شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال نیست

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان پس از بازدید رئیس شورای المپیک آسیا از آکادمی ملی فوتبال اظهار داشت: شیخ احمد علاوه بر اینکه رئیس شوراری المپیک اسیاست به تازگی عضو خانواده AFC هم شده است. باتوجه به این موضوع و اینکه نشست شورای المپیک آسیا امروز در تهران برگزار شد، ما از این فرصت استفاده کرده و از خانواده فوتبال آسیا ۱۰ کشور را دعوت کردیم تا از امکانات آکادمی بازدید کنند. ما به وی اعلام کردیم که حاضریم به کشورهای آسیای مرکزی و حتی دیگر کشورهای آسیایی در زمینه‌های مختلف آموزشی، امکانات و … کمک کنیم.

وی ادامه داد: در رابطه با میزبانی مسابقات مردان مشکلی نداریم اما در بخش بانوان امیدوار هستیم آسیا بتواند خودش را با قوانین اسلامی ما وفق دهد.

کفاشیان با اشاره به تشکیل منطقه مرکزی آسیا عنوان کرد: قرار است با کشورهایی که در این منطقه هستند همکاری کنیم. ۶ کشور آسیایی راغب شده‌اند کمک کنند تا فوتبال در این منطقه توسعه یابد. همکاری‌هایی با کشورهایی همانند عراق داریم و نشان دادیم که ایران امن‌ترین کشور برای میزبانی مسابقات است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌هایی که با مسئولان ژاپنی داشت گفت: با نمایندگان این کشور برای برگزاری یک بازی دوستانه صحبت کردیم و قرار است تیم فوتبال بانوان زیر ۱۹ سال اردوی چند روزه در این کشور برپا و بازی دوستانه‌ای برگزار کنند. همچنین نمایندگان کره‌جنوبی از ما درخواست معرفی یک مربی فوتسال را یک مربی فوتبال ساحلی کردند و قرار شد با آنها در این زمینه همکاری کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران مقابل نمایندگان عربستان در گفت‌وگو با مسئولان با مسئولان عربستانی برای تیم‌های الهلال و الاهلی آرزوی موفقیت کرده بودید، اظهار داشت: درباره آرزوی موفقیت حرفی نزدم اما اگر این کار را کرده باشم چه ایرادی دارد؟ این صحبت‌ها پیش از دیدار نمایندگان ایران و آنها درخواست میزبانی خوب را کرده بودند و ما گفتیم آمادگی هر گونه همکاری را داریم و همیشه بهترین میزبان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: عربستانی‌ها ایرادهایی از تماشاگران ما گرفتند و گفتیم در مذاکرات بعدی این مشکلات را حل می‌کنیم. فدراسیون فوتبال عربستان نیز قول داد میزبانی خوبی داشته باشد.

کفاشیان در مورد اینکه وحید شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب شده است، گفت: صحبتی در مورد سرمربی نشده است. خسوس از سرمربیگری تیم ملی فوتسال انصراف داده و قرار شد کمیته توسعه و فنی فدراسیون گزینه‌های خود را معرفی کند تا در هیئت رئیسه بررسی شود و به نتیجه برسیم. در میان گزینه‌ها ممکن است نام شمسایی نیز باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه رضا افتخاری اعلام کرده شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال خواهد بود؛ تصریح کرد: چنین چیزی نیست.

وی در مورد استعفای حسین عسگری از ریاست دپارتمان داوری گفت: از حدود چند ماه پیش بین کمیته داوران و دپارتمان هماهنگی وجود نداشت. چند بار قصد برگزاری جلسه را داشتیم و بگوییم که سیاست‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود. عسگری دو ماه پیش استعفا داده بود ولی از او خواستم اجازه دهد لیگ به پایان برسد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

کفاشیان ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با عسگری و علیرضا اسدی داشتم، در این جلسه عسگری گفت که می‌خواهد از دپارتمان داوری برود که با این موضوع موافقت کردیم. قرار شد مسئول جدید دپارتمان داوری انتخاب شود تا فصل آینده هماهنگی بیشتری بین دپارتمان و کمیته داوران وجود داشته باشد.

وی درباره اینکه این روزها فغانی فشار زیادی را تحمل می‌کند، گفت: اصفهانیان بیشتر می‌تواند در این باره توضیح دهد. ما هیچ فشاری به فغانی نیاورده‌ایم و تنها اعلام کرده‌ایم که اگر به داوری اعتراضی وجود دارد در کمیته داوران بررسی خواهد شد. اگر قضاوت خوب نبوده در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. قرار نیست فغانی محروم شود و اگر هم بخواهد محروم شود کمیته داوران در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما کارهای خوب فغانی را از یاد نمی‌بریم. در جلسه‌ای که با گودرزی و مسئولان استان آذربایجان شرقی داشتیم دو بحثمطرح شد. اول اینکه با افرادی که باعثآن اتفاقات شدند برخورد شود و تذکری هم به مسئولان تراکتورسازی و سایت این باشگاه داده شود. دومین موضوع انتقاد مسئولان استانی از داوری بود که در این زمینه گله کردند که ما اعلام کردیم شکایت خود را بفرستند تا در کمیته داوران بررسی شود. فغانی که عامل اعلام نتیجه مساوی در بازی سپاهان و سایپا نبود.

کفاشیان در خصوص کشمکش دوباره بین کادرفنی تیم امید و بزرگسالان تاکید کرد: نقطه قوتی است که شمار زیادی از بازیکنان تیم امید توسط کادرفنی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شده‌اند. این موضوع نشان دهنده کار کردن کادرفنی تیم امید بوده است. در رابطه با هماهنگی باید جلسه‌ای بین مربیان تیم امید و بزرگسالان تشکیل شود.

وی درباره اینکه گفته شده فغانی احضار شده است، تصریح کرد: نه اینگونه نیست.

کفاشیان درباره شکایت از موتومبا بازیکن تیم راه‌آهن خاطرنشان کرد: مسئولان این باشگاه مدارک خود را به فدراسیون ارائه داده‌اند و ما آنها را به کمیته انضباطی دادیم. قرار شد مسئول بین الملل فدراسیون استعلام بگیرد که آیا مقصر کشوری بوده که ITC این بازیکن را صادر کرده یا موضوع چیز دیگری بوده است و بر اسا آیین نامه انضباطی برخورد خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در آیین نامه کمیته انضباطی آمده که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی نتایج تغییر خواهد کرد، گفت: این موضوع را نمی‌دانم و اگر کمیته انضباطی تشخیص بدهد، حرفی نداریم.

اعتراض باشگاه پیکان به تغییر زمان بازی‌های پلی‌آف لیگ برتر سوال دیگری بود که کفاشیان درباره آن گفت: هیچ مسابقه‌ای را به تاخیر نمی‌اندازیم مگر اینکه کمیته انضباطی و کمیته اخلاق دستورالعملی بدهند.

کفاشیان در واکنش به شکایت باشگاه الهلال عربستان از میزبانی پرسپولیس به AFC عنوان کرد: از مسئول بین الملل فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم این ماجرا را پیگیری کند.

انتهای پیام/