برانکو: سوشا گلر شماره یک تیم ملی می‌شود

به گزارش افکارنیوز، برانکو ایوانکوویچ در نشست مطبوعاتی قبل از تمرین امروز پرسپولیس گفت: همه کنار یکدیگر اینجا حاضر شدیم تا اطلاعات جدید را به مردم برسانیم.

وی افزود: هیجان دربی هر لحظه در حال افزایش است. مشکلات زیادی داریم. هادی نوروزی دیروز خیلی با ما تمرین نکرد و به دلیل ضربه‌ای که در دیدار مقابل گسترش فولاد به سرش خورد هنوز درد دارد. احمد نورالهی، میلاد کفشگری و مایکل اومانیا مشکل دارد و محمدرضا خان‌زاده هم محروم است. مشکلات‌مان زیاد است ولی این مسئله توجیه نمی‌شود. ۱۱ بازیکن و ۱۱ شیر را در دربی به میدان می‌فرستیم تا با تمام وجود و قلبشان بازی کنند.

سرمربی پرسپولیس در ارتباط با موفقیت بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ در دو دیدار رفت و برگشت عنوان کرد: بایرن‌ مونیخ با تیمی بازی می‌کرد که از خودش بهتر بود. بارسلونا قوی‌ترین خط حمله تاریخ این تیم و حتی می‌توان گفت که دنیا را دارند. تیمی که در فینال لیگ قهرمانان حاضر خواهد شد مطمئنا عملکرد بسیار خوبی داشته است البته ما کار خودمان را می‌کنیم و پرسپولیس هستیم و بیشتر تمرکزمان روی عملکرد تیم خودمان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس مثل بارسلونا بازیکنی همانند مسی دارد که در شرایط حساس کار را برای تیم به جلو سوق دهد تصریح کرد: متاسفانه ما بازیکن مثل مسی نداریم. ما بایرن‌مونیخ و رئال مادرید هم نیستیم. مسی در بسیاری از ارزیابی‌ها به عنوان بهترین بازیکن تاریخ جهان انتخاب شده. ما باید در رابطه با تیم خودمان اطلاعات را به بهترین شکل دسته‌بندی کنیم و فراموش نکنیم که بزرگ‌ترین ستاره پرسپولیس خود باشگاه پرسپولیس است و تنها این ستاره واقعی است.

ایوانکوویچ در مورد اینکه استقلال در قلب خط هافبکش بازیکنانی مثل جاسم کرار و امید ابراهیمی دارد و مهره‌های پرسپولیس در خط هافبک با مصدومیت‌های جزئی روبرو هستند عنوان کرد: قلب هر تیم خط هافبک آن است. استقلال بازیکنان خوبی دارد و ما هم نفرات بسیار خوبی داریم. بازیکنان ما می‌توانند مقابله به مثل کنند همانطور که در دیدار مقابل بنیادکار ازبکستان، پیکان، سپاهان و … عملکرد خوبی داشتند. به بازیکنانمان اعتقاد داریم و می‌دانیم که بهترین عملکرد را دارند.

سرمربی پرسپولیس در ارتباط با اینکه امیر قلعه‌نویی در لیگ امسال به ۴ مربی خارجی باخته است عنوان کرد: به این مسائل توجهی نمی‌کنیم. بزرگ‌ترین انگیزه برایمان بازی مقابل حریف است. در پرسپولیس به هیچ وجه توجهی به مسائل حاشیه‌ای نداریم. دیروز هم اعلام کردم امیر قلعه‌نویی از فاخرین باشگاه استقلال است. او قهرمانی‌های زیادی در فوتبال ایران داشته. سرمربی تیم ملی بوده و در آسیا همراه با استقلال پیشرفت زیادی داشته است. او سرمربی استقلالی است که جزو بزرگ‌ترین تیم‌های ایران در کنار پرسپولیس است. من به او به خاطر افتخاراتی که به دست آورده تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تمرکز بازیکنان و پرسپولیس در دربی معطوف به بازی مقابل الهلال باشد اظهار داشت: بدون شک این کار را نمی‌کنم. بازیکنانمان نباید این فکر را کنند حتی اگر در فینال جام جهانی هم بازی داشته باشیم دیدار دربی برایمان مهم است. پس از عید مبعثبه دیدار مقابل الهلال فکر خواهیم کرد.

برانکو ایوانکوویچ در مورد قدرت جناح راست استقلال عنوان کرد: اطلاعات مربوط به حریف را جمع‌آوری کردیم نه تنها جناح راست استقلال بلکه آنان در جناح چپ هم تیمی قوی هستند. نمی‌توانیم توجهمان را به یک سمت از زمین بدهیم. در سوالات قبلی در رابطه با توان جاسم کرار و امید ابراهیمی از من سوال کردید پس این نشان می‌دهد با یک تیم روبرو هستیم نه با یک پست خاص.

وی در مورد نقاط قوت استقلال عنوان کرد: از اینکه اطلاعاتی از حریف در اختیارمان گذاشتید از شما تشکر می‌کنم اما اجازه بدهید راه‌های مقابله با این توانایی‌های حریف را به عنوان رازی حفظ کنیم. ما باید بلد باشیم از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم. در این صورت به وضعیت خوبی درون بازی خواهیم رسید.

وی در مورد اینکه انتقادات زیادی از بازیکنان می‌شود، گفت: آرامش لازم را داریم و تنها و تنها شاید مشکلاتی از برخی اظهارنظرها به وجود بیاید. این موضوعات نمی‌تواند روی من اثر بگذارد و بازیکنان هم باید قوی‌تر باشند تا مشکلی پیدا نکنند.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه خیلیها معتقدند دروازه پاشنهآشیل پرسپولیس و استقلال است عنوان کرد: من نمیتوانم راجع به وحید طالبلو دروازهبان استقلال صحبت کنم. او یک زمان در تیم ملی زمان من حضور داشت و دروازهبان ثابت استقلال بود که کیفیتش را ثابت کرد. در مورد حریف اظهارنظر نمیکنم ولی در مورد کارشناسانی که میگویند پرسپولیس دروازهبان خوب ندارد باید بگویم که مکانی دروازهبان بسیار خوبی است و به او اعتقاد دارم. معتقدم در آینده کارلوس کیروش نه تنها مکانی را به تیم ملی دعوت میکند بلکه میتواند از او به عنوان دروازهبان اول استفاده کند. بزرگترین دروازهبانها هم دچار شاتباه میشوند همانطور که مانوئل نویر دیروز گل دوم را از روی یک شوت زاویه بسته دریافت کرد. مکانی از اعتماد کامل من برخوردار است.