اشکان دژاگه دیگر به اروپا برنمیگردم

به گزارش افکارنیوز، وی در هر مسابقه شیوه‌ای خاص از خود ارائه می‌دهد و با سرعت و تکنیک فوق‌العاده خود در زمین بازی همواره شاخص است. وی در گفتگو با الرایه ورزشی از فصل گذشته، العربی، جام جهانی قطر و تیم ملی ایران سخن می گوید:

در ابتدا بگو که العربی را در این فصل چگونه دیدی؟

العربی در این فصل با تغییرات زیادی از قبیل تغییر سرمربی مواجه شد که باعثشد روی کار ما تاثیر زیادی بگذارد. ما زمان زیادی را صرف آشنایی با تفکرات کادر فنی جدید کردیم و به همین علت نتوانستیم به جایگاهی که در نظر داشتیم دست یابیم.

کسب رتبه هشتم برای العربی را طبیعی می‌بینی؟

واقعیت این است که ما لیاقت بیش از این را داشتیم اما همانگونه که گفتم با تغییر پترسکیو و آمدن کارینیو زمان زیادی را از دست دادیم. ما در نیم فصل هشت تغییر داشتیم و طبیعی است که در فوتبال حرفه‌ای این حجم تغییر باعثعدم نتیجه گیری مطلوب می‌شود. ما در بسیاری از بازیها لیاقت برد را داشتیم اما می باختیم.

در کل، آیا انتظار این رتبه را داشتی؟

حقیقتا نه، در واقع ما در اوایل فصل در بین چهار تیم برتر بودیم اما حتی اگر در بازی آخر برابر القطر پیروز می شدیم که بسیار هم به آن نزدیک بودیم میتوانستیم پنجم شویم. به هر حال هم اکنون فرصت مناسبی داریم تا در جام حذفی قهرمان شویم و جبران مافات کنیم.

از نمایش خودت در العربی راضی هستی؟

از آنچه که فکر می کردم ضعیفتر بودم و راضی نیستم. من باید در بازی ها استمرار داشته باشم تا چهره واقعی ام را نشان دهم. می دانید که این فصل نخست حضورم در لیگ قطر بود و من سه سال دیگر را در این لیگ پیش رو دارم و قطعا می‌توانم چهره اصلی را ارائه کنم و رویاهایم را تحقق بخشم. من میخواهم با العربی به تمام جام‌ها برسم.

به نظرت با کارینیو می توانید به این مهم دست یابید؟

البته، ما با او در تمام بازی‌ها با قدرت ظاهر می‌شویم و قطعا با او بر قله فوتبال قطر می ایستیم.

کیفیت لیگ قطر را از ابتدای فصل تا به حال چگونه دیدی؟

لیگ قطر لیگی بسیار قوی است. شاهدی بر این مدعی تیم های السد و لخویا هستند که مقابل تیم های غولی مثل پرسپولیس و فولاد پیروز شدند. این نشان می دهد که چه لیگ قوی داریم. قدرت این لیگ به خاطر برنامه ریزی و مدیریت مناسب آن است و قطر هم اکنون تجربه خوبی در این زمینه دارد.

نترسیدی از این‌که به لیگ قطر بیایی و حضورت در این لیگ حضورت در تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد؟

اصلا، من بازیکن تیم ملی ایران هستم و از اینکه جایگاهم را در تیم ملی از دست بدهم نمیترسم. بازیکنان بزرگی در این لیگ بازی می کنند که همگی در تیم های ملی کشورشان هم حضور دارند و حضور من در این لیگ تهدیدی برای جایگاهم در تیم ملی به شمار نمی‌رود.

نظرت راجع به این‌که تعدادی از همبازیانت در تیم ملی الان در قطر بازی می کنند چیست؟

برای من که اتفاق خوشایندی است. آنها باعثشدند که من سعی کنم با شرایط نامطلوب خصوصا وضعیت جوی اینجا بهتر تطابق یابم و بتوانم بهترین چهره‌ام را نشان دهم.

منظورت چیست؟

ببینید جو بازی در اروپا و مخصوصا وضعیت اقلیمی آنجا با قطر بسیار متفاوت است و کنار آمدن با شرایط محیطی برای من در ابتدای فصل بسیار سخت بود و توانستم کم کم خود را وفق دهم. آمدن از هوای سرد به هوای گرم و مرطوب دوحه کار آسانی نیست و نیاز به تمرین و وقت بسیاری دارد.

فکر می‌کنی به اروپا باز گردی؟

قراردادم با العربی ۴ ساله است و من در این‌جا احساس راحتی می‌کنم و خانواده‌ام نیز در فصل آینده با من خواهند بود و این موضوع باعثمی‌شود که بتوانم با تیمم به موفقیت‌های زیادی برسم. الان اصلا به اروپا فکر نمی‌کنم و الان فقط به موفقیتم در العربی می‌اندیشم.

نظرت در مورد جام جهانی قطر ۲۰۲۲ چیست؟

این‌که جام جهانی در قطر انجام شود اتفاق خوشایندی است. این کشور می تواند تورنمتی عالی برگزار کند. امیدوارم که مسئولین این بازی‌ها بتوانند بهترین جام جهانی تاریخ را رقم زنند. دوحه در سالیان اخیر میزبان رخدادهای بین‌المللی زیادی بوده و به همین علت آن‌ها توانایی برگزاری به بهترین شکل را دارند.

نظرت در مورد قرعه ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ چیست؟

ما بهترین تیم گروه هستیم اما در چنین رقابت‌هایی نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و باید قدم اول را محکم برداشت و هیچ فرقی بین تیم اول و آخر قائل نشد.

به نظرت بهترین بازیکن لیگ قطر در این فصل کیست؟

بازیکنان زیادی را می‌توانم نام ببرم از جمله خلفان ابراهیم و عبدالکریم حسن از السد که به نظرم از جمله بهترین بازیکنان لیگ بودند و می‌توانند در لیگ‌های اروپایی بازی کنند، اما عبدالعزیز حاتم، همبازی‌ام در العربی بهترین بازیکن است و می تواند به راحتی در اروپا حضور یابد.

و از بازیکنان خارجی؟

بازیکنان خارجی بسیار با کیفیتی در لیگ حضور دارند اما بازیکنی که بازیاش باعث تعجبم شده است توباتا در السد در نیم فصل اول است که در زمین هر آنچه میخواست انجام می داد و می توانم بگویم که خیلی بهتر از من بود. همچنین ولادیمیر وایس از لخویا نیز بسیار بازیکن خوبی است.