بهترین فرصت را تبدیل به تهدید کردند

به گزارش افکارنیوز، محسن آشوری در واکنش به این سؤال که دلیل اعزام نشدن تیم ملی کاراته به کشور آذربایجان برای برگزاری اردوی مشترک چیست؟ گفت: اینکه بنده مدت‌ها پیش گفته بودم تیم ملی برای برگزاری اردوی مشترک راهی آذربایجان می‌شود به این دلیل بود که رئیس فدراسیون که حرف اول و آخر را در کاراته می‌زند مشورت کردیم و بعد از اینکه او تصمیم گرفت که تیم ملی به کشور آذربایجان اعزام شود بنده این خبر را رسانه‌ای کردم.

وی در ادامه افزود: دعوتی که از سوی کشور آذربایجان صورت گرفته بود در پی توافقاتی بود که بین کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان و مصر صورت گرفته بود تا کمپ‌های مشترکی بین این کشورها برگزار شود. همان طور که شاهد بودید سال گذشته ما ۱۰ روز در کشور ترکیه اردوی مشترک برگزار کردیم و خیلی هم این اردوها مفید بود. کادر فنی از آن اردوها بهره‌برداری لازم را داشت.

دبیر فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به اعتقاد من از نظر روابط بین‌الملل و آداب دیپلماتیک این فرصت خوبی برای کاراته ایران بود که متاسفانه به تهدید و فرصت‌سوزی تبدیل شد. امروز کاراته ایران توسط قهرمانان و مربیان سازنده تبدیل به یک فرصت و یک قطب کاراته جهان شده است و ما باید از این فرصت جهت ارتباط بین‌الملل با تبدیل و اتخاذ به یک استراتژی منطقی کاراته ایران را به یک کاراته توسعه‌یافته در جهان برسانیم.

آشوری در پاسخ به این سوال که قبول دارید کشورهای ترکیه و آذربایجان در کاراته دنیا حرف‌هایی برای گفتن دارند و برگزاری اردوی مشترک برای تیم ملی مفید است گفت: کشورهای ترکیه و آذربایجان که از ما برای برگزاری اردوی مشترک دعوت کردند آنها کشورهای کوچکی در دنیا نیستند. هر دو قهرمان جهان هستند و بازیکنانی را در ترکیب تیم‌های خود دارند که سال‌ها سکونشین مسابقات جهانی بودند. تصمیمی که در خصوص عدم شرکت کردن در این کمپ بین‌المللی گرفته شده بیشتر به پاک کردن یک صورت مسئله شباهت دارد تا یک تصمیم منطقی و فنی. خوش‌بینانه‌تر این است که یک تصمیم کاملا احساسی بوده است.

دبیر فدراسیون کاراته در صحبت‌های خود اعلام کرد: کشورهای روسیه، اتریش و ژاپن برای برگزاری اردوی مشترک ما را دعوت کردند تا یک تمرین مشترکی با تیم ملی آنها داشته باشیم. با این منطق حاکم این فرصت‌ها یکی پس از دیگری می‌سوزد. هزینه حضور در کمپ آذربایجان را که قرار بود تیم ملی اعزام شود میزبان برعهده گرفته بود. در واقع تمام هزینه تهیه بلیت، غذا و هتل برعهده میزبان بود و این فرصت خوبی برای ما بود که از دست رفت البته منظور آذربایجانی‌ها این بود که کاراته‌کاهایی که در قهرمانی جهان حضور داشتند به این اردو دعوت شوند و بهترین تصمیم این بود که آنها با یک مربی به آذربایجان اعزام شوند و این باعثمی‌شد ارتباط بین‌الملل ما تقویت شود و از لحاظ فنی نیز تیم نکات مثبتی را جذب کند. مابقی اردونشینان که تجربه کمتری دارند باید شرایطی فراهم می‌شد تا از امکانات فنی و آموزشی و دانش مربیان تیم ملی بیشتر بهره‌مند شوند. این زمان خوبی بود که این نفرات بهره‌ای لازم را از این مربیان برده و در انتخابی آتی که باید با قهرمانان جهان برای پوشیدن لباس تیم ملی به مبارزه بپردازند در یک جدال نزدیک به برابری مسابقه دهند تا انصاف، عدالت و اعتدال بیشتر مراعات کرده باشیم.

دبیر فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که سرمربی تیم ملی در صحبتهای خود مدعی شده که تصمیم عدم اعزام تیم ملی به آذربایجان از سوی مدیرفنی تیمهای ملی یک تصمیم تختیگونه بوده است آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر؟ گفت: بنده در این خصوص هرچه تفکر کردم که این اقدام یک اقدام تختیگونه است نتوانستم یک رابطه معناداری را از این واژه تختیگونه پیدا کنم. به نظرم باید با همدلی، همزبانی به دور از هر گونه حب و بغض کمک کنیم تا کاراته ایران که امروز به عنوان یک قطب قدرتمند دنیا مطرح است این جایگاه را به خوبی صیانت و حراست کنیم و باعث اقتدار و عزت اسلامی کشورمان در تمام جهان فراهم کنیم.