انصاریان: برای دربی تغییر قیافه بدهید

به گزارش افکارنیوز، انصاریان در این باره گفت: برای بازی کردن در دربی لحظه شماری می‌‌کند. دلم برای آن جو دوست داشتنی استادیوم آزادی تنگ شده است.

در ۱۶ دربی بازی کردم

من در ۱۵،۱۶ دربی بازی کرده ام. این بازی حال و هوای عجیب و غریبی دارد. هنوز هم وقتی دو تیم بازی می‌ کنند همان احساسات را دارم. تمام خاطرات خوب من در پرسپولیس اتفاق افتاد و من تا آخر عمرم مدیون این تیم و طرفدارانش هستم. امسال پرسپولیس شرایط خوبی نداشت درگیری های عجیب و غریب و مشکلات زیادی داشت. امیدوارم با پیروزی در دربی بتواند خودش را تا فصل آینده بیمه کند. البته اگر دو تیم نترسند و با شرایط بهتری به زمین بروند قطعا بازی زیبایی را هم شاهد خواهیم بود.

حضور ستاره ها دربی را جذاب می‌ کند

شاید نتیجه دربی در دو تیم استقلال و پرسپولیس تاثیری نداشته باشد اما برای هواداران آنها بسیار مهم است و این بازی با همه لیگ فرق می‌ کند. و اگر تیمی نتیجه نگیرد، هواداران آن تا مدت ها ناراحتند ولی دربی های زمان ما فرق داشت شاید به دلیل حضور آدم های بزرگش بود مثل عابدزاده، کریمی، کاویانپور در استقلال برومند، نوازی، بختیاری زاده، فکری، سامره، فرهاد مجیدی. شاید این آدم ها دربی دوران ما را حساس تر می‌ کردند و وجود این ستاره ها باعثمی‌ شد که مردم بیشتر به استادیوم بیایند. اما الان این اتفاق نمی‌ افتد. مردم ما خیلی وقت است فوتبال خوب ندیده اند. این مساله در عدم استقبال آنها از بازی های فوتبال تاثیرگذار است.

دربی ۸۰ حیثیتی است

دلم لک زده برای جو دوست داشتنی آن روزهای استادیوم که ۱۲۰هزار نفر ما را تشویق می‌ کردند. من برای آن دقایق لحظه شماری می‌ کردم. یاد می‌ آید که در زمان ما در یک دیدار میانه هفته پرسپولیس و پاس هم ۹۵ هزار نفر هم به استادیوم می‌ آمدند. ما شرایط سختی داشتیم و بازی های جذابی انجام می‌ دادیم. این دیدار دربی از لحاظ برد و باخت مهم نیست اما از لحاظ حیثیتی خیلی فرق می‌ کند و برای هواداران دو تیم ورق را برمی گرداند.

برای دربی ۸۰ کچل می‌کردم

در آن بازی ۲ ۲ که دعوا شد یادم می‌ آید که من اوت دستی بلندی انداختم و علی کریمی گل دوم را زد، بازی ۲ ۲ شد. پرویز برومند و پایان رأفت دعوایشان شد آخر هم نفهمیدیم سر چه دعوا کردند. قبل از هر دربی من عادت داشتم که در زمین متفاوت ظاهر شوم، مثلا در یک بازی موهایم را بستم، یک بازی موهایم را کوتاه کردم، ریش گذاشتم، یک بار ریش هایم را زدم حالا که می‌ پرسید اگر در دربی ۸۰ بودم چطور به زمین می‌ آمدم باید بگویم حتما کچل می‌ کردم.

ساق بند مومن‌زاده و دین محمدی را شکستم

با اینکه ما در بیرون زمین با بازیکنان دوست بودیم، مثلا من و نیکبخت دوستان صمیمی ای بودیم در زمین از این خبرها نبود. یک بار احمد مومن‌زاده را زدم قلمبندش شکست، یک بار را هم سیروس دین محمدی را زدم که وقتی از جایش بلند شد، به من گفت علی منم سیروس(می‌ خندد)؛ چون که ما در تیم‌ملی بودیم و رفاقت داشتیم اما رفاقت سر جایش بود و ما در زمین از جان مایه می‌ گذاشتیم چون من می‌ دانستم که هوادار برای اینکه به ورزشگاه بیاید، پول تو جیبی اش را جمع می‌ کند. خودمان قبلا هوادار بودیم، به استادیوم می‌ آمدیم و عوا می‌ کردیم.

قبلا کم پیش می‌ آمد پرسپولیس ببازد

یاد می‌ آید در دوران بچگی جمعه ها صبح با بابام می‌ رفتیم حموم نمره، می‌ آمدیم خانه کارتون نگاه می‌ کردیم بعد در لاله زار می‌ رفتیم سینما، از امام حسین هم به مقصد استادیوم حرکت می‌کردیم. فردایش هم اگر پرسپولیس می‌ برد خوشحال می‌ رفتیم مدرسه. یاد می‌ آید آن زمان خیلی کم پیش می‌ آمد که پرسپولیس ببازد. ستاره های ما درخشان، پنجعلی و پیوس و کرمانی مقدم و محرمی بودند، یادش بخیر.

یادی از رسول خطیبی

از نظر من تراکتور وضعیت بهتری برای قهرمانی دارد، بهتر است که در اینجا یادی از رسول خطیبی بکنیم. درست نیست تا یک مشکلی در تبریز به وجود می‌ آید، تونی را به ایران می‌ آوردند. به هر حال این تیمی است که رسول بسته، نمی‌ توانیم روی زحمت های او چشممان را ببندیدم، متاسفانه با رسول در شهر خودشان خوب رفتار نکردند.

امیدوارم پرسپولیس برنده دربی باشد

هر چقدر به دربی نزدیک می شویم، خاطرات و هیجانات آن بیشتر یادم می آید. اوایل که به پرسپولیس آمده بودم، رهبریفر ۵، ۶ سال از من بزرگتر بود، به من می گفت قدر این روزها را بدان که خیلی زود تمام می شود. تازه به حرفش می رسم و واقعا از آن بازی ها خاطرات خیلی خوبی برایم باقیمانده است و امیدوارم که پرسپولیس هم در این بازی برنده زمین باشد.