بازتاب جهانی حرکت بازیکنی که با سر به بینی داور کوبید

به گزارش افکارنیوز، این بازیکن که در دربی عربستان در دقایق پایانی از داور یک کارت زرد گرفت، به سمت او رفت و با سر به بینی او زد. اتفاقی که با کارت قرمز داور مواجه شد و جنجالی بزرگ در این مسابقه آفرید. در این اثنا رسانه های انگلیسی به شدت این اتفاق را پوشش دادند تا تخلف بازیکن الهلال ابعادی جهانی پیدا کند.

جان بیتون داور اسکاتلندی که از اتفاقات رخ داده در ریاض وحشت کرده است، صبح امروز در مصاحبه ای اعلام کرد رفتار بازیکن الهلال وحشیانه بوده است.

این داور که به شدت از حرکت سالم الدوسری بازیکن خاطی الهلال خشمگین شده بود، گفت: این حرکت شبیه به رفتار آدمهای وحشی است و من از یکشنبه شب که این حادثه برایم اتفاق افتاد هنوز درشوک رفتار غیر ورزشی این بازیکن هستم. او قصد داشت مرا مصدوم کند.

وی گفت: هیچ وقت تصور این را نداشتم که این بازیکن این قدر از کوره در برود وبا پیشانی خود ضربه ای به من وارد کند. چنین حوادثی کمتر برای داوران پیش می آید.

جان بیتون افزود: ازاینکه سالم به میهنم بازگشتم بسیار خرسندم، اما تصمیم گرفتم دیگر در کشورهایی همچون عربستان داوری نکنم. چون از رفتار بیشتر بازیکنان دو تیم معلوم بود که آنها هنوز باقوانین فوتبال آشنایی ندارند. دقیقا نمی دانم شاید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آن کشور درست با خطاکاران برخورد بازدارنده نکرده باشد.

این بازیکن اگر از سوی مراجع بالاتر از فوتبال عربستان محروم شود از حضور مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز محروم خواهد شد.