عده ای علی کریمی را علیه من تحریک کردند

به گزارش افکارنیوز، اظهارات شهرام دبیری درباره علت خداحافظی علی کریمی جنجال بزرگی به پا کرد تا جایی که جادوگر در مصاحبه ای مفصل از خجالت وی درآمد.

دبیری در این خصوص توضیحاتی می دهد که در زیر می خوانید:

* شما مصاحبه‌ای علیه علی کریمی انجام دادید و یکسری اطلاعات دادید که عجیب به نظر می‌رسید؛ منبع اطلاعاتی شما چه بود؟

- این مسائل در هیأت ‌رئیسه مطرح شد. من فقط گفتم کی روش گفته بود با آقای صالح مشکل داشتم اما اصلاً با علی کریمی مشکلی نداشتم. علی کریمی نیز به خاطر مشکلی که داشته رفته است. بعد هم صحبت‌هایی که شد، همه کلی بود. مثلاً سایرین می‌گفتند یکسری اتفاقات افتاده و برای برخی بلیت اکونومی کلاس گرفتند و برای دیگران بلیت فرست کلاس. فقط بحثاحترام‌ها بود که کی روش می‌گفت رعایت نشده و کریمی رفته است. یا گفتند با کریمی قراردادی نبسته‌اند و او رفته است. متأسفانه حرف‌هایی که من به زبان آوردم توسط یک خبرگزاری خاص به درستی مطرح نشد و سپس با علی کفاشیان مصاحبه کردند تا او هم موضوع را تکذیب کند. در انتهای آن خبر هم نوشته بودند چرا علی کریمی واکنشی به حرف‌های دبیری نشان نمی‌دهد تا جو را به هم بریزند.



* شما دقیقاً فردای روزی این حرف‌ها را زدید که در برنامه ۹۰، علی کریمی با رأی مردم محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران شد؛ مردم می‌گویند شاید توطئه‌ای در میان بوده؟!

- نیت آدم مهم است؛ حتی یک درصد هم من به دنبال آن نبودم که بگویم مسائل مادی باعثقهر علی کریمی شده است. من از قول کی روش گفتم ایشان با سرمربی تیم ‌ملی هیچ مشکلی نداشته است، همین اما برخی قضیه را طور دیگری انعکاس دادند. نه نیت بدی داشتم و نه حرف بدی زدم اما کریمی حساس است و تحریک شد.

* به ‌هر‌ حال بازتاب حرف‌های شما حساسیت‌زا بود؛ قبول دارید؟

- نه قبول ندارم چون اصلاً موضوع خاصی نبود. حرف من بد منعکس شد. طوری مصاحبه‌ام را نوشتند که انگار من در حال توهین به کریمی هستم در حالی که این‌طور نبود. ما با بی‌احترامی‌ها مبارزه کردیم.


* پس منظورتان این بود که قهر کریمی به خاطر پول نبوده و فقط به علت عدم رعایت احترام بوده است؟

- به هیچ‌وجه من مسائل مالی را مطرح نکردم تا بخواهم کریمی را مطرح کنم.

* به غیر از شما چه کسانی در جلسه هیأت ‌رئیسه در مورد قهر کریمی صحبت کردند؟

- بحثی نبود که ما بخواهیم حرفی بزنیم. ما از آقای کی روش در مورد دستیارانش سؤال کردیم و او جواب داد. بقیه هم حرف زدند و گفتند چنین موضوعاتی بوده که کریمی به خاطر پول رفته است.

* یعنی کی روش گفته به خاطر بی‌احترامی بود که کریمی از تیم ‌ملی جدا شد؟

- بله. کی روش اصلاً مسائل مالی را مطرح نکرد، فقط گفت با من مشکلی نداشت و به علت بی‌احترامی و عدم عقد قرارداد به عنوان مربی تیم‌ ملی از کمپ قهر کرد و رفت. کی روش فقط در مورد قراردادها حرف زد ولی چند نفر دیگر از اعضا این حرف را زدند که به خاطر بلیت اکونومی کلاس و مسائل دیگر بوده که کریمی رفته است. هر کس هم حرفی زده، فقط به علت روشن شدن ماجرا بود و هیچ‌‌کس نیت بدی نداشت.

* اما علی کریمی را حسابی عصبانی کردید!

- بله من با علی کریمی صحبت کردم. او از دست من عصبانی نبود، از اتفاقاتی که رخ داده بود، عصبانی شد. من توضیح دادم و گفتم که همه ماجرا این‌طور بوده است.


* اما علی کریمی گفته که شما حرف‌‌تان را پس گرفته‌اید؟

- نه من حرفم را پس نگرفتم چون اصلاً آن حرفها، حرف من نبود بلکه حرف برخی از اعضای هیأت مدیره بود و من فقط نقلقول کرده بودم. هدفم این بود که بگویم نیت از قهر کریمی، مسائل مالی نیست بلکه عدم رعایت احترامش بود.