها نیز در این خصوص کمتر ضربه بخورند. انتظار دیگری که از کی‌روش وجود دارد این است که بازی‌های لیگ را بیشتر زیر نظر داشته باشد و بازیکنان بیشتری از لیگ به تیم ملی دعوت شوند چون این موضوع انگیزه ما مربیان را بالا می‌برد به عنوان مثال در حال حاضر به غیر از حسن زاده ۲ یا ۳ بازیکن دیگر نیز شایستگی دعوت به تیم ملی را دارند.

وی در مورد آینده تیم ملی یادآور شد: فکر میکنم با جوانگرایی و برنامهریزی خوب بتوانیم در ۴ سال آینده تیم ملی خوبی داشته باشیم و بازهم به جام جهانی صعود کنیم.