اظهارات کریم آقا درباره دربی

به گزارش افکارنیوز، هواداران پرسپولیس هیچ وقت گل زیبای کریم باقری به استقلال را در دربی ۶۸ را فراموش نخواهند کرد، گلی که در دقیقه ۸۸ بازی به ثمر رسید و منجر به برتری سرخپوشان در این مسابقه شد.

اکنون که دربی ۸۰ را پیش‌رو داریم، باقری در نقش مربی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند و به گفته خودش به بازیکنان تاکید خواهد کرد که به دنبال بازی زیبا و تماشاگر پسند باشند. باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم به مسائل مختلفی پیرامون دربی اشاره و اعتراف کرد دوست دارد تراکتورسازی قهرمان شود. ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

دربی ۸۰ را چطور می‌بینید؟

امیدوارم دو تیم در این بازی به دور از هر گونه حاشیه به دنبال ارائه یک بازی زیبا و تماشاگر پسند باشند تا آنهایی که برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌آیند راضی به منزل برگردند. بازیکنان دو تیم باید درک کنند که برای هواداران بازی زیبا در اولویت قرار دارد و تمام تلاش خود را در زمین برای جلب رضایت آنها انجام دهند.

کمتر دربی زیبا از آب در آمده، فکر می‌کنید بازیکنان فعلی سرخابی پتانسیل این را دارند که بازی با کیفیتی را در زمین ارائه دهند؟

یکی از دلایلی که باعثمی شد دربی‌های خوبی را شاهد نباشیم شرایط حساس تیم‌ها در جدول رقابت‌ها بود اما در حال حاضر ۳ امتیاز این بازی تاثیری در صعود دو تیم در جدول رقابت‌ها نخواهد داشت. با توجه به این قضیه، دو تیم باید به دنبال بازی تماشاگر پسند و به دور از استرس و مسائل حاشیه‌ای باشند و برای هواداران بازی کنند.

همیشه این ذهنیت وجود داشته که مربیان پرسپولیس و استقلال به خاطر ترس از باخت در دربی بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار می‌دهند، نظر شما در این‌باره چیست؟

مطمئن باشید من به عنوان مربی پرسپولیس دوست دارم این دربی برنده داشته باشد و چه بهتر که ما بازی را ببریم. مهم این است که تماشاگران از تماشای بازی لذت ببرند و حتما بازیکنان تیم‌مان را توجیه خواهیم کرد که در میدان به دنبال بازی تهاجمی و زیبا باشند.

تماشاگران دوست دارند تیمشان قهرمان نشود اما دربی را ببرند، شما چطور فکر می‌کنید؟

به هر حال کری تماشاگران بیرون از مستطیل سبز در نوع خودش جالب است. در همه جای دنیا دربی‌ها به این دلیل حساس می‌شود که تماشاگران برای تماشای آن لحظه‌شماری می‌کنند و بسیار علاقمندند که تیم محبوبشان برنده میدان باشد. حرف کلی من این است که بازیکنان دو تیم به دور از حساسیت‌های بازی به بازی زیبا هم فکر کنند و احتیاط و ترس را کنار بگذارند.

شما چند دربی را تجربه کرده‌اید؟

دقیقا خاطرم نیست اما دربی‌های زیادی را تجربه کردم و با نتایج مختلفی همراه بوده است.

هواداران پرسپولیس هیچ وقت گل زیبای و تاریخی شما در دربی ۶۸ را فراموش نخواهند کرد…

بله آن تنها گل من در دربی بود که البته تاریخی نبود.

شرایط تیمتان برای دربی چطور است؟

در بازی با گسترش فولاد به چند بازیکن استراحت دادیم و بقیه نفرات هم روز دوشنبه ریکاوری خوبی داشتند. روحیه همه خوب است و با انگیزه بالا برای دربی آماده می‌شوند.

وضعیت بنگر به کجا کشید؟

وضعیت بنگر بد نیست و او از روز دوشنبه در تمرینات حاضر شد. اینکه در دربی بازی کند یا نه را برانکو تصمیم می‌گیرد.

استقلال شکست سنگینی را مقابل تراکتور‌سازی متحمل شد و هواداران این تیم هم علیه قلعه‌نویی شعار سر دادند، با این وضعیت می‌توان گفت استقلال در شرایط بحرانی به استقبال دربی می‌آید.

من کاری به استقلال ندارم و در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم.

روز جمعه هفته پایانی لیگ است، دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟

مطمئنا دوست دارم تراکتورسازی قهرمان لیگ شود. این تیم در فصل جاری بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است. امیدوارم بعد از سال‌ها فوتبال آذربایجان به آنچه استحقاقش را دارد برسد و جام قهرمانی را در دست همشهری‌های عزیزم ببینم. در چند سال اخیر تراکتورسازی از تیم‌های مدعی و با ثبات لیگ بوده و وقتش است که این فصل به قهرمانی برسد.

بازی با الهلال چقدر ذهن شما را مشغول کرده است؟

الهلال تیم قدری است اما ما قبل از این بازی با استقلال بازی داریم و فعلا تمام تمرکزمان روی این بازی است. پیروزی در دربی از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و تلاش میکنیم به این خواسته خود برسیم تا با روحیه خوبی به مصاف الهلال برویم.