ژاپن میزبان مسابقات جام باشگاه‌های جهان شد

به گزارش افکارنیوز، فدارسیون جهانی فوتبال(فیفا) ژاپن را به عنوان میزبان دو دوره بعدی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان معرفی کرد. جام باشگاه‌های جهان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در شهر‌های یوکوهاما و اوزاکای برگزار خواهد شد.

استادیوم بین‌المللی یوکوهامای ژاپن که پیش از این هم میزبان برخی از بازی‌های جام باشگاه‌های جهان و همچنین فینال جام جهانی ۲۰۰۲ بود، امسال میزبان فینال، یکی از بازی‌های مرحله نیمه نهایی و بازی رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان خواهد بود.

ورزشگاه اوزاکا ناگایی اما برای اولین بار میزبان بازی‌های جام باشگاه‌های جهان خواهد بود. این استادیوم میزبان دو بازی از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی، یک بازی از مرحله نیمه نهایی و بازی تعیین تیم پنجم و ششم خواهد بود.

جام باشگاه‌های جهان سال ۲۰۱۵ در فاصله روزهای ۱۰ تا ۲۰ دسامبر(۱۹ تا ۲۹ آذر سال ۹۴) با شرکت قهرمانان باشگاهی شش کنفدراسیون زیر مجموعه فیفا و قهرمان جی‌لیگ ژاپن برگزار می‌شود.

تاکنون چهره دو تیم از این شش تیم مشخص شده که نخستین آنها تیم آمه‌ریکای مکزیک قهرمان جام باشگاه‌های آمریکای شمالی است و دومی آکلند سیتی نیوزیلند، قهرمان جام باشگاه‌های منطقه اقیانوسیه است. سومین تیم این رقابت‌ها هم ۱۶ خرداد در پایان مصاف بارسلونا و یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد.

جام باشگاههای جهان که دوره قبلی آن در مراکش برگزار و رئالمادرید قهرمان رقابتها شد، پس از دو دوره میزبانی ژاپنیها، به امارات خواهد رفت و در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.