اگر بتوانم و در تیم ملی بازی نکنم خیانت کرده‌ام

به گزارش افکارنیوز، با کناره گیری ۲ بازیکن از اردوی تیم ملی والیبال در روزهای اخیر انتقاداتی به سمت این افراد روانه شده است که یک بازیکن ملی حق انصراف و یا امتناع از بازی کردن در تیم ملی را ندارد. از طرف دیگر بازیکنان هم مشکلات خاص خودشان را دارند و آن‌ها هم با اجازه از مسئولان فدراسیون اردو را ترک کردند.

شهرام محمودی ستاره تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگویی در مورد انتخاب الویت بازیکنان برای زندگی ورزشی و شخصی‌شان می‌گوید:

واقعاً الویت بازیکنان ملی این روزها چه مسائلی باید باشد؟

اتفاقاً چند روز پیش داشتیم با سید(محمد موسوی) صحبت می‌کردیم و به این نتیجه رسیدیم اگر کسی بتواند برای تیم ملی بازی نکند و این کار را انجام ندهد، خیانت کرده. تمام ما به این مملکت مدیونیم و به نحوی باید دین خود را ادا کنیم. ضمن افتخاری که برای هر بازیکن ملی دارد این پیراهن مقدس است و برای پوشیدنش همه تلاش می‌کنیم.

با مشکلات خانوادگی چه‌کار باید کرد؟

همه ما خانواده‌داریم. حالا طول لیگ شرایط قابل‌تحمل‌تر است اما شما فکرش را کنید ما از چند روز دیگر باید به سفر برویم و نزدیک ۲ ماه کنار خانواده نیستیم. مسابقه تمرین، مسابقه تمرین. تمام بازیکنان این شرایط را می‌دانند و تحمل می‌کنند اما کنار هر بازیکن باید همسری باشد که با این شرایط کنار بیاید و به‌اندازه مردان والیبالیست حرفه‌ای باشند. اصلاً راحت نیست ولی شرایط بچه‌های والیبال این‌طور است.

همه بازیکنان خانواده‌دارند ولی چه می‌شود بعضی هنوز در تیم ملی ادامه می‌دهند و بعضی نمی‌توانند؟

واقعاً سخت است. باور کنید کنترل و تحمل شرایط خانوادگی به‌اندازه مسائل فنی و فیزیکی سخت است. یعنی ما این‌قدر تمرین می‌کنیم و اردو می‌رویم تا به آمادگی برسیم همین‌قدر هم باید در آن‌سوی قضیه تلاش کنیم. ولی بعضی‌اوقات شرایط برای بعضی سخت می‌شود. مثلاً آرمین(تشکری) و یا حامد(رضایی) همسرانشان باردار و تنها بودند. اینکه شما همسر باردار خود را در منزل تنها بگذاری و به تمرین بیایی سخت است. واقعاً از نظر روانی در خوبی نمی‌توانی قرار بگیری و کار آیی همیشگی را نداری. با این شرایط نه خودت می‌توانی خوب تمرین کنی و نه اینکه نمی‌شود به تیم کمک کرد. بنابراین حضور نداشتن با این اوضاع بهتر از بودن است.

به فکر ادا کردن دین تان به خانواده هم هستید؟

وقتی شما بازیکن تیم ملی یک کشور میشوید باید به تمام مردم آن کشور پاسخگو باشید. بله ما خانوادهداریم ولی آنها شرایط را درک میکنند و بعدها از خجالت آنها درمیآییم اما حالا باید به فکر شاد کردن دل مردم باشیم.