طرفدار تیم ملی هستم نه قرمز و آبی

به گزارش افکارنیوز، رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش که با حضورش در جلسات بین فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی توانست مشکلات را حل کرده و ناجی کارلوس کی روش در تیم ملی شود روز گذشته در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد تا از نزدیک تماشاگر دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی باشد.

بر همین اساس به سراغ وی رفته و با او گفت‌وگویی انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید.

پس از اینکه کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد، دوباره وزیر ورزش انتقاداتی را نسبت به وی مطرح کرد که البته کسی انتظار این صحبت‌ها را دیگر نداشت و کمی دور از ذهن بود. در واقع کسی فکر نمی‌کرد پس از اینکه شما به عنوان نماینده ورزش توانستید مشکلات بین تیم ملی و کی‌روش را حل کرده و باعثشدید تا او بماند، دوباره انتقادات جدیدی مطرح شود؟

آقای وزیر انتقاداتی نسبت به فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی دارد اما این انتقادات ممکن است با لفظ خوبی از سوی او بیان نشد با این حال این انتقادات دلیلی بر این نیست که ما کل موضوع را زیر سؤال برده‌ایم. بالاخره فدراسیون فوتبال زیرمجموعه ما محسوب می‌شود و وزیر ورزش هم به عنوان متولی ورزش انتقاداتش را مطرح می‌کند. جمع‌بندی کارشناسی وزارت ورزش این است که کی‌روش در تیم ملی بماند و سفت و سخت به کارش ادامه دهد تا ان‌شاءالله هم او و هم تیم ملی موفق و باعثشادی دل مردم شوند.

همواره این شایعات وجود داشته که شما به نمایندگی از نهاد ریاست جمهوری وارد این جلسات شدید تا کی‌روش بماند و این موضوع ارتباطی با وزارت ورزش نداشت. این شایعات صحت دارد؟

اگر هم چنین صحبتی مطرح باشد بنده از آن خبر ندارم. من نماینده گودرزی هستم و آقای گودرزی هم نماینده دولت در ورزش به شمار می‌رود. گودرزی به من دستور داد تا در این جلسات حضور داشته باشم و من با دستور مستقیم او در جلسه بین فدراسیون فوتبال با کی‌روش حاضر شدم.

پس چطور شما با دستور وزیر آمدید اما وزیر ورزش هم باز هم به انتقاداتش ادامه داد؟

همین الآن شاید مسئول شما هم نسبت به شما انتقاداتی داشته باشد اما این دلیل نمی‌شود که بخواهد کلیات کار شما را زیر سؤال ببرد.

یعنی وزیر با کلیات کار کی‌روش موافق است؟

بله همینطور است. به لحاظ موقعیت زمانی و وضعیتی که ما داریم جمع‌بندی کارشناسی وزارت ورزش این است که کی‌روش بماند. انتقاداتی هم داریم که دلیل نمی‌شود آنها را مطرح نکنیم البته انتقادات را باید با لحن بهتر و ملایم‌تری عنوان کرد.

حدود ۱۰ ماه است که کفاشیان و وزیر ورزش همدیگر را ملاقات نکرده‌اند و شاید همین تعارض بین رئیس فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش باعثشده است تا دودش به چشم تیم ملی و شخص کی‌روش برود و آقای گودرزی نسبت به سرمربی تیم ملی اینچنین انتقاد کند.

البته این موضوع هم بی‌ربط نیست و شاید این موارد هم ربط داشته باشد اما ما در حال تلطیف کردن فضا هستیم. از رسانه‌ها خواهشم این است که خیلی به این موضوعات دامن نزنند تا فضا آرام شود.

خدای‌ ناکرده فضا دیر تلطیف نشود تا تیم ملی در نهایت متضرر شود.

خیر اینچنین نیست و شما هم نگران نباشید، البته کفاشیان هم هرکاری داشته تا به حال پیگیری کردیم و به فدراسیون کمک کرده‌ایم و خود ایشان هم به این موضوع اذعان دارند. در حال حاضر بحثسربازها را دنبال می‌کنیم. موضوع ممنوع‌الخروجی و مالیات کی‌روش را نیز حل کردیم. در مجموع در حال اقدامات خوبی هستیم که به زودی اخبار خوبی را با عنوان نتایج اقداماتمان خواهید شنید.

روز گذشته هم در بازی استقلال و تراکتورسازی حضور داشتیم و به نظر این روزها یک پای ثابت محافل ورزشی شده‌اید؟ آیا طرفدار تیم خاصی هستید که به ورزشگاه می‌روید؟

ما را قرمز و آبی نکنید و من فقط طرفدار تیم ملی هستم. من حداقل سه بازی پرسپولیس در این فصل را به ورزشگاه رفته‌ام و بازی‌های آسیایی نفت و پرسپولیس را نیز از نزدیک تماشا کردم.

پس صراحتاً اعتقاد دارید که مردم و هواداران تیم ملی به هیچ وجه نگران این تیم نباشند.

همینطور است و کی‌روش کار خود را در تیم ملی ادامه خواهد داد و امیدوارم مردم و رسانه‌ها نیز از او حمایت کنند. امسال سال همدلی و همزبانی است. این موضوع را مقام معظم رهبری فرموده و ما همه مطیع او هستیم نباید کاری کنیم که شعاری که ایشان فرموده است خراب کنیم و ای کاش همه در این فضا حرکت کنیم و آتش بیار معرکه نشویم.

به عنوان سؤال آخر آیا تا به حال رئیس فدراسیون از شما نخواسته است تا قرار ملاقاتی را با وزیر ورزش هماهنگ کنید؟

در این مورد قبلاً صحبت کردهایم و در حال پیگیری هستیم تا فضا بهتر و ملایمتر شود تا مشکلات حل شود.